| کد مطلب: ۱۰۷۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت و گو با «آرمان ملی»:

باید مشخص بشود، فیلترشکن ها از کجا هدایت می‌شود؟

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت‌و‌گو با آرمان ملی از کسب وکارهای دربستر اینترنتی و مشکلات این کسب وکارها گفت و در مورد فیلترینگ می‌گوید: در حقیقت قوانین سخت گیرانه در باره فعالیت کسب و کارها و استارتاپ ها و... نیز وجود دارد و این در حالی است که این گروه با وجود هر میزان از فعالیت ملزم به رعایت قوانین نوشته و نانوشته هستند و همچنین می بایست ملزم به پرداخت مالیات بر اساس قوانین حاکم در کشور باشند که البته از الزامات فعالیت اقتصادی است. اما باید مشخص بشود، موضوع فیلترینگ و فیلترشکن ها از کجا هدایت می‌شود؟ این که اساسا برخی فضاها فیلتر بشود و سپس فروش فیلترشکن‌ها آن هم بعضا از طریق درگاه‌هایی بتوان آن را خرید و فروش کرد. گاهی احساس می شود، این موضوعات شاید هماهنگ شده است.

باید مشخص بشود، فیلترشکن ها از کجا هدایت می‌شود؟
به گزارش آرمان ملی آنلاین، دیگر اسم این اتفاقات پشت پرده نیست، چون وقتی برای خرید فیلترشکن به درگاه های رسمی پرداخت مراجعه می کنیم، معنای این چیست؟ یعنی همه خبر دارند که چه اتفاقی در حال رقم خوردن است.
شاید در این میان موضوع درآمدهایی مطرح است که از این طریق محقق می شود حال این که چه کسانی در این ماجرا منتفع هستند، برای دستگاه قضا نباید کار سختی باشد، چون آن ها کارهای بسیار سخت تر از این را انجام داده اند. شاید گروهی هستند که نمی خواهند اقتصاد دیجیتال در کشور رشد کند.
همین روزهای اخیر یکی از مسئولان یک سامانه بزرگ فروش اینترنتی از کاهش میزان فروش خود سخن گفته بود که این یک زنگ خطر جدی برای تمامی کسب و کارهای دیجیتال بود و باید گفت، زنگ خطر به صدا در آمده است. اما به نظر نمی رسد زمزمه های تحقیق و تفحص درباره فیلترینگ فرصت اجرایی شدن بیاید البته شاید در روزهای پیش رو با توجه به پیش رو بودن انتخابات و .... باز دوباره این حرف برسرزبان های بیفتد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار