| کد مطلب: ۱۰۶۹۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

السیسی: مصر از تعهداتش در قبال مساله فلسطین شانه خالی نمی‌کند

رئیس جمهوری مصر در سخنانی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات فلسطین اشغالی، بر حمایت قاهره از مسائل کشورهای عربی و در راس آنها مساله فلسطین تاکید کرد.

السیسی: مصر از تعهداتش در قبال مساله فلسطین شانه خالی نمی‌کند

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در این باره اظهار داشت: تشدید تنش‌های کنونی بسیار خطرناک است و پیامدهایی برای ثبات و امنیت منطقه بدنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تحت هر شرایطی از امنیت ملی مصر دفاع می‌کنیم و مردم باید نسبت به پیچیدگی شرایط و حجم تهدیدات هوشیار باشند.

السیسی افزود: مصر از تعهد خود نسبت به مسائل عربی به ویژه مساله فلسطین چشم‌پوشی نخواهد کرد.

رئیس جمهوری مصر ادامه داد: تمامی تلاش‌های خود را برای ارتباط‌گیری به‌منظور توقف تنش‌ها و جلوگیری از ریختن خون‌ فلسطینی‌ها و محافظت از جان غیرنظامیان به‌کار می‌گیریم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بر اثر حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش صهیونیستی مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار