| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

روستای کندلوس ثبت جهانی می شود

نوشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر گفت: روستای دارای بافت تاریخی و گردشگری کندلوس در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است.

روستای کندلوس ثبت جهانی می شود

محمد ولی پور بعدازظهر پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح‌های گردشگری و افتتاح طرح‌ها در بخش کجور نوشهر با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی هفته گردشگری در منطقه اجرا شده است، افزود: روستای گردشگری کندلوس در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای ثبت جهانی روستای کندلوس گفت: تاکنون چند جلسه برای ثبت جهانی کندلوس گذاشتیم و در تلاش هستیم تا این روستا به عنوان روستای جهانی معرفی شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با عنوان اینکه برای اینکه به هدف غایی و توسعه گردشگری برسیم نیازمند شکل گیری خرد جمعی است، افزود: مازندران استانی است که قابلیت‌های قابل توجهی در زمینه محصولات گردشگری دارد اما داشتن این همه جا به و پتانسیل شرط کافی نیست و برای توسعه پایدار نیازمند شکل گیری خرد جمعی است.

۸ روستا برای ثبت جهانی نامزد شدند

وی با تاکید بر اینکه در این زنجیره ارزش همه دستگاه‌ها نقش مهمی دارند، گفت: از بین ۴۰ روستا، هشت روستا برای ثبت جهانی نامزدشدند که روستای کندلوس از جمله آن است.

محمدعلی محسنی نایب فراکسیون سلامت و گردشگری مجلس نیز با عنوان گردشگری یک کار تیمی است، گفت: وزارتخانه‌های مختلف باید زیرساخت‌های مورد نیاز را برای توسعه گردشگری فراهم کنند.

وی با عنوان اینکه البرز مرکزی محدودیت‌هایی را در منطقه ایجاد کرده است، گفت: ۹۵ درصد حوزه شهرستان‌های نوشهر و چالوس در حوزه البرز مرکزی قبرار دارد و برای بخش‌های مختلف از جمله تولید سازگار با محیط زیست نیز مشکل داریم

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار