| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

امدادرسانی به 224 نفر در سیل اخیر استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در سیل اخیر شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار و پارس آباد تا کنون به 224 نفر حادثه دیده امدادرسانی شده است.

امدادرسانی به 224 نفر در سیل اخیر استان اردبیل

 حمید قویدل عصر امروز با اعلام آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل بارش‌های دو روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل برخی از منازل مسکونی در شهرستان‌های پارس آباد، اردبیل و بیله سوار زیر آب رفته است.

وی با بیان اینکه در این حادثه تاکنون به ۲۲۴ نفر حادثه دیده امدادرسانی شده است، افزود: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر این شهرستان‌ها را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این مناطق هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: از ساعات اولیه ۲۲ تیم سیلاب، تغذیه و اسکان اضطراری متشکل از ۷۲ نفر نیروی عملیاتی با بکارگیری ۷ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافته‌اند.

قویدل گفت: در این حادثه تیم‌های عملیاتی با استفاده از ۷ دستگاه موتور پمپ لجن کش اقدام به تخلیه آب ۴۶ باب منزل مسکونی و یک مدرسه کرده‌اند؛ به‌طوری‌که در شهرستان پارس آباد سیل باعث تخریب یک باب منزل مسکونی شده بود که نجاتگران این جمعیت آوار برداری کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در این حادثه در شهرستان پارس آباد ۱۰ دانش آموز نیز با کمک عوامل امدادی به منطقه امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در بین حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان اردبیل نیز پتو، موکت، شعله والور، ست ظروف، و اقلام خوراکی و لباس توزیع شده است.

قویدل از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار