| کد مطلب: ۱۰۶۷۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

۷۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیر قرار گرفتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۵ هزار دانش‌آموز پایه های اول، چهارم، هفتم و دهم استان در سال تحصیلی جاری زیرپوشش طرح مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر قرار گرفتند.

۷۵ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیر قرار گرفتند

دکتر محمدرضا اکبری اظهار کرد: دانش آموزان در این طرح خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، دهان و دندان، بیماری سل، شنوایی، آسم، سلامت روان، کنترل فشار خون، قد و وزن و تغذیه را دریافت می کنند.

وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان و نوجوانان در مراکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی و پس از انجام غربالگری‌های لازم، آموزش‌ها و مراقبت‌های به صورت کاملا رایگان ارایه می شود.

اکبری ادامه داد: تمامی دانش آموزان استان نیز از نظر آلودگی به شپش غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده تحت درمان و آموزش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارایه مشاوره تغذیه به دانش آموزان گفت: در این برنامه دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی توسط کارشناسان شناسایی و برای دریافت مشاوره به مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه طرح مکمل یاری امسال نیز در مدارس خراسان شمالی اجرا می شود، گفت: سال گذشته ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم استان زیر پوشش مکمل‌یاری با آهن و ۱۰۰ درصد دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم استان نیز زیر پوشش مکمل‌یاری با مگا دوز ویتامین "د" قرار گرفتند.

وی یادآور شد: ناکافی بودن آهن دریافتی از طریق رژیم غذایی، پیروی از الگوهای غذایی نامناسب، خونریزی در دوران عادت ماهیانه از عوامل موثر در ابتلا دانش آموزان دختر به کم‌خونی است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار و ۵۰ باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار