| کد مطلب: ۱۰۶۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

عزت‌ا... ضرغامی در مسیر مرد نارمک‌نشین قدم می‌زند / تولد احمدی‌نژاد شماره 2 / روسای صداوسیما پس از خروج از جام‌جم به کجا رسیدند؟

آرمان ملی: «احمدی‌نژاد شبیه من است» ضرغامی این جمله را به کنایه گفته بود اما مرور زمان نشان داد چندان هم بیر‌اه نگفته است.

عزت‌ا... ضرغامی در مسیر مرد نارمک‌نشین قدم می‌زند / تولد احمدی‌نژاد شماره 2 / روسای صداوسیما پس از خروج از جام‌جم به کجا رسیدند؟

عزت‌ا... ضرغامی پس از خروج از صداوسیما تغییر کرد، ضرغامی امروز نسبتی با ضرغامی در جایگاه رئیس صداوسیما ندارد. آنچه او پس از خروج از صداوسیما انجام می‌دهد، یادآور برخی اقدامات محمود احمدی‌نژاد است!

*ضرغامی در مسیر احمدی‌نژاد

ضرغامی مانند احمدی‌نژاد تمایل زیادی به دیده شدن دارد و اقداماتی انجام می‌دهد که قابل تامل است، مانند اظهارت اخیرش مبنی بر اینکه «رونالدو اینجا اگر خواست با زن‌و‌بچه‌اش تماس بگیرد می‌تواند بله و ایتا نصب کند. عده‌ای فکر می‌کنند ما سیم‌‌کارت بدون فیلتر در جیب‌مان داریم و به همه دوست و رفقایمان یکی می‌دهیم.» این موضوع ارتباطی با حوزه مسئولیت او یعنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ندارد مانند احمدی‌نژاد که رئیس‌جمهور بود و دراردوی تیم‌ملی گفت: «به اردوی تیم‌ملی آمدیم تا نظرات خود را بدهیم و کمک کنیم جوانان کشورمان شایستگی‌های خود را نشان دهند.» او عضو تیم فوتبال دانشگاه علم و صنعت بود و اطلاع کاملی از بازی‌های ملی ندارد اما خود را صاحب‌نظر می‌داند. همین بی‌اطلاعی و البته اعتماد به نفسش بود که چالشی را با علی دایی رقم زد. 20 آذر سال 1400 سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی به‌صورت رسمی اعلام کرد که «برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم‌ملی ایران در فروردین ۱۳۸۸ و بعد از باخت به عربستان با دستور نهاد ریاست جمهوری بوده است.» اکنون هم ضرغامی برای تماس رونالدو با خانواده‌اش که در حوزه وزارت ارتباطات است، تعیین تکلیف می‌کند!

*فیلترینگ سوژه دو حاشیه‌ساز

البته نخستین بار نبود که ضرغامی درباره فیلترینگ صحبت کرده است. او بار دیگر مواضعی شبیه احمدی‌نژاد داشت. احمدی‌نژاد در انتقاد به فیلترینگ گفته بود: «من به شما بگویم که این طرح‌ها شکست خورده است. مگر می‌توانید با ۸۰ میلیون جمعیت مقابله کنید؟ این همه فیلتر کردید چه شد؟ خودتان از فیلترشکن استفاده می‌کنید و به فضاهایی می‌روید که خودتان فیلتر کرده‌اید! خنده‌دار است. آینده این خواهد شد.» ضرغامی هم چندی بعد از اینکه از اعطای سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی خبر داده بود، در حاشیه یکی از جلسات هیات دولت در اظهارنظری عجیب اظهارکرد: «توریست خارجی باید به واتساپ دسترسی داشته باشد که اگر در ایران دستگیر شد، بتواند به خانواده‌اش خبر بدهد!»

*موضع مشترک درباره حجاب

یا در مورد حجاب مواضع آنها یکسان است. در اذهان هست که احمدی‌نژاد گفته بود: «واقعا مشکل مردم ما الان شکل موی بچه‌های ماست؟! خوب بچه‌ها دوست دارند مویشان را هر جوری که دلشان می‌خواهد بگذارند! به من و تو چه ربطی دارد؟!» ضرغامی هم می‌گوید: «برخی روش‌های ما (درباره قانون حجاب) غلط است، ولی ما را می‌ترسانند که اگر از حد فعلی عقب بروید، نظام با خطر جدی مواجه می‌شود.»

*در موسیقی هم مثل هم هستند

نکته جالب دیگر مواضع مشابه آنها در مورد موسیقی است. نگاه احمدی‌نژاد نسبت به موسیقی فراخ بود و خط قرمزی نمی‌شناخت چنانکه گفته بود: «ما در دوران نوجوانی و جوانی، گرایش‌مان بیشتر به سمت موسیقی‌های نسبتا اعتراضی بود. مثلا بلبل شوریده ز کنج قفس درآ، نغمه آزادی نوع بشر سرا برای ما خیلی جالب بود. یا مثلا داریوش، ستار... اینها در دوره ما بودند و در دوران نوجوانی و جوانی برای ما جاذبه داشتند. البته هنرمندان زیاد بودند، بنان، گلپا، ایرج، خانم‌ها بودند، آقاسی بود. اینها سبک‌های مختلف می‌خواندند، مردم هم گرایش‌های متفاوت داشتند و استفاده می‌کردند منتها ما در آن دوره داریوش و ستار را بیشتر گوش می‌کردیم.» ضرغامی هم چندی پیش نوشت: «دو گروه با برگزاری «کنسرت» مخالفند. گروهی که کلا ‎شادی جمعی و موسیقی را ابتذال می‌دانند و با نام «دین» آن را برنمی‌تابند و گروه دیگری که کلا شادی مردم را مغایر با راهبرد سیاسی خود می‌دانند و دنبال برهم‌زدن تجمع‌های شادی‌آفرین هستند. مردم هر دو گروه را پس زده‌اند.»

 تنها گمانه‌ای که می‌توان درباره رفتارهای او  مطرح کرد، برنامه‌اش برای جلوس بر یک کرسی مشخص در آینده است. جایگاهی مانند ریاست جمهوری یا حتی ریاست مجلس سیزدهم!

*تلاش برای تبدیل به روسای قبلی

ضرغامی می‌خواهد پیشرفت کند و آینده‌ای مشابه سایر روسای صداوسیما داشته باشد اما لاریجانی آخرین رئیسی در جام‌جم بود که پس از خروج از آن به مناصب مهمی رسید. علی لاریجانی از 24 بهمن ۱۳۷۲ تا 3 خرداد 83 رئیس صداوسیما بود که پس از آن به ریاست مجلس رسید. محمد هاشمی هم قبل از او رئیس سازمان صداوسیما بود که پس از آن به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری، معاونت امور اجرایی رئیس‌جمهور و... درآمد. محمدجواد لاریجانی 30 تیر 62 تا اول مرداد همان سال عضو شورای سرپرستی صداوسیما بود که پس از آن نماینده مجلس، معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر شد. عبدا... نوری از 16 آبان ۱۳۵۹ تا پاییز همان سال سرپرست صداوسیما بود که پس از آن برکرسی نماینده ولی فقیه در جهاد سازندگی، نماینده مجلس، وزیر کشور، معاون رئیس‌جمهوری، رئیس شورای شهر تهران و.. نشست. ضرغامی اما در نهایت به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دولت  سیزدهم رسید و در آنجا هم مواضعی دارد که بعضا متفاوت با رئیس دولت است. او خواهان جایگاهی بیش از وزارت است و هنوز باید منتظر اظهارات حاشیه‌ساز او باشیم تا یا ضرغامی به سمت مورد نظرش برسد یا خسته شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار