| کد مطلب: ۱۱۱۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

ایران برنده جنگ اراده‌ها

نفس اقدام مستقیم جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز که رژیم صهیونیستی است به خاطر اینکه هم بر خلاف بند 51 منشور سازمان ملل عمل کرد و هم اینکه به خاک جمهوری اسلامی تجاوز کرده در حمله به کنسولگری ایران در دمشق فارغ از اینکه چه نتایجی از نظر بعد سیاسی، نظامی و بین‌المللی داشته باشد فی نفسه یک اقدام پیروزمندانه است. همین اینکه طلسم شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شد و نشان داد اراده جمهوری اسلامی بر این بوده که به رژیم صهیونیستی سیلی بزند این اراده در جمهوری اسلامی بر ابرقدرت‌ها برای اینکه ایران را تحت فشار قرار بدهند غلبه کرد.

اما رژیم صهیونیستی با توجه به کارنامه بسیار خرابی که در شورای امنیت سازمان ملل دارد به ویژه همین قطعنامه اخیر 2728 که اسرائیل را ملزم کرده بود در رابطه با کشتار مردم فلسطین در غزه اقداماتی را انجام دهد اما هیچ اعتنایی به این قطعنامه نداشت. شورای امنیت هم به این نکته توجه داشت که رژیم صهیونیستی مقصر این قضیه است. به خاطر اینکه اسرائیل مقدمات این اقدام ایران را با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی فراهم کرد. عدم حمایت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در قطعنامه 2728 با رای ممتنع نشان دادن باعث شد تا صهیونیست‌ها در یک انزوای سیاسی و بین‌المللی و در بن‌بست قرار بگیرند. چنانکه در جلسه یکشنبه شب شورای امنیت نیز هیچ گونه بیانیه و قطعنامه‌ای صادر نشد و شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم خورد.

اینکه آمریکا به نتانیاهو اعلام کرده که در هیچ جنگ مستقیمی میان رژیم صهیونیستی و ایران مشارکت نخواهد کرد سیگنال دیگری است که آمریکایی‌ها دیگر حاضر نیستند منافع و امنیت ملی خود را به خاطر سیاست‌های غلط محاسباتی نتانیاهو در معرض خطر قرار دهند. به نظر می‌آید در این جنگ اراده‌ها که آغاز شده که اگر اسرائیل بخواهد اقدامی را انجام دهد پاسخ سخت‌تری دریافت خواهد کرد و به صورت پینگ پنگی خواهد بود و قطعا رژیم صهیونیستی بازنده است به خاطر اینکه توان ایران برای افزایش خسارات وارده به اسرائیل بسیار بالاست. کل سرزمین‌های اشغالی با کرانه باختری و غزه 220 هزار کیلومتر مربع معادل استان هرمزگان ایران است و ایران به راحتی می‌تواند تمام زیرساخت‌های صهیونیست‌ها را در همان موج اول و دوم حمله‌های خود نابود کند. عملیات وعده صادق یک رزمایش بود که می‌خواست توانمندی ایران را به دنیا ثابت کند و از زمانی که این عملیات پیچیده هوشمندانه و دقیق انجام شد تمام ناظران نظامی و سیاسی در دنیا و حتی فرماندهان ارشد آمریکا و اسرائیل بدین مساله اذعان کردند که آسیب پذیری صهیونیست‌ها بسیار بالاست و ایران توانسته از گنبد آهنینی که به قول سید حسن نصرا... خانه عنکبوت است به راحتی عبور کند و ضربه خود را وارد کند. به نظر می‌آید که صهیونیست‌ها قادر به تصمیم به اقدام مستقیم علیه ایران نیستند و تلاش می‌کنند انتقام خود را از مردم فلسطین در غزه، رفح و کرانه باختری بگیرند.

 

*حسین کنعانی مقدم

فعال سیاسی

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار