| کد مطلب: ۱۱۰۹۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» وحشت اسرائیل از پاسخ ایران را بررسی می‌کند

سناریوهای انتقام و سرگیجه صهیونیست ها

آرمان ملی- حمید شجاعی: «تجاوز، ترور، جنایت و کشتار» سرخط رویکردها و راهبردهای رژیم صهیونیستی در مقابل آزادی‌خواهان جهان است. تفاوتی هم نمی‌کند که این رویکرد را در غزه پیاده کنند، در دمشق، لبنان یا دیگر کشورهای منطقه، مهم این است که امروز نه تنها کشورهای منطقه و جبهه مقاومت بلکه سایر کشورهای جهان نیز این معنا را دریافتند که اسرائیل موجودیتی خطرناک و مزاحم برای صلح و امنیت جهانی است.

سناریوهای انتقام و سرگیجه صهیونیست ها

از همین‌رو است که امروزه می‌بینیم در اکثر شهرهای جهان تظاهرات گسترده‌ای علیه ددمنشی صهیونیست‌ها برپاست و حتی خود مردم مناطق اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز با تظاهرات هر روزه در حیفا و تل‌آویو خشم و انزجار خود را از دولتمردان این رژیم اعلام می‌کنند. این در حالی است که اسرائیل پس از 6 ماه گذشته از جنگ غزه هنوز نتوانسته دستاورد خاصی به‌دست آورد و پاسخی به طوفان‌الاقصی بدهد و تنها کاری که انجام داده کشتار وحشیانه زنان، مردان و کودکان بوده است. اقدامی که باعث شده تا نهادهای بین‌المللی نیز واکنش نشان دهند و همین دست آخر شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس فوری در غزه به تصویب برساند. اما آنچه مسلم است نتانیاهو و همراهانش که می‌دانند در غزه شکست خورده‌اند و عملا کاری از پیش نخواهند برد، درصدد این امر برآمده‌اند که ابعاد جنگ را به سطح منطقه بکشانند و مشخصا ایران و حزب‌ا... را وارد درگیری کنند. بر همین مبنا نیز پس از ترورهای‌ گاه‌و‌بیگاه و ظالمانه مستشاران نظامی کشورمان دوشنبه گذشته با حمله مستقیم به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان از جمله سردار شهید زاهدی نشان دادند که تئوری کشیدن جنگ به کشورهای منطقه را دنبال می‌کنند. حال اینکه خود بهتر می‌دانند اگر ایران بخواهد پاسخ این تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها را بدهد چنان سیلی محکمی به آنها خواهد زد که تا مدت‌ها از ضربت سیلی ایران مدهوش بمانند. نگاهی به تحرکات صهیونیست‌ها و کشورهای حامی و هم‌پیمان آنها چون آمریکا نیز گویای همین مساله است که اکنون پس از این جنایت از پاسخ ایران در هراسند و هر روز اظهارنظرهای مختلفی در خصوص چگونگی واکنش ایران مطرح می‌کنند. همین نکته است که باعث سرگیجه صهیونیست‌ها شده و نمی‌دانند که پاسخ حمله خود را چگونه و از کدام موضع دریافت خواهند کرد. چه اینکه رسانه‌های غربی یا صهیونیستی در تحلیل‌های خود گاهی به پاسخ ایران را از جانب حزب‌ا... لبنان می‌پردازند؛ برخی انصارا... یمن را گزینه‌ای برای پاسخ ایران به اسرائیل در نظر می‌گیرند و برخی نیز تحلیل‌هایشان مبتنی بر این امر است که شاید ایران از درون خاک خود اسرائیل را هدف قرار دهد، همین مسائل است که نگرانی و ترس را در میان سران اسرائیل انداخته و حتی در خواب شب خود هم به پاسخ ایران فکر می‌کنند.

* وحشت در اسرائیل

پس از حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق رسانه‌های غربی و صهیونیستی و همچنین برخی مقامات غربی طی روزهای اخیر در خصوص پاسخ ایران به اظهارنظر پرداخته‌اند. در همین خصوص رسانه‌های صهیونیستی آورده‌اند: اسرائیل پاسخ فوری ترور مقامات ارشد ایرانی در دمشق را دریافت خواهد کرد. این در حالی است که پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌‌باش کامل نیروهای هوایی ارتش این رژیم از بیم پاسخ تلافی‌جویانه تهران به حمله به کنسولگری ایران در سوریه خبر دادند. از سوی دیگر عاموس یدلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صیهونیستی گفت: «ایران می‌تواند اسرائیل را با موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک یا پهپاد هدف قرار دهد.» همچنین کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود، ارتش اسرائیل نیز مرخصی نظامیان خود را به‌خاطر آمادگی برای پاسخ ایران به حمله تروریستی دمشق لغو کرده است. از طرف دیگر مقامات اسراییل ادعا می‌کنند اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد ایران احتمالا بخواهد با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین از خاک خود به اسراییل حمله کند. رسانه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: سفارتخانه‌های اسرائیل در سرتاسر جهان در پی افزایش تهدیدها مبنی بر حمله احتمالی ایران به دیپلمات‌های اسرائیلی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. علاوه بر این، از برخی سفیران خواسته شده است که به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، در مراسم عمومی حاضر نشوند. دیپلمات‌هایی که در خارج از کشور خدمت می‌کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند که سفارتخانه‌هایشان هدف حملات انتقام‌جویانه ایران قرار گیرد. پیش‌تر اسرائیل گزارش‌ها مبنی بر خروج سفیران خود و تخلیه سفارتخانه‌های خود در نقاط مختلف جهان را تکذیب کرده است. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که دولت بایدن و دولت اسراییل بسیار نگران هستند که ایران برای یک حمله قریب‌الوقوع آماده می‌شود. حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در اعترافی قابل تامل گفت: «اسرائیل به شدت در حال شکست‌خوردن در جنگ افکار عمومی به‌دلیل جنگ خود با حماس است.» یدیعوت آحارونوت دیگر رسانه صهیونیستی نیز گزارش داد: مقامات اسرائیلی به‌دلیل نگرانی از واکنش ایران به حمله اخیر به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق، ۲۸ سفارتخانه و کنسولگری خود در برخی کشورها را تعطیل کرده‌اند. این در حالی است که در روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی آماده‌باش امنیتی را در اراضی اشغالی به ‌دلیل نگرانی از واکنش ایران به بالاترین سطح افزایش داده است. رسانه‌های عبری نیز از شلوغی فروشگاه‌ها در اراضی اشغالی به‌دلیل نگرانی جامعه صهیونیستی از واکنش ایران خبر دادند که آنها را به ذخیره آذوقه کشانده است. رژیم صهیونیستی به‌دلیل ترس از پاسخ ایران به حمله تروریستی علیه بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، در وضعیت اضطراری و نگرانی به‌سر می‌برد. یدیعوت آحارونوت اذعان کرد که ایران اگرچه هنوز یک پهپاد هم در واکنش به هدف قراردادن کنسولگری خود ارسال نکرده، اما در جنگ روانی دستاوردی را رقم زده است. فضای ترس و وحشت بر اراضی اشغالی حاکم است، زیرا «اسرائیلی‌ها سردرگم هستند که آیا ابتدا باید به شبکه‌های مواد غذایی حمله کنند یا دستگاه‌های خودپرداز.»

*واکنش حساب شده تهران

رویترز نیز نوشت: در خصوص احتمال واکنش ایران به حمله هوایی که گمان می‌رود توسط اسرائیل به سفارت ایران در دمشق انجام شده باشد، شبح یک جنگ گسترده‌تر را به‌وجود آورد. رویترز همچنین خبر داد دو منبع ایرانی گفتند که پاسخ تهران برای جلوگیری از تشدید تنش، حساب شده است. کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو صحبت کرده و آنها درباره تهدیدات ایران گفت‌وگو کرده‌اند. واشنگتن گفت: بایدن به صراحت گفته است آمریکا با قدرت از اسرائیل در مقابله با این تهدید حمایت می‌کند. چند خبرنگار رویترز و ساکنان تل آویو نیز گفتند خدمات تعیین جهانی موقعیت GPS مختل شده است، اقدامی که ظاهرا با هدف خنثی کردن موشک‌های هدایت شونده انجام شده است. رویترز درباره حمله هوایی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق هم نوشت: به طور گسترده تصور می‌شود این اقدام از سوی اسرائیل انجام شده است. این یکی از برجسته‌ترین عملیات‌هایی است که منافع ایران در سوریه، متحد نزدیک تهران را هدف قرار می‌دهد. اسرائیل مسئولیت خود را تایید یا رد نکرد و نتانیاهو در سخنرانی خود به این حمله اشاره‌ای نکرد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار