| کد مطلب: ۱۱۰۰۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیس شورای ائتلاف ایثارگران کشور در گفت‌وگو با«آرمان ملی»:

بین اصولگرایان جنگ قدرت شکل گرفته است

آرمان ملی- احسان انصاری: شورای ائتلاف ایثارگران یکی از ائتلاف‌های انتخاباتی است که از چهره‌های میانه‌رو و معتدل هر دو جریان سیاسی شکل گرفته است؛ائتلافی که از خانواده شهدا و ایثارگران شکل گرفته و تلاش می کند به جای منافع سیاسی در راستای تحقق مطالبات مردم حرکت کند.

بین اصولگرایان جنگ قدرت شکل گرفته است

«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی رویکرد این ائتلاف با دکتر اسماعیل بیگ محمدی، رئیس ائتلاف ایثارگران کشور گفت وگو کرده  است.بیگ محمدی در این زمینه معتقد است:در فضای انتخابات مجلس دوازدهم بین اصولگرایان جنگ قدرت شکل گرفته و هر گروهی تلاش می‌کند به شکل‌های مختلف گروه دیگر را از میدان به در کند. امروز مردم متوجه ماهیت گروه‌های تندرو شده‌اند. این گروه‌ها به دنبال یکدستی در فضای سیاسی کشور بودند  تا به اهداف خود برسند. با این وجود نه تنها یکدستی قدرت به آنها کمک نکرد بلکه در شرایط کنونی ضعیف‌تر از گذشته نیز شده‌اند و جایگاه خود را بین مردم از دست داده‌اند.عملکرد آنها نیز به مراتب از دوره‌های قبلی مجلس ضعیف‌تر بوده است. در فضای انتخاباتی نیز بین طیف‌های مختلف اصولگرایی اختلاف وجود دارد و بر سر ارائه لیست‌های انتخاباتی با هم درگیر شده‌اند.تاکنون نیز این گونه ارائه لیست نتیجه نداده است.

وی ادامه داد: این افراد دور هم جمع می‌شوند و لیست‌هایی را ارائه می‌کنند که متناسب با شرایط کنونی کشور و حل مشکلات نیست و تنها در راستای منافع آنهاست.سوال مهم در این زمینه این است که پایگاه رأی جریان تندرو مشخص نیست و نمی توان عنوان کرد این جریان دارای چه پایگاه رأیی است.متأسفانه برخی نام انقلابی‌گری روی خود گذاشته‌اند اما در حال دلالی هستند.من بر این باور هستم که در این دوره این افراد باید کنار بروند و در صحنه سیاسی نیز حاضر نباشند.دلیل این موضوع نیز این است که هر چه جلوتر می رویم چهره واقعی طیف تندرو بیشتر برای مردم شناخته می شود و به همین دلیل در آینده جایگاهی بین مردم نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: هنگامی که آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید همه به این نتیجه رسیدند که مجلس و دولت یکدست شده است.نکته مهم این بود که از روز ابتدایی تشکیل دولت درگیری بین مجلس و دولت آغاز شد و تا پایان نیز ادامه داشت.این یکدستی در ظاهر وجود داشت اما در واقعیت چنین وضعیتی وجود نداشت و شاهد اصطکاک  بین دولت و مجلس بودیم.من معتقدم اگر مجلس می خواست به صورت اصولی با دولت مواجهه داشته باشد بسیاری از وزرای دولت کنار می رفتند و کارشان به استیضاح کشیده می‌شد.این در حالی است که برخی از نمایندگان با لابی‌گری‌هایی که صورت می‌دادند اجازه ندادند کار وزرا به استیضاح کشیده شود.مرور زمان به خوبی نشان دادکه کسانی که مدعی یکدستی در قدرت بودند در عمل نتوانستند به نتیجه مطلوب برسند و بلکه  با اختلافات زیادی مواجه شدند. اختلافاتی که عملکرد دولت و مجلس را تحت الشعاع قرار داد و اجازه نداد دغدغه‌ها و مشکلات مهم مردم حل شود و میزان رضایت عمومی در جامعه افزایش پیدا کند.

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار