| کد مطلب: ۱۰۹۸۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

موشک و مردم بازهم محل مناقشه شد

هشدار ظریف: از نگرش امام و رهبری فاصله گرفتید!

آرمان ملی- احسان اسقایی: زمانی که محمدجواد ظریف از خلوت به جلوت می‌آید، در یک میتینگ سیاسی شرکت می‌کند و یا در یک گردهمایی علمی حضور به عمل می‌رساند، تمامی مخالفانش روی تک‌تک کلماتش متمرکز می‌شوند تا یک جمله کوتاه که او نه در مخالفت؛ بلکه در نقد یک رویکرد می‌گوید را به پیراهنی خونین تبدیل کرده و علیه او شو مطبوعاتی راه می‌اندازند تا شاید بتوانند با توسل به فضای رسانه‌ای زمینه تخریب او را فراهم کنند. این بار نیز به بهانه همه‌گیر شدن بخشی از سخنان جواد ظریف دوباره قلم به دست گرفته‌اند که حاشا و کلا جواد ظریف نه منافع ملی می‌فهمد و نه قدرت موشک می‌داند و نه درکی از مذاکره و دیپلماسی دارد!

هشدار ظریف: از نگرش امام و رهبری فاصله گرفتید!

ماجرا چه بود؟

ماجرای هجمه‌های اخیر به محمدجواد ظریف از آنجا شروع شد که وی در یک نشست دانشجویی که با عنوان «نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود پشت تریبون! سخنانی در ارتباط با مسائل سیاسی گفت که هم متفاوت بود و هم رویکرد کنونی در سیاست خارجی به پاسخگویی وا می‌داشت. وزیر امور خارجه سابق گفت: «نقش مردم را فراموش نکنیم «قدرت معنایی جمهوری اسلامی» قدرتی که امام خمینی(ره) زمان شاه فهمید و در زمان دوقطبی فهمید. امروز که ما دنیای پسا قطبی داریم، امروز که مردم کنشگر شدند، امروز که یک دختر پاکستانی می‌تواند یک حرکت راه بیندازد، یک دختر نروژی می‌تواند یک حرکت راه بیندازد، امروز بفهمیم که انسان‌ها مهم‌اند. ظریف افزود: اگر امام 40 سال پیش فهمید و ما به برکت آن فهم انقلاب کردیم ما امروز بفهمیم که موشک مهم است به ابوالفضل مهم است. به خدا مهم است، اما مردم مهم‌ترند. قدرتی که صدام را به زانو درآورد، قدرتی که تحریم‌ها را شکست داد. همه این‌ها مردمند. نقش مردم، نقش باورمندان درکنار نقش‌های دیگر مهم است ما که زودتر از همه فهمیدیم دنیا عوض شده. ما که زودتر از همه فهمیدیم آمریکا ابرقدرت نیست. مایی که زودتر از همه فهمیدیم شوروی با همه امکاناتش در مسیرنابودی رفته. مایی که به خاطر اینکه این سلاح ماست که به ما پیروزی می‌بخشید و این مردم و ایمان مردم هست که به ما پیروزی می‌بخشد. وی تاکید کرد: ما این حرف‌ها را زدیم ما باورهایمان اینهاست. این باورها را کنار نگذاریم. این اعتماد به نفس و خود باوری را کنار نگذاریم. این خود باوری است که انقلاب اسلامی را تبدیل به یک امید برای آینده کرده و این امید را حفط کنیم. ما باید برای دنیا الهام بخش باشیم. سند چشم انداز برای آینده داشته باشیم و آینده را باید بر اساس واقعیات بسازیم.»

*پاسخ موشکی شریعتمداری

حسین شریعتمداری که از اثر‌گذاری سخنان ظریف در جامعه به عنوان یک فعال رسانه‌ای باخبر است در این ارتباط به ظریف نوشت: آقای ظریف! این پرسش - با عرض پوزش- از جنابعالی در میان است که دیدگاه حضرتعالی با خواست و اهداف دشمنان که بارها به صراحت اعلام کرده‌اند چه تفاوتی دارد؟! آیا دست کشیدن ایران از توان موشکی، خواسته و آرزوی آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عبری و عربی آن نیست؟! ممکن است بفرمایید که جنابعالی موشک را هم مهم می‌دانید! خُب موشک را برای چه مهم می‌دانید؟ برای فشفشه‌بازی شب چهار‌شنبه‌سوری؟!

*پرتناقض در شنیدار

پیداست که حسین شریعتمداری که کیهان نشینان او را سردار قلم می‌دانند و اخیرا نیز دولت محترم به خاطر این قلم توانا از او تکریم کرده دوست دارد سخنان ظریف را وارونه بشنود؛ بی‌محابا در این نوشتار تلاش می‌کند که ظریف را ضد موشک و مخالف سیاست‌های نظامی مقتدرانه تهران نشان دهد. حال اینکه ظریف قسم حضرت عباس می‌خورد که موشک مهم است اما مردم هم مهم‌اند.

* هشدار به ظریف

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود، گفت: «موشک مهم است به اباالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند»! این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، با‌اهمیت‌تر از مردم تلقی و تصور شده است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهم‌تر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کرده‌اید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟! مگر «موشک و مردم‌» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کم‌اهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟! اگر این‌گونه نیست، چرا توان موشکی را که برای حفظ جان مردم است، از اهمیت دادن به مردم تفکیک می‌کنید؟! آن‌هم در دنیایی که قدرت‌های وحشی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها نشان داده‌اند که به خون مردم ایران تشنه‌اند و اگر از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از موشک‌های دوربرد و مدرن از جمله آنهاست، بیم نداشتند تاکنون بارها خاک میهن اسلامی را شخم زده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده و از میان برداشته بودند. آیا غیر از این است؟! آیا آنچه امروزه در غزه شاهد آنیم برای آقای ظریف درس‌آموز نیست؟! رژیم صهیونیستی با حمایت آشکار و بی‌پرده مالی، سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای بی‌غیرت و دست‌نشانده منطقه، نزدیک به ۳۰ هزار انسان مظلوم و بی‌پناه را در غزه به خاک و خون کشیده است و این جنایت وحشیانه و هولناک همچنان با حمایت قدرت‌های یاد شده و بی‌توجه به اعتراض‌های گسترده مردمی در سراسر جهان ادامه دارد. شریعتمداری در بخش دیگری از این یادداشت خواستار عذرخواهی ظریف شد.

*پاسخ ظریف به هجمه‌های شریعتمداری

ظریف در جملاتی که پیداست در پاسخ به نامه شریعتمداری است نوشت: به گمانم سخنان بنده در تبیین شرایط نوین جهانی و تاکید بر پایه‌های انگیزشی قدرت (همچون رضایتمندی و پشتیبانی مردم) در کنار (نه به‌جای) پایه‌های مادی (همچون قدرت نظامی و اقتصادی) بر گروهی که با نگرش امام راحل و رهبری فاصله گرفته‌اند گران تمام شده است. امام در دیدار نمایندگان مجلس 4/11/61: شما گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است؛ قدرت ایمان شما را نگه داشته است و پشتیبانی ملت. این پشتوانه را باید حفظ کنید. اگر این پشتوانه از دست ما برود، همه ما از بین خواهیم رفت و اسلام هم دستخوش مسائل دیگری می‌شود. ظریف در ادامه تاکید کرد: «اکنون چه کسی باید عذرخواهی کند؟»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقای

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار