| کد مطلب: ۱۰۹۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

حادثه تصادف و آتش‌سوزی در جاده صالحات ـ لردگان

جاده هایی که جان می گیرند؛ این بار 3 معلم جوان

آرمان ملی: اسم معلم به ویژه در سال تحصیلی 1402 که می‌آید، بلافاصله اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود بحث کمبود معلم است و به ویژه در مناطق محروم‌تر مناطقی که کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان، چهار محال وبختیاری، لرستان و تمام دامنه زاگرس را هم شامل می‌شود.

جاده هایی که جان می گیرند؛ این بار 3 معلم جوان

معلم‌ها در این مناطق کم بودند، (هرچند رضا مرادصحرایی چندین بار اعلام کرد که کلاس بی‌معلم نداریم و باز هم داشتیم) و روز گذشته کمتر هم شدند؛ سه نفر از معلم‌های جوان بر اثر تصادف خودرویی که در آن حضور داشتند با یک کامیون در جاده صالحات- لردگان تصادف کردند؛ آتش سوزی رخ داد؛ ماشینشان آتش گرفت؛ سوختند و عکسشان تحت عنوان شادروان در تصویری شبیه اعلامیه کنار هم قرار گرفت با این اسامی در زیر هر چهره جوان و خنده رو؛ محمدرضا کوهی، هادی حسینی و داود مهری.

این‌ها معلمان شهرستان خانمیرزا (روستای جوانمردی و شهر آلونی) بودند؛ یکی از آن‌ها اهل چغاخور شهرستان بروجن در استان چهارمحال وبختیاری، دیگری اهل امام‌قیس شهرستان بروجن و آن یکی هم اهل شهرکرد بود.

شاید عجیب باشد یادآوری این خبر و بازخوانی آن که در اواخر آذرماه نیز بر اثر تصادف در محور امیرآباد- جونقان 3 معلم جان خود را از دست دادند! و عجیب‌تر اگر به مهر ماه برگردیم و آغاز سال تحصیلی برای یادآوری تصادف خودروی حامل معلمان در لرستان که بر اثر آن، ۳ معلم مصدوم و یک نفر فوت شد. در آن زمان مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش لرستان، گفت که این تصادف در محور سپیددشت به خرم‌آباد رخ داده و کوچک‌زاده از معلمان این منطقه جانباخته است همچنین 3 معلم زن دیگر هم مصدوم شدند.

در این تصادف‌ها دقیقا ذکر نشده که خودروی حامل معلم‌ها پراید بوده یا چیز دیگر اما بدون شک خودروی قابل اعتماد و محکمی نبوده؛ ما در اخبار حوادث‌مان تصاویر دلخراشی از تصادف فوتبالیست زن ایرانی را داشته‌ایم؛ ملیکا محمدی که سوم دی ماه سال جاری تصادف کرد و از دنیا رفت و پشت بندش هم انتقاداتی از وضعیت خودروهای نامطمئن مخابره شد.

از خودروها که بگذریم وضعیت جاده‌ها را هم بد نیست در نظر داشته باشیم به خصوص جاده‌هایی که معلمان در آن دچار تصادف شده‌اند؛ جاده‌های استان‌های چهارمحال و لرستان که سالیان طولانیست به مدد عدم رسیدگی مسئولان به قوت ناایمن بودن خود باقی هستند.

از این هم که بگذریم چطور می‌توانیم غم از دست دادن معلم را که می‌تواند روح و روان دانش‌آموز را مختل و او را دچار بحران کند، توصیف کنیم؟

حتما معلمان جوانی را دیده‌اید که با شاگردان خود انس و الفتی وصف ناشدنی گرفته و با آن‌ها چنان دوست می‌شوند که دانش‌آموزان او را الگوی خود کرده و چنان به انجام تکالیفشان اهتمام می‌ورزند که والدین این بچه‌ها هم تعجب می‌کنند. بدون شک حال دانش‌آموزان آقایان کوهی، حسینی و مهری در چنین شرایط پیش آمده‌ای وصف ناشدنی باید باشد.

۱۰ استان در صدر تصادفات جا خوش کرده‌اند

اما این تصادف‌ها سر دراز دارند و اتفاقا روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها با منابع مولدسازی خبر داد و به تسنیم گفت که ۱۰ استان بیش‌ترین آمار تصادفات رانندگی را دارند.

کمال هادیانفر با اشاره به وجود ۳۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور، توضیح داد: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پرتصادف است که سازمان راهداری با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف می‌کند.

اما به گفته او تاکنون ۲۶۱ نقطه پرتصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح و برطرف شده است و بقیه نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

هادیانفر، یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده است و با توجه به مصوبات دیروز کمیسیون ایمنی راه‌ها از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیش‌ترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین توضیح داد که نصب دوربین در راه‌های کشور به‌صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار می‌دهد، از دیگر مصوبات جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بود.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار