| کد مطلب: ۱۰۹۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

کانال‌های تلگرامی عامل گرانی هستند!

کشف جدید حسین شریعتمداری

آرمان ملی– یاسمین طالقانی: دلیل تازه‌ای برای گرانی کشف شد و کاشف هم حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان است! حسین شریعتمداری نوشت:«قیمت دلار افزایش پیدا کرده است.

کشف جدید حسین شریعتمداری

قیمت ماشین و موتورسیکلت و دوچرخه و بهای مسکن و... نیز. چه کسانی قیمت‌گذاری می‌کنند؟! دولت؟ مجلس؟ قوه قضائیه؟ مراکز و سازمان‌های وابسته به این سه قوه؟... پاسخ منفی است! نگاهی از سر انصاف به قوای یاد شده به وضوح نشان می‌دهد که آن‌ها در کلیت و تمامیت خود تمامی توانی که در چنته دارند را برای مقابله با مشکل گرانی به میدان آورده‌اند. اگرچه در پاره‌ای از موارد قصور‌هایی - و نه تقصیر- نیز داشته‌اند! پس ماجرا چیست؟! واقعیت آن است که مثلث 3 ضلعی دشمنان بیرونی، کلان‌سرمایه‌داران سود‌جو و برخی از مدیران بی‌کفایت میانی، از کم‌توجهی و غفلت شماری از دست‌اندرکاران و مسئولان سوءاستفاده می‌کنند. قیمت‌ها را مافیای گوش خوابانیده از طریق شاخک‌های پنهان و آشکار خود که برخی از کانال‌های تلگرامی و فلان سایت و فلان شبکه مجازی از جمله آنهاست، تعیین می‌کنند! چرا با آن‌ها برخوردی نمی‌شود؟! پاسخ فقط چند علامت تعجب است‌...!»  اثر فضای مجازی بر گرانی‌ها تاکنون به تایید کارشناسان نرسیده است. شاید منظور کیهان خبری باشد که چندی پیش منتشر شد:«دو فروشنده مرغ در فضای مجازی به‌دلیل گرانفروشی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند. چند روز پیش خبری با این مضمون روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت. آن‌طور که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد در پایش بازار مرغ، دو فروشنده این محصول در فضای مجازی شناسایی و هر کدام با اتهام فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب به ۵۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. البته این اولین‌بار نیست که گرانفروشی موادغذایی در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود.» غیر از اینگونه اخبار، اشاره‌ای به تاثیر فضای مجازی در گرانی نشده است.  ‌

*کشفیات کیهان از نقش فضای مجازی در مشکلات کشور!

 روزنامه کیهان پیش ازاین هم کشف کرد که علت اصلی طلاق فضای مجازی است! کیهان نوشت:«یکی از دوستانم که وکیل است تعریف می‌کرد علل طلاق‌، دیگر مثل گذشته موادمخدر، اعتیاد، الکل و...‌ نیست. الان علت اصلی طلاق‌ها فضای مجازی است. چرا که دانسته یا ندانسته جوانان ما خاصه خانم‌ها در فضای مجازی خلوتی دارند که کمتر کسی متوجه این مساله می‌شود و متاسفانه این فضا به قتلگاه خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. همه مسئولانی که در مصونیت‌سازی فضای مجازی کوتاهی کرده‌اند در فروپاشی بسیاری از این خانواده‌ها مسئول هستند.» این روزنامه 7 دی‌ماه هم مدعی شده بود: «در وضعیت کنونی آنچه  به‌صورت کاملا پنهان از سوی دشمنان و معاندین در حال انجام است و در فضای مجازی و رسانه‌های ضد انقلاب تبلیغ می‌شود، بالابردن سطح انتظارات از دولت فعلی است. این گفتمان مأیوس‌سازی که برخی افراد با نیت سوء در داخل نیز تبلیغ می‌کنند، قصد دارد سطح انتظارات مردم را به‌صورتی غیرواقعی بالا ببرد که دولت با هر میزان موفقیت در پاسخگویی آن با مشکل مواجه باشد که باید گفت واقعا حرکت ناجوانمردانه‌ای است.»

*مدیری دور از فضای مجازی

حسین شریعتمداری از نسلی است که نسبت دوری با اینترنت دارد، بنابراین نباید به او خرده زیادی گرفت که چرا اینترنت و فضای مجازی را عامل بسیاری از مشکلات کشور می‌داند. از سوی دیگر در این مسیر با تناقض‌های زیادی همراه است چنانکه در ستون خوانندگان این روزنامه تاکید بر افزایش سرعت اینترنت شده است و از سوی دیگر بارها منبع خبرهای منتشر شده در این روزنامه، تلگرام و دیگر شبکه‌های فیلترشده در ایران است. به‌عنوان نمونه نوشته است: «اوایل سال‌جاری، مؤسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی وابسته به دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که در سال ۱۳۳۹ تأسیس شده و به‌واسطه قدمت تاریخی خود، یکی از مراکز مهم پژوهشی و آموزشی اقتصاد است، اقدام به انتشار گزارشی تحت عنوان «اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲: بیم‌ها و امیدها» کرد. اکنون با گذشت ۹ ماه از سال و نادرست بودن تحلیل‌های این مؤسسه، اعتبار علمی آن را مخدوش کرده است. وب‌سایت رجانیوز؛ ضمن انتشار خبر فوق نوشت: اولین توقع از یک مؤسسه پژوهشی و تحقیقاتی این است که با استفاده از مفاهیم علم آمار و نمونه‌گیری دقیق میان صاحب‌نظران، کارشناسان و اساتید اقتصادی اقدام به ارائه تحلیل و پیش‌بینی کند اما بر اساس گزارش روزنامه ایران، روش تهیه این گزارش به‌صورت انتشار یک لینک نظرسنجی در بستر تلگرام بوده است! به زبان دیگر مؤسسه وابسته به نهاد علم و دانشگاه، بدون استفاده هیچ روش علمی و آماری و تنها با پرسش برخی سئوالات خاص در قالب یک نظرسنجی گوگل و انتشار آن در کانال و گروه‌های تلگرامی به جمع‌آوری نظرات مختلف اقدام کرده است.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار