| کد مطلب: ۱۰۸۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

اظهاراتم درباره همسر آقای نوبخت صحت ندارد

جبهه پایداری عذرخواهی کرد

آرمان ملی– مطهره شفیعی: جبهه پایداری عذرخواهی کرد! این خبر قابل تامل و عجیب است، چرا که اعضای این جبهه چندان نسبتی با عذرخواهی ندارند. مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه، در خصوص مصاحبه با «باشگاه خبرنگاران جوان» و اتهاماتی که به محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه وارد ساخت رسما عذرخواهی و توضیحاتی ارائه کرد.

جبهه پایداری عذرخواهی کرد

متقی‌فر در بخشی از توضیحات خود اذعان کرد: در مصاحبه اخیر اینجانب اسامی ذکر شد از جمله همسر آقای نوبخت که با توجه به اینکه مورد ذکر شده صحت نداشت همینجا بر خود لازم می‌دانم از تمام کسانی‌که در این مصاحبه به نحوی در حق آن‌ها جفایی صورت گرفته عذرخواهی کنم.» در این نامه عذرخواهی آمده است: «همانگونه که مستحضرید کشور در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ انتخاباتی که با حضور گسترده ملت ایران می‌تواند بسیاری از توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی علیه ایران اسلامی را خنثی و رتبه سیاسی ما را چندین پله افزایش دهد. در مصاحبه اخیر اینجانب اسامی ذکر شد از جمله همسر آقای نوبخت که با توجه به اینکه مورد ذکر شده صحت نداشت همینجا بر خود لازم می‌دانم از تمام کسانی‌که در این مصاحبه به نحوی در حق آن‌ها جفایی صورت گرفته و همچنین از دبیرکل محترم جبهه پایداری که از این مصاحبه دلگیر شده‌اند، عذرخواهی کنم. شایان ذکر است که طبق قرار ما با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر این بود که پس از بازبینی اینجانب در یک فرصت مناسب اجازه نشر داشته باشد. ولی متأسفانه آن خبرنگار بر خلاف قرار قبلی همان مصاحبه‌ خام و بازبینی نشده را منتشر کرده و این اتفاق ناشایست صورت گرفت و سپس به‌خاطر اعتراض ما از سایت خود برداشتند.»

*ماجرا چه بود؟

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در اظهار نظری عجیب مدعی شده بود: «قارون‌های زمانه در دولت روحانی بودند. خانم آقای نوبخت رئیس یا نایب رئیس مناطق آزاد بود و هر ماشینی دل‌شان می‌خواست می‌آوردند. بچه آقای نوبخت تخلفات رانندگی‌اش هشت میلیارد شده بود. پلیس، ماشینش را خواباند. ۹ تا ماشین دست خانواده‌اش بود. این و نجفی یک اشرافی‌گری در حوزه خود راه انداخته بودند.» این اتهام با واکنش‌هایی مواجه شد چنانکه 8 آذر سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این ادعا‌های دروغ گفت: ریاست مناطق آزاد شغل محرمانه‌ای نیست که از دید رسانه‌ها و افکار عمومی پنهان بماند و خانم نوبخت مخفیانه متصدی آن شوند و آقای متقی‌فر یکباره آن را کشف و افشا کنند. همین که ایشان تشکیک کرده‌اند و نمی‌دانند که همسر آقای نوبخت «رئیس یا نایب رئیس» مناطق آزاد بوده‌اند نشان می‌دهد آقای متقی‌فر حتی در اصل خبر تردید دارند و اطلاعات کافی ندارند که همسر آقای دکتر نوبخت هیچگاه، هیچ مسئولیتی در این نهاد نداشته‌اند. ایشان بانویی خانه‌دار هستند و هیچ سمتی در سازمان مناطق آزاد نداشته‌اند. جواد هروی تصریح کرد: افزودن ادعایی بی‌اساس در مورد تخلفات میلیاردی فرزند ایشان هم نشان می‌دهد که مدعی فقط خواسته ادعا‌های بی‌ربط و بی‌اساس از ریاست منطقه آزاد تا واردات خودرو و تخلفات رانندگی را که مطلقا به هم ربط ندارد را بهم بچسباند تا شخص دکتر نوبخت را بی‌اعتبار کند. هروی ادامه داد: درباره تهمت و دروغ آشکار در مورد فرزند آقای نوبخت هم باید از آقای متقی‌فر پرسید آیا خود شما تهمت تخلف رانندگی هشت میلیاردی را باور می‌کنید؟! آیا چنین رکوردی محیرالعقولی از چشم پلیس راهور پنهان مانده است، چون مثلا پدر ایشان مسئولیتی دارند؟ چنین اتهامات دروغی به مسئولیت مادر یا پدرش چه ربطی دارد؟! روشن است که چنین اتهامی از اساس نادرست است، اما به فرض محال طرح چنین ادعایی آیا تهمت دروغ تخلف رانندگی فرزند موجب سلب صلاحیت پدر یا مادر می‌شود؟ روشن است که همه ارکان این ادعا از بنیان دروغ است و یادآور قصه «خسن و خسین 3 دختران معاویه» است و مدعی خواسته چند اتهام بی‌ربط را به هم وصل کند تا به هدف سیاسی خود دست یابد. سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به آقای متقی‌فر توصیه کرد اگر به اسناد و مدارک متقن دسترسی ندارد و هنوز نمی‌داند رئیس یا نایب‌رئیس مناطق آزاد چه کسی بوده است حداقل از آقای حجت عبدالملکی ریاست فعلی سازمان مناطق آزاد در دولت جناب آقای رئیسی بپرسد که این مقامات در گذشته و حال از آن چه کسانی است و ما نیز از رئیس سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم هر سند و مدرکی در این باره وجود دارد را در رسانه‌های کشور منتشر کنند تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در عین حال خبر داد که از آقای متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دادسرای تهران به طور رسمی شکایت خواهد شد.

*اتهام‌زنی از قبل بوده است

همسر محمدباقر نوبخت ناشناس است و فعالیتی که نامش ثبت شده باشد، ندارد. محمد باقر نوبخت 3 پسر دارد که در سال 97 آنها را اینگونه معرفی کرده بود: «خداوند نعمت ۳ پسر به من عطا کرده؛ فرزند اولم دانشجوی فوق‌لیسانس اقتصاد، دیگری دانشجوی دکتری عمران و پسر کوچکم دانشجوی کارشناسی زبان‌های خارجی و همگی در تهران هستند و هیچ‌یک شغل دولتی ندارند.» شایعاتی پیش از این درباره  فرزندان او مطرح شده بود مانند چند سال پیش که خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که طبق آن توحید نوبخت پسر محمدباقر نوبخت سخنگوی سابق دولت آقای روحانی و همچنین مدیر سابق سازمان برنامه و بودجه دستگیر شده است.  ادعا شده بود پسر نوبخت که توحید نام دارد اخیرا به‌دلیل حمل سلاح و مهمات دستگیر شده است. خیلی زود یک منبع آگاه نزدیک به نوبخت درباره خبر دستگیری فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ «این خبر از اساس دروغ و کذب است و چنین اتفاقی نیفتاده است.» حتی ادعا شده بود پسر نوبخت ارتباط مخفیانه با سیا دارد که نوبخت این ادعا را تکذیب و اظهارکرد:«مستندات و مدارک را به مراجع امنیتی و قضائی ارسال و تصویر آن‌ها را به مردم منعکس نمایید!»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار