| کد مطلب: ۱۰۸۱۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

یمن:

کشتی‌های اسرائیل را همچنان هدف می‌گیریم

آرمان ملی: همزمان با طرح ادعای برخی رسانه‌های آمریکا مبنی بر ضرب‌الاجل کاخ سفید به تل‌آویو برای اتمام حمله نظامی به غزه، ارتش رژیم اسرائیل بامداد دیروز چهارشنبه به منطقه جنین در کرانه باختری یورش گسترده برد و در نوار غزه نیز از زمین و آسمان حملات خود را شدت بخشید.

کشتی‌های اسرائیل را همچنان هدف می‌گیریم

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات ارتش اسرائیلی، شماری از متجاوزان در شمال و جنوب غزه را زخمی کند. حزب‌ا... لبنان هم با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مرکز نظامی الرادار با سلاح مناسب خبر داد. در بیانیه حزب‌ا... تاکید شده است که این حمله به هدف مورد نظر اصابت کرده است. از سوی دیگر عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا... یمن در سخنانی بار دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید و تاکید کرد که ارتش کشورش به هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کسانی که از آنها محافظت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

*فعال شدن سامانه هشدار در شهر بندری ایلات

منابع خبری از صدای انفجار در شهر ایلات در ساحل دریای سرخ خبر دادند. شهرک‌نشینان صهیونیست در ایلات دستکم صدای دو انفجار را شنیده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی از رهگیری یک موشک بر فراز دریای سرخ به سمت ایلات خبر دادند که در پی آن سامانه هشدار در آن فعال شد. از سوی دیگر گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای دشمن در حال نفوذ به مناطق شرقی خان یونس را هدف حملات خمپاره‌های با کالیبر سنگین قرار داده و منهدم کرده است. القسام همچنین اعلام کرد که مراکز تجمع دشمن در پایگاه نظامی «اسناد صوفه» و شهرک اشغالی «نیر اسحاق» را هدف حمله راکتی خود قرار داده است. گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مرکز کیسوفیم در اراضی اشغالی را با موشک کوتاه برد رجوم هدف قرار داده است. تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد: خواهان دخالت بین‌المللی فوری برای توقف تجاوزات مستمر اسرائیل هستیم، پیش از آنکه اوضاع به شکلی پیش رود که از کنترل خارج شود. آمریکا را مسئول تشدید تنش می‌دانیم و از این کشور می‌خواهیم اشغالگران را برای توقف تجاوزات به ملت ما در غزه و کرانه باختری و قدس تحت فشار قرار دهد. منابع خبری از درگیری شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غرب اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه خبر دادند. رژیم صهیونیستی همچنین حملات خمپاره‌ای خود را به مناطقی در شمال نوار غزه ازسرگرفته است. همچنین منابع خبری از حملات خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف دو شهرک الناقورة و یارون در جنوب لبنان خبر دادند.

*بیمارستان کمال عدوان از خدمت خارج شد

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان کمال عدوان را هم به طور کلی از خدمت خارج کرد. این بیمارستان تنها بیمارستان باقی مانده در شمال نوار غزه بود که به مجروحان امدادرسانی می‌کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خیابان النفق در شهر غزه را بمباران کردند که دستکم 15 نفر شهید و زخمی شده‌اند و احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته پیکر 73 شهید و نیز دهها مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی انتقاد داده شدند. مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمال نوار غزه به طور کامل عاری از خدمات بهداشتی است و تمام مراکز بهداشتی آن قادر به خدمت رسانی نیستند. ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت بزرگ دیگری، مدرسه‌ای را در منطقه الفالوجا و مجتمع مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن شمار زیادی از آوارگانی که در این مدرسه پناه گرفته بودند، به خاک و خون کشید.

* حمله خمپاره‌ای شدید به تجمعات نظامیان صهیونیست در خان یونس

حدود 20 خودروی اشغالگران و یک دستگاه بولدوزر نظامی آنها به اردوگاه بلاطه در کرانه باختری حمله کردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی میان رزمندگان مقاومت و اشغالگران رخ داد. سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی اعلام کرد: تجمعات نظامیان دشمن در اطراف منطقه شیخ ناصر در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را با خمپاره 60 میلی متری هدف قرار دادیم. نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه به اردوگاه الدهیشه در جنوب شرقی بیت‌لحم واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند، در این حمله سه شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان متجاوز زخمی شدند. در نهایت دیروز دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در تازه‌ترین آمار خود از افزایش شمار شهدای غزه به ۱۶۲۴۸ نفر خبر داد.

*تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها

کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به «توطئه» کوچاندن فلسطینی‌ها به مناطق به اصطلاح «امن» هشدار دادند. در بیانیه کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین متشکل از گروه‌های فلسطین آمده است: موضع ما برای مقابله با توطئه کوچاندن ملت فلسطین در نوار غزه به سینای مصر، متحد است. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه تاکید شد: ما نسبت به هرگونه هماهنگی با پروژه صهیونیستی آوارگی فلسطینی‌ها تحت عنوان کمک یا انتقال به مناطق امن هشدار می‌دهیم. این کمیته در ادامه تاکید کردند: هر کسی که می‌خواهد از ملت فلسطین در غزه محافظت کند، باید برای توقف جنگ نسل‌کشی مداخله و گذرگاه‌ها را باز کند.

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار