| کد مطلب: ۱۰۶۴۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیش ثبت‌نام رئیس‌جمهور اسبق برای مجلس تکذیب شد

احمدی‌نژاد در فکر پاستور است نه بهارستان! | تشابه اسمی حاشیه‌ساز | او حتی لیست هم نمی‌دهد

چندان دور از انتظار نبود که محمود احمدی‌نژاد و یارانش روزهای پرحاشیه‌ای را تا برگزاری انتخابات مجلس سپری کنند مانند دیروز که شایعه پیش ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد منتشر شد. برخی با توجه به اقدامات احمدی‌نژاد در دهه‌های اخیر این شایعه را باور و آن را در راستای ایجاد حاشیه برای انتخابات مجلس دانستند و برخی دیگر هم معتقد بودند این خبر صحت ندارد و احمدی‌نژاد درصدد اطلاع از واکنش‌ها به ثبت نام احتمالی اش است.

احمدی‌نژاد در فکر پاستور است نه بهارستان! | تشابه اسمی حاشیه‌ساز | او حتی لیست هم نمی‌دهد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، احمد علیرضابیگی نماینده مجلس و از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور پیشین در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تکذیب این خبر، گفت: احتمالا شاید [فرد ثبت‌نام کننده] یکی از بستگان آقای احمدی‌نژاد باشد و تشابه اسمی باشد. وی در پاسخ به این سوال که «آیا از عزم احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبر دارد یا خیر؟»، گفت: چنین اتفاقی اصلا امکان ندارد. علیرضابیگی همچنین درخصوص پیش‌ثبت‌نام خود در برای دوره دوازدهم مجلس با توجه به حکم صادره برای او در پرونده افشای شاسی‌بلندها، اظهار داشت: بله، بنده پیش‌ ثبت‌نام را انجام دادم و قصد حضور در انتخابات مجلس را دارم.  وی  در پاسخ به این سوال که «آیا قرار است نزدیکان و یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس فهرست انتخاباتی داشته باشند؟» تاکید کرد: خیر، به هیچ عنوان چنین مساله‌ای مطرح نیست. آقای احمدی‌نژاد در طول سال‌های مختلف در انتخابات مجلس هیچ دخالتی نداشته و در این دوره هم اراده‌ای برای انتشار لیست از سوی ایشان وجود ندارد. مهدی فرزند محمود احمدی‌نژاد هم در صفحه‌ توییتر خود نوشت: «‌در فصل شلوغی و شایعات، به اخبار ساخته شده توسط ذهن‌های بیمار توجه نکنیم»

از مجلس تا ریاست جمهوری 

برخی چنین عنوان می‌کنند که برنامه او فرستادن یارانش به مجلس دوازدهم و کاندیدا شدنش برای ریاست جمهوری چهاردهم است. محمود احمدی‌نژاد، در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترکیه که آیا شما مایل هستید که مجددا رئیس‌جمهور ایران شوید؟ آیا بار دیگر کاندیدا خواهید شد؟ گفت آیا رئیس‌جمهور شدن می‌تواند یک هدف باشد؟ آنچه اهمیت دارد، بهتر شدن وضعیت زندگی مردم است. مهم این است که در این مسیر تلاش کنیم. آرزو می‌کنم در هر کشوری آن چیزی که ملت‌ها می‌خواهند همان بشود. احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال همه ما این را در واقع متوجه می‌شویم برای اینکه رفاه وآسایش ملت‌مان بیشتر بشود تاکید کرد: برای اینکه رفاه بیشتر شود حتماً باید ببینم مردم چه می‌خواهند هرچه مردم خواستند همان را اجرا کنیم. 

احمدی نژاد از کجا تا کجا

احمدی‌نژاد در سال ۱۳۷۲، در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی در شرایطی که به عنوان مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد به سمت استانداری استان تازه تأسیس اردبیل برگزیده شد و تا پایان کار دولت دوم رفسنجانی (سال ۱۳۷۶) این سمت را بر عهده داشت. احمدی‌نژاد در ۱۳اردیبهشت ۱۳۸۲ و به دنبال پیروزی فهرست آبادگران در انتخابات دوم شورای اسلامی شهر تهران با ۱۲ رای به عنوان شهردار تهران توسط این شورا انتخاب شد. وی در سال ۱۳۸۴ در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با شعار انتخاباتی «می‌شود و می‌توانیم» وارد عرصه رقابت شد.

در دور اول با کسب ۱۹درصد آرا پس از اکبر هاشمی رفسنجانی(۲۱درصد) نفر دوم شد، و به دور دوم انتخابات راه یافت. در دور دوم، با کسب ۱۷میلیون توانست رئیس‌جمهور ایران شود. در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت رسمی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد. در نهایت محمود احمدی‌نژاد برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد و اعلام کرد که رای نمی‌دهد و از هیچ نامزدی هم حمایت نخواهد کرد.

خبرنگار : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار