| کد مطلب: ۱۰۲۴۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

محصولات لبنی پرمنت به‌دست مردم نرسید؟!

آرمان‌ملی: 17 مهرماه بود که وزیر جهادکشاورزی از کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات برای حمایت از مصرف‌کنندگان خبر داد و پس از آن انجمن فرآورده‌های لبنی نیز اعلام کرد این تخفیفات بر 3 محصول پرفروش، شیر، ماست و و پنیریوآف اعمال خواهد شد به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان 5 درصد از سود قانونی خود را به مصرف‌کننده تخفیف می‌دهند و 5 درصد مابقی نیز :از طریق سیستم فروش اعمال خواهد شد که احتمالا این تخفیفات تا دو هفته دیگر در این محصولات نمایان می‌شود حال با گذشت بیش از دو هفته در حالی این وعده محقق نشده که همچنان انجمن فرآورده‌های لبنی منت تخفیفاتی را بر سر مردم می‌گذارد که از سود قانونی می‌خواهد بپردازد و البته هیچ اشاره‌ای نمی‌کند که در زمانیکه قیمت اکثر محصولات لبنی به‌صورت چراغ خاموش و در نبود ستاد تنظیم بازار رشد 50 تا 100 درصدی را تجربه می‌کردند مصرف‌کنندگان این میزان منت را برسر تولیدکنندگان نگذاشتند از سوی دیگر سخنگوی انجمن البته به نکته‌ای نیز اشاره کرده که به‌واسطه اینکه نیمی از این تخفیفات از سوی عوامل فروش یعنی فروشگاه‌ها قرار است اعمال شود بسیاری از واحدهای فروشگاهی تمایلی برای خرید محصولات تخفیف‌دار ندارند موضوعی که دقیقا این نکته یادآور می‌کند در صورتیکه مصرف‌کنندگان موفق به تهیه این محصولات نشدند آگاه باشند که مقصر فروشنده است نه تولیدکننده، بنابراین کمی تامل در روند تغییرات چند ماهه قیمت‌ها در محصولات لبنی و اظهارتی که تاکنون مطرح شده نشان می‌دهد علاوه بر فروشندگان تولیدکنندگان نیز چندان تمایلی برای اعمال تخفیفات فوق نداشته و این موضوع نیز همچون بسیاری از موارد دیگر که تنها از جنبه تبلیغاتی آن بهره‌گیری شده به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که پس از چند وقت به‌دست فراموشی سپرده خواهد شد. در این رابطه محمدرضا بنی‌طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی می‌گوید: شرکت‌های لبنی از تاریخ اعلام شده بر روی اقلامی چون ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی از سود مشروع و قانونی خودشان به مصرف‌کنندگان ۵ درصد و بخش فروش نیز ۵ درصد و در مجموع ۱۰ درصد تخفیف داده‌اند و این کاهش قیمت در قیمت‌های درج شده بر روی محصولات نیز اعمال شد. وی ادامه داد: براساس گزارش‌ها در تولید مشکلی نیست و در سامانه تجارت هم ثبت می‌شود. ولی مساله‌ای که وجود دارد این است که بعضی خرده‌فروشی‌ها به جهت کاهش سودشان تمایل زیادی به دریافت کالاهای مشمول تخفیف ندارند. البته این موضوع بیشتر مربوط به سوپرمارکت‌های سطح شهر است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همکاری نسبتا خوبی داشته‌اند. سخنگوی انجمن صنایع لبنی با تاکید بر اینکه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عرضه کالا به مصرف‌کنندگان حدود ۱۵ درصد است و مابقی در اختیار شبکه خرده‌فروشی است، اضافه کرد: در حال مذاکره با اتاق اصناف ایران هستیم تا این مشکل نیز مرتفع شود و محصولات مذکور براساس وعده داده شده با ۱۰ درصد تخفیف به‌دست مصرف‌کنندگان برسد. بنی‌طبا تاکیدکرد: ریاست اتاق اصناف جلساتی را در این موضوع برگزارکرده و تلاش زیادی برای حل مشکل داشته‌اند. امیدواریم با اتخاذ راهکارهایی مشترک به راه‌حلی در این رابطه برسیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار