تلخی نیاز اصلی فیلم «سه کام حبس» بود
کارگردان جوان سينما گفت: برخي ميگويند که فيلم سينمايي «سه کام حبس» فضايي بسيار تلخ دارد، البته من منکر تلخبودن اين فيلم نميشوم، اما اين را هم اعتقاد دارم که براي نشاندادن معضلي بهنام اعتياد اين تلخي لازم بود. سامان سالور نويسنده و کارگردان سينما در گفتوگو با ميزان، پيرامون تلخي موجود در فيلم سينمايي «سه کام حبس» گفت: برخي ميگويند که فيلم سينمايي «سه کام حبس» فضايي بسيار تلخ دارد، البته من منکر تلخبودن اين فيلم نميشوم؛ اما به اين موضوع هم اعتقاد دارم که براي نشان دادن معضلي بهنام اعتياد اين تلخي لازم است. وي در همين راستا ادامه داد: اينکه از ابتدا خواسته باشم فيلمي تلخ بسازم درست نيست، اين تلخي لازمه اثر و درام «سه کام حبس» بود، البته در تاريخ سينما بسياري از آثار را ميبينيم که تلخ بودهاند اما تاثير بسيار فراواني در جامعه گذاشتهاند، پس نميتوان تلخي يک فيلم را نقطه ضعف يک اثر دانست، بايد ديد اين تلخي چه تاثيري گذاشته و تا چه حد لازمه متن است. کارگردان فيلم «سه کام حبس» درباره سوژه اين فيلم تاکيد کرد: بهنظر من سوژه فيلم «سه کام حبس» اصلا تکراري نبود، وي فردي است که تلاش ميکند تا زندگي بهتري داشته باشد. لزوما فکر نميکنم که استفاده از قصه و بازيگر و رفتن به سوي قصه منافاتي با نوگرايي ندارد، هر بيننده ميتواند برداشتي شخصي از اثر داشته باشد. وي درباره ترکيب بازيگران فيلم «سه کام حبس» ادامه داد: از نظر من اين ترکيب بهترين ترکيب ممکن براي اين فيلم بود و من از بازي تمامي بازيگران راضي هستم، اين را بگويم که در اين فيلم براي يک تک سکانس هم بازيگران بيشترين تلاش خود براي بازي را انجام دادند و هيچکس ذرهاي دريغ نکرد. اين کارگردان سينما درباره تهيه آثاري همچون سه کام حبس افزود: ما تمام تلاشمان تاثيرگذاري بر مخاطب بود، به طور معمول براي چنين آثاري تهيه کننده و حامي به سختي گير مي آيد اما به هر سختي که بود با کمک دوستان پشت و جلوي دوربين اين اثر را به مقصد رسانديم. سالور با اشاره به محوريت داستاني فيلم خود خاطرنشان کرد: ما خواستيم جنبه ديگري مشکلات اعتياد در خانواده را به نمايش بگذاريم. اميدوارم اين فيلم در جامعه تاثير خود را داشته باشد و شده يک نفر از دام اعتياد آزاد شود.
ارسال نظر