| کد مطلب: ۶۱۳۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

تذکر وزیر پیشین آموزش‌وپرورش به رئیس جمهوری: فکری به حال این وزارتخانه بلاتکلیف کنید

علی‌اصغر فانی نوشت: در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رئیس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند.

تذکر وزیر پیشین آموزش‌وپرورش به رئیس جمهوری: فکری به حال این وزارتخانه بلاتکلیف کنید

آرمان ملی آنلاین اعتماد نوشت، «آموزش و پرورش آینه تمام‌نمای آینده کشور» عنوان یادداشت علی‌اصغر فانی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: می‌دانیم که نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار بوده و آموزش و پرورش زیرساخت نیروی انسانی هر جامعه‌ای را تأمین می‌کند. در فرایند تعلیم و تربیت معلم نقش کلیدی دارد. در نتیجه می‌توان گفت: کلید توسعه‌یافتگی هر کشور در دستان پربرکت معلمین است. ‌ امروز آموزش و پرورش کشور آیینه تمام‌نمای آینده آن کشور است. آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است. دستگاه پهن پیکر آموزش و پرورش بیش از 45 میلیون مخاطب مستقیم دارد (15 میلیون دانش‌آموز، 30 میلیون اولیا و قریب به یک میلیون معلم) آموزش و پرورش تنها نهاد دولتی است که در اقصی‌نقاط کشور حضور داشته و پرچم جمهوری اسلامی بر فراز مدرسه نشانگر حضور حاکمیت در تمامی نقاط ایران اسلامی است.

می‌توان نتیجه گرفت که آموزش و پرورش هم به لحاظ نیروی انسانی و در اختیار داشتن نیروی انسانی فرهیخته و هم به لحاظ اهمیت مأموریتی که به عهده دارد، از مهم‌ترین نهاد کشور محسوب می‌شود. در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قریب به 5 هزار شهید معلم را گرامی می‌داریم. هزینه روزانه آموزش و پرورش 1000 میلیارد تومان است لذا باید توجه داشت که تعطیلی یک روز مدارس برای دولت هزینه هزار میلیاردی دارد. در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رئیس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند. به نظر می‌رسد شخصیتی ملی با حداقل ضوابط زیر ممکن است این وزارتخانه را تا حدودی نجات دهد.

1- چهره‌ای شناخته‌شده و مورد قبول فرهنگیان باشد

2- مدارج مدیریتی را در آموزش و پرورش طی کرده باشد

3- مسائل و اولویت‌های آموزش و پرورش را بداند

4- اهل مشورت باشد و از توان خبرگان استفاده کند

5- استقلال آموزش و پرورش را حفظ کند

6- جناحی نبوده و به منافع آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان بیندیشد

امید است مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات با دقت صلاحیت کاندیدای پیشنهادی رئیس‌جمهور را بررسی و اعلام رأی کند.

٭وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار