| کد مطلب: ۶۱۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

وزیر میراث فرهنگی: بعضی از بناهای تاریخی تبدیل به «سگدونی» شده/ مدیران ما فقط شرایط را توصیف می‌کنند راهکار ارائه نمی‌کنند

وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم، ولی بعضی از این بنا‌ها تبدیل به سگدونی شده است.

وزیر میراث فرهنگی:  بعضی از بناهای تاریخی تبدیل به «سگدونی» شده/ مدیران ما فقط شرایط را توصیف می‌کنند راهکار ارائه نمی‌کنند


آرمان ملی آنلاین ایلنا نوشت،. من در صفحه خودم جا‌هایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگ‌ها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف کنند، مدیران ما باید راه حل بدهند.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در موضوع ابنیه تاریخی مسئله مشارکت بخش خصوصی در مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بنا‌های تاریخی آن هم با مشخصات استاندارد جزو سیاست‌های جدید دولت مردمی است. البته از گذشته هم چنین سیاستی برقرار بوده، اما در این دولت ما این کار را سرعت بخشیده‌ایم و ابعادش را گسترش دادیم به خاطر اینکه باید مردم مشارکت کنند چراکه مردم علاقه‌مندند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابنیه تاریخی ما در حال از بین رفتن است و هیچ اعتباری برای مرمت آن‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: تازه بعد از مرمت هم مسئله نگهداری و مدیریت آنجا خودش بحث مفصلی است. خود مردم باید مشارکت کنند. بخش خصوصی که علاقه‌مند مثل خیلی از حوزه‌های دیگر می‌تواند کمک کند؛ بنابراین طبق مزایده‌ای که صورت می‌گیرد این ابنیه به افرادی اجاره داده می‌شود با مدت مشخص و مبلغ اجاره مشخص آن‌ها مرمت می‌کنند، نگهداری می‌کنند و در حوزه‌هایی که ما تعریف می‌کنیم کاربری خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. این کار، کار بسیار خوبی است.

ضرغامی ادامه داد: نظارت روی این مسئله هم با خود وزارت میراث است در این صورت این ابنیه تنها آسیب نمی‌بینند بلکه از آسیب نجات پیدا می‌کنند. الان بسیاری از این ابنیه هستند که تعمیر شده‌اند. در شهرستان‌های مختلف برخی از این‌ها را خودم افتتاح کردم. وقتی این ابنیه افتتاح می‌شود کارشناسان و رسانه‌ها می‌آیند و لذت می‌برند از این همه سرمایه‌گذاری که برای مرمت این بنا‌ها شده است و استفاده مردم را خواهیم داشت در غیر این صورت این ابنیه تبدیل می‌شود به محلی برای معتادان.

وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم، ولی بعضی از این بنا‌ها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جا‌هایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگ‌ها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف کنند، مدیران ما باید راه حل بدهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار