| کد مطلب: ۶۱۲۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌جمهور وارد دمشق شد/ بشار اسد از رئیسی استقبال کرد

رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اسد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.

رئیس‌جمهور وارد دمشق شد/ بشار اسد از رئیسی استقبال کرد

آرمان ملی آنلاین «سید ابراهیم رئیسی» در یازدهمین سفر خارجی خود در ۲۰ ماه اخیر صبح امروز - چهارشنبه - تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال محمدسامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه قرار گرفت.

پس از استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه، آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه عازم کاخ ریاست جمهوری سوریه می‌شوند تا روسای جمهور ایران و سوریه دیدار رسمی خود را برگزار کنند.

سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و روسای دستگاه‌های دولتی و نهادها برای استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه دمشق حاضر شده بودند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه، جواد اوجی وزیر نفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور و نیز جمعی از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این سفر حضور دارند.

رئیس‌جمهور صبح امروز با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای دولت عازم دمشق شد.

رئیس‌جمهور و هیئت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان در زمینه های اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کند.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه است.

رئیس‌جمهور سوریه در مراسمی رسمی از سید ابراهیم رئیسی استقبال کرد

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه با دعوت رسمی و به‌منظور سفری دو روزه وارد سوریه شده بود، در کاخ مردم این کشور مورد استقبال رسمی بشار اسد قرار گرفت.
در مراسم استقبال رسمی ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و پس از اینکه روسای جمهور از یگان تشریفات سان دیدند، رئیسی و بشار اسد، مقامات عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
پس از مراسم استقبال رسمی نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور به ریاست روسای جمهور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار