| کد مطلب: ۶۱۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

جزیره‌فروشی برای بازنشستگان!/ معین‌الدین سعیدی: دولت چرا اجازه می‌دهد مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیرسوال ببرند؟

مدیر کل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار: به‌زودی مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را برای پرداخت حقوق بازنشستگان بفروشیم! معین‌الدین سعیدی، نماینده چا‌بهار: اگر مسئولان حرف زدن بلد نیستند، حرف نزدن را که می‌توانند انجام دهند

جزیره‌فروشی برای بازنشستگان!/ معین‌الدین سعیدی: دولت چرا اجازه می‌دهد مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیرسوال ببرند؟

آرمان ملی آنلاین جزایر ایران چند صباحی است که محور تعاملات در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است. برخی اوقات دستاویز شایعات برای تخریب می‌شوند و گاهی اوقات به‌عنوان راهکار حل مشکلات نام آنها مطرح می‌شود. سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار دیروز گفت: «کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به‌زودی به این وضعیت دچار می‌شویم. حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم بازهم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم. باید در ۵ ماه ۸۵ هزار میلیارد کار عمرانی می‌کردیم، ولی فقط ۱۳ هزار میلیارد اجرایی شده، یعنی ۲۰ درصد. به‌زودی مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم!» عدم بودجه کافی برای پرداخت حقوق بازنشستگان هر روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد به‌عنوان نمونه روزگذشته علی دهقان، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: «اگر متناسب‌سازی به سال بعد کشیده شود، برنامه هفتم مطرح خواهد شد؛ بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که شخص مدیرعامل مستقیم به این قضیه ورود کند و وعده‌هایی مبنی بر پذیرش بدهی ۲۵ درصدی به بازنشستگان و سایر سطوح را عملی کنند. البته لازم است مدیرعامل تأمین اجتماعی در این‌باره یکبار مصاحبه کنند و جواب مردم را بدهند تا خیالشان راحت شود. معین‌الدین سعیدی یک نماینده مجلس درباره اظهارنظر یکی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی مبنی بر این‌که «به‌زودی مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم»، بیان داشت: من تعجب می‌کنم دولت چگونه به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند؟ این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا یک مدیر نامدیر به‌خودش اجازه می‌دهد این‌گونه مام میهن را دچار چالش کند؟ من از دولت آقای رئیسی تعجب می‌کنم چرا اجازه می‌دهند مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیرسؤال ببرند اگر در این شرایط نمی‌توانند مرهمی بر دردهای مردم باشند لااقل نمک روی دردهای مردم نپاشند. وی ادامه داد: اگر مسئولان واقعا حرف‌زدن بلد نیستند، حرف‌نزدن را که می‌توانند انجام دهند. اولا چه ضرورتی دارد که مسئولان تا این حد صحبت کنند؟ در کجای دنیا مسئولان اجرایی این همه سخنرانی، مصاحبه و صحبت انجام می‌دهند؟ شما کارتان اجراست و کارتان این است که دردی از مشکلات بی‌پایان مردم را درمان کنید، این چه سبک و سیاقی است؟ باید در اولین جلسه مجلس در این خصوص صحبت کنیم.


واکنش داماد رئیس‌جمهور سابق
کامبیز مهدی زاده، فعال سیاسی هم نوشت:« 8 سال برابر با دو جنگ جهانی اول و دوم پدران و مادران ما جنگیدند تا ذره‌ای و وجبی از خاک این کشور را به دشمن ندهیم. امروز برای حقوق، مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت کار گفته به زودی مجبوریم جزایر و خوزستان را بفروشیم! اینها که کسانی هستند که مسئولیت گرفتند.»


نماینده‌ای که چالش‌آفرین شد
باردیگر که جزایر محل چالش شد به زمانی بازمی‌گردد که توافق میان ایران و چین امضا شد. یکی از مهم‌ترین شایعات درباره این توافق، واگذاری ۲۵ ساله جزیره کیش به این کشور بود؛ موضوعی که برخی جزیره قشم را هم ضمیمه آن می‌کردند. به‌نظر می‌رسد اولین کسی‌که چنین موضوعی را مطرح کرده، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس بوده که با اشاره به تذکر کتبی خود به رئیس‌جمهور وقت، به خبرگزاری «تسنیم» گفته بود: مذاکراتی از سوی دولت در حال انجام بود که جزیره کیش به مدت ۲۵ ساله به چینی‌ها واگذار شود. وی تاکید کرده بود اگر چنین واگذاری‌هایی بخواهد صورت بگیرد باید در مجلس نیز بررسی شود. این نماینده افزوده بود: «یا دولت مخفیانه امتیاز صیدماهی در آب‌های جنوب را به چینی‌ها واگذار می‌کند، همچنین درباره دریای خزر نیز بحث‌هایی انجام داده که گزارش آنها را هم تاکنون ارائه نکرده‌اند.» در آن زمان محمدجواد ظریف که وزیر خارجه بود با نشان دادن واکنش به ادعای واگذاری جزیره کیش به چین براساس قرارداد ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک بین دو کشور که کار تدوین آن ادامه دارد، تاکید کرد که «این ادعاها درست نیست، حتی یک ذره هم واقعیت در موضوعات مطرح شده وجود ندارد. ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره‌برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد». معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش هم این واگذاری را تکذیب کرد و سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه هم در توییتی با رد ادعای واگذاری جزایر ایرانی چنین نظراتی را «دروغ‌پردازی و انتشار اطلاعات غلط» خواند.
نیروهای نظامی چین در ایران!
شایعه دیگر حضور 5 هزار نیروی امنیتی چینی در ایران است. منشا این ادعا، گزارش سایت پترولیوم اکونومیست، چاپ لندن در شهریور سال ۹۸ بود که رسانه‌ای تحلیلی در حوزه انرژی است. این نشریه ادعاهای متعددی درباره این توافقنامه مطرح کرده بود و از جمله مدعی شده بود «امکان حضور پنج هزار نیروی امنیتی چین در خاک ایران را فراهم می‌کند.» تا از سرمایه‌گذاری جدید پکن به ارزش ۲۸۰ میلیارد دلار در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ایران محافظت کنند. همشهری‌آنلاین نوشت: بعد از ادعای اولیه این نشریه انگلیسی، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در یک نشست بررسی نحوه اجرایی‌شدن سند همکاری ایران و چین، رضا پدیدار، عضو اتاق بازرگانی تهران به آن اشاره کرد که دوباره بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و انتقادات زیادی برانگیخت؛ به‌ویژه که یادآور حضور نظامیان روس و انگلیسی در دوره استعمار و جنگ جهانی بود و بهانه‌ای شد تا برخی حتی موضوع قرارگرفتن ایران تحت استعمار چین را مطرح کنند. در پی این واکنش‌ها، روابط عمومی وزارت نفت با صدور اطلاعیه‌ای، خبرهای منتشرشده درباره حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین برای محافظت از کارگران چینی و پروژه‌های نفتی این کشور در ایران را تکذیب کرد و نوشت که این خبر ناشیانه و کذب بوده و با هدف تخریب روابط ایران با دیگر کشورهای جهان طراحی شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار