| کد مطلب: ۶۰۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

سکوت ورزشکار پناهنده ایرانی شکست/ در طی این سال‌ها نه حقوق داشتیم و نه بیمه‌ای/ بارها مرا به کمیته انضباطی کشاندند

اسکی باز پناهنده گفت: یک سال کامل من را پس از برگزاری جلسات کمیته انضباطی به دلایل مختلف من را به دادگاه و پاسگاه کشاندند تا من از تیم ملی کنار بگذارند.

سکوت ورزشکار پناهنده ایرانی شکست/  در طی این سال‌ها نه حقوق داشتیم و نه بیمه‌ای/ بارها مرا به کمیته انضباطی کشاندند

آرمان ملی آنلاین طرفداری نوشت: بی تردید بزرگترین حاشیه هفته گذشته ورزش ایران خبر پناهندگی سیدستار صید اسکی باز استقامت تیم ملی ایران بود. این دومین پناهندگی ورزش اسکی طی چند ماه اخیر بوده. بهمن ماه گذشته بود که خبر پناهندگی عاطفه احمدی پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی به آلمان آمد و قریب به ۳ ماه بعد سیدستار صید دیگر المپین باسابقه اسکی ایران نیز به نروژ پناهنده شد. اتفاقاتی که نشان از سومدیریت در اسکی دارد. سیدستار صید پس از پناهندگی درباره دلایل این پناهندگی صحبت کرد و پاسخ اتهاماتی که فدراسیون اسکی به او زده را به تفصیل داد.

سیدستار صید ابتدا با اشاره به پناهندگی اش اظهار داشت: هفته گذشته بود که پس از نامهربانی‌های ادامه دار فدراسیون اسکی تصمیم به پناهندگی گرفتم و ترجیح دادم زندگی ام را در نروژ ادامه دهم.

وی درباره اینکه چه شد که تصمیم به مهاجرت گرفت، گفت: از یک ماه پیش تصمیم گرفتم که از ایران خارج شوم چرا که فدراسیون اسکی نه تنها از من حمایت نمی‌کرد، بلکه برای من نیز پاپوش و مشکل نیز درست کرده بود. یک سال کامل من را پس از برگزاری جلسات کمیته انضباطی به دلایل مختلف من را به دادگاه و پاسگاه کشاندند تا من از تیم ملی کنار بگذارند. بعد ۲۰ سال زحمت کشیدن و کار تخصصی در این رشته من را زمینگیر و خانه نشین کردند.

المپین اسکی ایران در واکنش به اظهارات عباس نطریان رئیس فدراسیون اسکی که گفته بود صید ناسپاس و قدرنشناس است، گفت: ایشان ماجرا را برعکس روایت کرده. اتفاقا ایشان قدرنشناس است که فراموش کرده بدون داشتن سوابق در اسکی و آشنایی کامل با تجهیزات و ساختار و تکنیک اسکی به خود اجازه داده وارد ورزش اسکی شود. نظریان جایگاه و میز صندلی که هیچ وقت خوابش را هم نمی‌دید، تصاحب کرده و قطعا او ناسپاس و قدرنشناس است که حالا در این جایگاه علیه اسکی کار می‌کند.

وی در واکنش به دیگر ادعای نظریان که گفته به اندازه ۵ ورزشکار برای صید هزینه شده، بیان کرد: اینجا هم روایت این آقا معکوس و وارونه است. امثال من در اسکی به اندازه ۱۰ورزشکار برای فدراسیون اسکی سود آوری داشته‌اند. من بهترین و شیرین‌ترین دوران زندگی خودم را برای ورزش کشور گذاشتم. فدراسیون اسکی بواسطه وجود من و امثال من بودجه‌های فراوانی را دریافت می‌کند. سالیانه فدراسیون جهانی اسکی، کمیته بین‌المللی و ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان هزینه‌های را جهت شرکت در مسابقات و اعزام برای هر ورزشکار به فدراسیون واریز می‌کردو پول‌های که مشخص نیست کجاست و کجا هزینه شده. رئیس فدراسیون اسکی پاسخ بدهد اگر پول‌های دریافتی را برای ما هزینه می‌کرده‌اند، چرا ما اینقدر فقیر بودیم که مجبور بودیم برای زندگی و معیشت شغل دیگری را داشته باشیم. ورزش حرفه‌ای شغل دوم ما حساب می‌شد؟ در طی این سال‌ها نه حقوق داشتیم و نه بیمه‌ای.

وی درباره دریافتی‌هایش از فدراسیون اسکی گفت: هر آنچه که برای نفر چهارم تیم ملی هزینه کردند، به من هم همان اندازه دادند. در تمام این سال‌ها فقط در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین مبالغ ناچیزی را به عنوان پول توجیبی به من دادند. اصل پول را خودشان گرفتند. پول کامل حق من بود، زیرا در این چند سال من هم اسکی باز بودم و هم مربی برای خودم و فدراسیون ریالی برای من هزینه نکرد. فدراسیون اسکی بیشتر از این به من بدهکار است.

صید با اشاره به رفتار‌هایی که سبب مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران از جمله خودش می‌شود، گفت: بی توجهی، رانت بازی، تهمت و افترا به ورزشکار؛ رسیدن ورزشکار به جایگاه بالاتر از یک مسئول فدراسیون؛ حضور من در ۴ دوره المپیک زمستانی و رکوردار شدن؛ کسب حق رأی در کنفدراسیون آسیا و حق رأی در فدراسیون جهانی و ... باعث می‌شود تا یک عده در فدراسیون اسکی تلاش کنند تا ورزشکار برای همیشه از ورزش و تیم ملی و اسکی خارج شود.

از طرفی امثال بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی که از خاندان ساوه شمشکی‌هاست از گذشته با من مشکل داشت. گفتن حقیقت علیه خانواده عیسی ساوه شمشکی در این چند سال باعث شد که این خانواده در فکر انتقام از من باشند و به هر نحوی برای من مشکل درست کنند و دست آخر هم در دقیقه ۹۰ انتقام خود را بگیرند. آن‌ها که در اسکی و مسابقات نتوانستن من را حذف کنند. الان بهترین جای جبران مافات بود. ساوه شمشکی‌ها آنقدر از من کینه دارند که حتی بعد از رفتن من هم بهرام علیه من صحبت می‌کند. ببینید این‌ها چقدر از ما نفرت داشتند که پس از رفتن ما هم علیه ما حرف می‌زنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار