| کد مطلب: ۶۰۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

با هم افزایی گره مشكلات بخش تولید باز می شود/ تامین مالی 214 طرح با تسهیلات بیش از 90 هزار میلیارد ریالی این بانك

با هم افزایی مناسب در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی، بانک ها و دست اندرکاران بخش تولید، می توان گره مشکلات واحدهای تولیدی بسیاری را باز کرد و واحدهای نیمه تمام و راکدی را که به دلایل کمبود نقدینگی یا مدیریت ناکارآمد از ادامه فعالیت باز مانده اند با حمایت های مالی و مشاوره ای و ایجاد تغییراتی در سبک مالکیت و مدیریت به چرخه تولید بازگرداند که از آن جمله می توان به احیاء شرکت پوشش اشاره کرد که با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی در سطح قوای مقننه و مجریه به سرانجام رسید.

با هم افزایی گره مشكلات بخش تولید باز می شود/ تامین مالی 214 طرح با تسهیلات بیش از 90 هزار میلیارد ریالی این بانك

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکترعلی خورسندیان که در سفری دو روزه به استان گیلان سفر کرده بود در حاشیه مراسم احیا فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران در استان گیلان، با اشاره به فراز و نشیب های زیاد صنایع پوشش طی دو دهه اخیر، اظهار کرد: این واحد تولیدی در برهه‌ای واگذار شد، اما اهلیت فردی که این واحد به وی واگذار شده بود زیر سؤال رفت.
وی با اشاره به وجود شرایط خیلی سخت و پرونده های حقوقی و قضائی متعدد و متنوع برای صنایع پوشش، افزود: طی سال‌ها تلاش دوباره این ثروت ملی به بانک صنعت و معدن بازگشت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، با بیان اینکه انتظار ما افزایش تولید و اشتغال بود، تصریح کرد: بعد از واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی، آن تولید و اشتغال مورد نظر محقق نشد و حتی رو به تعطیلی و کاهش تولید رفت و به اشتغال آن صدمه وارد شد.
دکتر خورسندیان، عدم ثبت مالکیت به نفع بانک را مانع اخذ تصمیم اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری بانک صنعت و معدن و مجموعه مدیریتی استان و تأمین مالی لازم از طریق شرکت هلدینگ توانستیم یکی از سوله های صنایع پوشش را که قابلیت احیا و بازتولید داشت، با اعتبار ۶۱0 میلیارد ریال در فاز اول راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به انجام اقدامات بازسازی و تأسیساتی با همت دستگاه های ذیربط استان، گفت: برای تکمیل این واحد تولیدی نیازمند راه اندازی بخش های ریسندگی و بافندگی و رنگرزی هستیم؛ البته ایده آل ما در راه اندازی صنایع پوشش، تبدیل شدن گیلان به قطب نساجی علمی است و باید به آن جایگاه با شیوهای نوین و روش های علمی بازگردد.
دکتر خورسندیان، خواستار تکمیل استاندارهای این صنعت در گیلان شد و عنوان کرد: در فازهای بعدی نوسازی و نوآفرینی را در دستور کار داریم؛ البته بانک صنعت و معدن دولتی بوده و شرکت هلدینگ این بانک محدودیت های سرمایه‌گذاری مستقیم دارد و لذا نیازمند تأمین مالی از طریق استان و مشارکت های مردمی هستیم.
وی سپس به اتفاق هیئت همراه در جمع کارمندان مدیریت استانی گیلان حضور یافت و با تقدیر از تلاش های آنان اظهار داشت: به همت شما در این استان 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 214 طرح پرداخت شده که برای 2 هزار و 492 نفر اشتغالزایی به همراه دارد و تعداد 17 طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری مورد پیگیری بوده که برای 12 طرح از این طرح‌ها مبلغ 5 هزار و 74 میلیارد ریال مصوب شده که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت می‌باشد.
مدیرعامل این بانک با اشاره به اصل مزیت نسبی در اقتصاد عنوان داشت: وقتی از حمایت از تولید می‌گوییم منظور این نیست که هر طرحی برای دریافت تسهیلات مراجعه کرد، باید فوراً تسهیلات دریافت کند، باید به دنبال کاراترین و بهترین طرح های تولیدی باشیم که متقاضی آنها دارای اهلیت و صلاحیت باشد و در کشور مزیت نسبی برای احداث و راه اندازی آنها وجود دارد و قادریم مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز آنها را با هزینه معقول تأمین کنیم به طوری که محصول نهایی تولید شده دارای کیفیت و قیمت رقابتی در مقایسه با نمونه وارداتی آن باشد.
وی افزود: بنا بر آنچه عنوان شد، تک تک شما همکاران باید طرح‌ها را با دقت نظر فراوان بررسی کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید تا منابع ارزشمند بانکی به صورتی بهینه تخصیص یابد و در میانه راه، بانک و مشتری دچار مشکل نشوند.
دکتر خورسندیان لزوم توجه به طرح های دانش بنیان و فن آور را مطرح نمود و بیان داشت: امروزه ایده های نو خود، سرمایه است و بانک صنعت و معدن به مثابه یک بانک تخصصی در حوزه تولید، وظیفه خود می‌داند از طرح های دانش بنیان و صادرات محور که با کمترین سرمایه بیشترین بازدهی، سودآوری و بازگشت سرمایه را در کمترین زمان ممکن دارند، حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات ما در وصول مطالبات در شبکه بانکی همین واحدهایی هستند که به دلایل متعددی همچون سوءمدیریت و نداشتن توجیه و توان رقابتی قادر به انجام تعهدات خود نیستند و بانک را نیز با مشکل مواجه ساخته اند؛ بنابراین باید از همان ابتدا از احداث چنین واحدهایی تا حد امکان ممانعت به عمل آورد و امکان سنجی مناسب و مطلوب داشت.
دکتر خورسندیان تاکید کرد: البته واحدهایی هم هستند که به دلایل دیگری همچون تحریم های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که به دلایل شرایط سیاسی- اقتصادی کشور بدانها تحمیل شده دچار مشکل شده‌اند که این بانک تا حد امکان آنان را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد منوط به آنکه اینگونه مشتریان نیز شرط خوش حسابی و همکاری مناسب با بانک را رعایت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار