| کد مطلب: ۶۰۲۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالاهای اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالاهای اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالاهای اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ سید عبدالمجید اجتهادی گزارشی از عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان کالاهای این سازمان تعیین تکلیف شد که از این رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان به فروش کالاها اختصاص داشت.

وی افزود: کالاهایی که در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد از طریق انهدام، استرداد، فروش و اعاده تعیین تکلیف می‌شود که در شاهد رشد بیش از هزار درصدی کالاها به صاحبان آنها در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هستیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌های تحولی در راستای تسریع تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی اجرایی شد گفت: برگزاری مستمر و منظم حراج‌های حضوری، مزایده‌های الکترونیکی سراسری و فوق‌العاده، استفاده از روش‌های نوین فروش مانند اولین عرضه سازمان در بورس کالا، برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط و برگزاری مداوم جلسات شورای فروش اموال منقول باعث رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالاهای این سازمان شد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در بازدید از انبارهای این سازمان بر سه اقدام اصلاح قوانین و مقررات مربوط به اداره سازمان، اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان و ساماندهی انبارها و تسریع در تعیین تکلیف اموال تأکید کرد، براین‌اساس تدوین و ارائه لایحه دوفوریتی اصلاح قانون تأسیس سازمان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و بررسی مجدد آن در کمیته مشترک با معاونت حقوقی قوه قضائیه و درخواست تسریع در رسیدگی و بررسی آن در دستور کار گرفت.

اجتهادی تأکید کرد: ارائه پیشنهاداتی مرتبط با لایحه امور گمرکی مطرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آسیب‌شناسی اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت در تهیه پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی برای سران قوا با عنوان پیشگیری و مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تهیه بیش از ۱۱ آیین‌نامه و دستورالعمل در خصوص اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده‌ای با قوای سه‌گانه برای تسریع در روند تعیین تکلیف کالاها صورت گرفت گفت: ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده‌ها و حراج‌های سازمان بااطلاع رسانی عمومی، فساد زدایی در فرایندهای فروش با الکترونیکی کردن فروش، افزایش چند برابری حضور مردم در مزایده‌ها و حراج‌ها، استفاده از ابزارهای نوین فروش در سازمان اموال تملیکی موردتوجه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: امحای فنی خودروهای لوکس قاچاق آمریکایی برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی، تعیین تکلیف و فروش هزار و ۶۲ خودرو وارداتی که از سال ۱۳۹۷ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود و اخذ کد بورس کالا و انرژی و فروش کالا (پروپیلن سنگین) در بورس کالا برای نخستین ‌بار توسط سازمان صورت گرفت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار