| کد مطلب: ۶۰۱۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیمان جبلی: تریبون نظام هستیم/ رسانه باید واقعیت را ترسیم کند نه روایت تحریف شده/ رقابت آسانی بین رسانه‌های داخلی و معاند نیست

رئیس سازمان صداوسیما معتقد است، رسانه‌ها باید آینده روشنی را مطابق با واقعیت‌ها ترسیم کنند، نه یک روایت تحریف شده.

پیمان جبلی: تریبون نظام هستیم/ رسانه باید واقعیت را ترسیم کند نه روایت تحریف شده/ رقابت آسانی بین رسانه‌های داخلی و معاند نیست

آرمان ملی آنلاین ایلنا نوشت: پیمان جبلی، درباره این‌که باتوجه به این‌که امسال ما انتخابات مجلس را در پیش داریم این سازمان باید چه اقداماتی برای بالا بردن مشارکت عمومی مردم انجام دهد و افرادی که از طریق این سازمان صاحب تریبون می‌شوند چگونه باید در راستای انسجام و وحدت ملی گام بردارند، گفت: ما با آسیب‌شناسی از دوره‌های قبل سازمان صداوسیما به این نتیجه رسیدیم که توجه به مسائل اساسی مردم و تلاش برای حل مشکلات مردم، از طریق قرار گرفتن رسانه ملی در کنار مردم برای کمک به حل مشکلات‌شان و از سوی دیگر قرار گرفتن در کنار دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی برای بیان خدمات و دستاوردهای‌شان، می‌تواند آن اعتماد بین مردم و حاکمیت که صدا و سیما هم جزئی از آن است را تقویت کند و آن را افزایش و ارتقاء دهد.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: تلاش این است در این جایگاه بسیار حساس‌ وظایف خود را به خوبی انجام دهیم، من بارها عرض کردم ما روابط عمومی هیچ دستگاهی نیستیم اما تریبون نظام هستیم، باید بتوانیم به این شعارمان که «دوره ما دوره تحولی است» عمل کنیم.

وی تاکید کرد: ما برای تقویت مشارکت عمومی در عرصه‌های مختلف حتما نیاز داریم اعتماد بین جامعه و حاکمیت را تقویت کنیم. معتقدم با این مسیری که صداوسیما در دوره تحولی‌اش انتخاب کرده است که بتواند در کنار مردم، دستگاه‌ها، نظام و حاکمیت اعتماد را روز به روز تقویت کند، این مسیر ان‌شاالله به مشارکت گسترده کمک می‌کند.

جبلی در خصوص این‌که در جریانات اخیر کشور موضوع خلاء رسانه‌های داخلی مطرح شد، درحال حاضر صداوسیما و رسانه‌های داخلی چه اقدامی باید انجام دهند، تا مرجعیت رسانه به داخل کشور بازگردد، بیان کرد: شاید به دلیل رقابت نابرابری که بین رسانه‌های داخلی و رسانه‌های معاند و فارسی زبان وجود دارد، کار سخت و پیچیده‌ای باشد. طبیعتا رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند روی نقاط ضعف متمرکز شوند، آن را تشدید کنند و افکار عمومی را نسبت به نقاط ضعفی که وجود دارد، حساس کنند و بتوانند به اهداف خودشان برسند.

وی ادامه داد: طبیعی است رسانه‌های دلسوز نظام که رسانه‌های داخلی هستند، اعم از رسانه ملی و بقیه رسانه‌ها باید حداکثر تلاش را برای امید آفرینی نسبت به آینده داشته باشند.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید آینده روشنی را مطابق با واقعیت‌ها ترسیم کنند، نه یک روایت تحریف شده بلکه مطابق واقعیت‌ها روایت‌های دقیقی از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور را به اطلاع مردم برسانند و امید را نسبت به آینده افزایش دهند. البته که این رقابت، رقابت آسان و روانی بین رسانه‌های داخلی و رسانه‌های دشمن و رسانه‌های معاند نیست.

وی بیان کرد: تمام رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم که بتوانیم با زبان هنرمندانه از امکانات، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مسیرهای بن‌بست‌شکنی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم و هم مسئولین را نسبت به وظایف‌شان آگاه کنیم و هم مردم و جامعه را نسبت به این‌که آینده‌ی درخشان و پیشرفت حتما می‌تواند در انتظار جامعه ما و کشور ما باشد، امیدوار کنیم، آن هم نه در آینده دور دست بلکه در آینده کوتاه‌مدت می‌توانیم به این آینده درخشان دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار