| کد مطلب: ۵۱۲۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

جعفری در مراسم اغاز طرح های منطقه ویژه خلیج فارس:

ارزش ذخایر کشف شده دو سال اخیر به ۱۴ میلیارد دلار می رسد/ منطقه ویژه خلیج فارس ظرفیت بی نظیر صادراتی دارد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باید منطقه ویژه خلیج فارس را به‌صورت ویژه تقویت کنیم چراکه این منطقه ظرفیت‌های صادراتی بی‌نظیری دارد.

ارزش ذخایر کشف شده دو سال اخیر به ۱۴ میلیارد دلار می رسد/ منطقه ویژه خلیج فارس ظرفیت بی نظیر صادراتی دارد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، «وجیه الله جعفری» معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم آغاز فعالیت اجرایی دو طرح تولیدی در سایت توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، اشتغال‌زایی را اولویت ایمیدرو و دانست اظهار داشت: باید منطقه ویژه خلیج فارس را به‌صورت ویژه تقویت کنیم چراکه این منطقه ظرفیت‌های صادراتی بی‌نظیری دارد و بسیار می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی ضمن تأکید بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در این منطقه، به اهمیت ایجاد توازن در هزینه‌ها و درآمد‌های پروژه‌های صنعتی اشاره ‌کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا در روش اجرای پروژه‌ها و بستن قراردادها انعطاف‌های لازم را لحاظ کنیم و این اختیارات به مدیران منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری داده شده است.

ذخایر جدید معدنی

جعفری در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های پیشین باید با قدرت تمام پیگیری و تکمیل شوند، عنوان‌ کرد: در چهار‌پنج سال اخیر، مجموعه ایمیدرو به‌تنهایی بیش از ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر موجود اضافه کرده که ۱۴ میلیارد دلار از این اکتشافات جدید مربوط به دو سال گذشته است.

وی افزود: زنجیره‌ اکتشاف موجب می‌شود زنجیره‌های بعدی تکمیل‌تر شود بر همین مبنا طرحی را اجرا کردیم که با فضای تجربی و علمی علاوه بر کار کردن بر روی فولاد، بر موضوع طلا و زنجیره‌های آن نیز کار کنیم.

پروژه های شاخص

معاون وزیر صمت تأکید کرد: کارهای شاخص و بزرگی در کشور در دست انجام است به‌عنوان‌مثال امروز ورق ضدزنگ و ورق الکتریکی که تا پیش از این وارداتی بود در داخل تولید می‌شود و ما اگر این تولیدات را افزایش دهیم قطعاً موجب توسعه و تکمیل زنجیره‌ها خواهد شد، ضمن اینکه برای اولین بار سیلیکون متال را تولید کردیم و این پتانسیل وجود دارد که زنجیره‌های بعدی هم تکمیل شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار