| کد مطلب: ۱۱۹۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیمه دی در مسیر تحقق  صد در صدی اهداف

با تحول شبکه فروش و آموزش

بیمه دی در مسیر تحقق صد در صدی اهداف

آرمان ملی آنلاین: بر اساس آمار رسمی، در هفت‌ماهه نخست سال جاری، حدود ۹۵ درصدی بودجه مصوب بیمه‌دی محقق شده است، رقمی که در مقایسه با عملکرد بسیاری از رقبای دولتی و خصوصی، نه تنها نشان‌دهنده حرکتی پویا و رو به جلوست، بلکه حکایت از نقشه‌ راهی توسعه‌یافته و مؤثر در بازار رقابتی بیمه کشور دارد.

این موفقیت، به‌ویژه برای یک شرکت خصوصی، در شرایط کنونی اقتصاد ایران، دستاوردی قابل تأمل است که به باور کارشناسان این حوزه نشات گرفته از تمرکز بر بهبود شبکه فروش از طریق ارتقای سطح دانش علمی و عملی نیروهای فروش و نمایندگی‌ها صورت گرفته است. رویکردی که به گفته مسئولان، در صورت تداوم و تقویت، حتی می‌تواند به تحقق صددرصدی اهداف و افزایش سهم بازار و رضایت بیمه‌گذاران بینجامد.

جایگاه بیمه دی  در بازار

به گزارش «آرمان ملی آنلاین»، جهش ۹۵ درصدی حق بیمه صادره بیمه دی در هفت ماهه نخست سال جاری، نشانگر موفقیت استراتژی‌های بازاریابی و تمرکز بر رشته‌های کلیدی بازار است. تسلط بر بازارهای پرسود و پرتقاضای درمان و ثالث، موتور محرک اصلی این رشد بوده است. رشدهای چند صد درصدی در رشته‌های تخصصی‌تر مانند نفت و انرژی و آتش‌سوزی، از تلاش شرکت برای تنوع‌بخشی به درآمد و کاهش ریسک تمرکز حکایت دارد. افزایش همزمان در پرداخت خسارت، به ویژه در بخش درمان، نشان‌دهنده حجم بالای عملیات و تعهد شرکت به ایفای وظایف خود است. این آمار، جایگاه رقابتی بیمه دی را در صنعت بیمه کشور به شکل قابل توجهی تقویت می‌کند که به زعم متخصصان در این حوزه، می توان دریافت که شرکت در حال بازپس‌گیری و تحکیم موقعیت خود است. همچنین منابع داخلی شرکت نیز از رشد چشمگیر فروش در برخی از رشته‌های بیمه‌ای مانند بیمه‌های اشخاص و زندگی خبر می‌دهند. این فرآیند، حاکی از آن است که بهبود شبکه فروش، توانسته بر جذب مشتریان جدید و نیز حفظ مشتریان قبلی تأثیر بگذارد.

قلب تپنده تحول

بر اساس این گزارش، با نگاهی به کارنامه بیمه دی، شاهد اجرای برنامه منسجم این شرکت برای ارتقاء کمی و کیفی شبکه فروش هستیم. بررسیهای صورت گرفته حاکی از این است که، این شرکت در دو سال گذشته، سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی مقوله آموزش نیروهای خود در شعب و نیز نمایندگان فروش سراسر کشور انجام داده است. این آموزش‌ها تنها به جنبه‌های فنی و حقوقی بیمه محدود نمانده و مهارت‌های فروش، ارتباط مؤثر با مشتری، اخلاق حرفه‌ای و نیز آشنایی با محصولات جدید را در بر می‌گیرد. بر این اساس، هدف این بوده که هر نیرو در نقطه فروش، نه یک مأمور وصول حق بیمه، بلکه یک مشاور اطمینان‌بخش، برای متقاضی بیمه باشد. این تغییر نگرش، به طور مستقیم بر تجربه مشتری و تصمیم او برای خرید و تمدید بیمه‌نامه تأثیر می‌گذارد.

نقش کلیدی فناوری و اپلیکیشن «دی‌دار»

علاوه بر این، همزمان با آموزش چهره‌به‌چهره، بیمه‌دی با بهره‌گیری از پلتفرم دیجیتال خود یعنی اپلیکیشن «دی‌دار»، گام بلندی در توانمندسازی شبکه فروش و همچنین تسهیل دسترسی مشتری برداشته است. همان‌گونه که در برخی گزارش‌های داخلی شرکت نیز بر آن تأکید شده، این اپلیکیشن به یک سامانه کاربردی قدرتمند برای نمایندگان تبدیل شده است که از طریق آن، امکان استعلام سریع نرخ، ثبت الکترونیک پیشنهاد، پیگیری وضعیت پرونده و دسترسی به اطلاعات به‌روز محصولات، زمان ارائه خدمت را به مشتری کاهش داده و دقت و کارایی نیروی فروش را بالا برده است. در این راستا اقدامات موثر صورت گرفته؛ باعث افزایش رضایت مشتری شده است که قطعاً در صورتی پایدار بودن به افزایش نرخ رضایت مشتری منتهی خواهد شد. از این رو، تمرکز بیمه‌دی بر آموزش نیروها و دیجیتال‌سازی، در حقیقت سرمایه‌گذاری بر روی محور «تجربه مشتری» است. شاخص‌هایی مانند کاهش شکایات، افزایش نرخ تمدید و جذب از طریق معرفی، می‌تواند صحت این ادعا را در آینده نزدیک محک بزند.

چالش‌های پیش رو و چشم‌انداز آینده

قطعاً با وجود پیشرفت این بیمه در کسب سهم بزرگتری از بازار هنوز مسیری پرچالش در پیش دارد تا بتواند به تحقق صد در صدی اهداف خود امیدوار باشد. هرچند تا کنون به خوبی توانسته است  در رقابت با شرکت‌های بزرگ دولتی با شبکه گسترده و سابقه طولانی، و نیز رقابت با دیگر شرکت‌های خصوصی چابک، به خوبی عمل کند. بیمه دی همزمان با رشد تورم و شرایط اقتصادی سعی کرده است تا با بهبود شبکه فروش و آموزش، خدمات خود را نه به عنوان یک پروژه موقت، بلکه به عنوان یک «فرهنگ سازمانی»، نهادینه کند و با تنوع بخشیدن به محصولات بیمه‌ای وطراحی طرح‌های نوآورانه و انعطاف‌پذیر و .. در مسیرتوانمندسازی شبکه فروش گام بردارد.

 

جدید

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار