| کد مطلب: ۱۱۷۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

از صفر تا صد تجهیز دفتر کار؛ این مقاله را قبل از خرید صندلی بخوانید

یک طراحی داخلی ایده‌آل هم برای شرکت، هم برای کارکنان و مشتریان گزینه‌ای مهم به حساب می‌آید. بی‌تردید طراحی دفتر یکی از عوامل کلیدی در عملکرد سازمان است. از آنجایی‌که کارکنان بخش عمده‌ای از عمر‌شان را در دفاتر کار می‌گذرانند، بدون شک طراحی داخلی محیط کار بر بهره‌وری کارکنان و فرهنگ سازمان تاثیر می‌گذارد.

از صفر تا صد تجهیز دفتر کار؛ این مقاله را قبل از خرید صندلی بخوانید

طراحی داخلی مناسب، روحیه افراد را بالا می‌برد، نظر بازدیدکنندگان و کارکنان را به خود جلب می‌کند و حسی خوب به آن‌ها می‌دهد. از جمله نکات مهم طراحی داخلی می‌توان به طراحی نور، ایجاد فضای راحت و محیطی چشم‌نواز اشاره کرد. طراحی داخلی داستان برند شما را هم نشان داده و دید افراد را به کسب‌وکارتان تغییر می‌دهد.

اما چرا موضوع طراحی داخلی اهمیت دارد:

بی‌نظمی، آشفتگی می‌آورد

هر چه محیط کار سر و سامان بیشتری داشته باشد، کارآمدتر و بهره‌ورتر می‌شود. محیط کار را به گونه‌ای بچینید که هر چیز در جای خود قرار بگیرد و هیچ وسیله‌ای بی‌جا و مکان نماند. روی قفسه‌ها و کشوها برچسب‌ بزنید تا جای وسایل را گم نکنید و مطمئن شوید که هر وسیله جای مخصوص خود را دارد. این کار پیدا کردن وسایل را آسان‌تر می‌کند. فضاهای عمودی مثل دیوارها و قفسه‌های بالایی را به وسایلی اختصاص دهید که کمتر استفاده می‌شوند و جای زیادی اشغال نمی‌کنند.

هدف از انجام این کار، ایجاد یک سیستم منظم است تا همه‌چیز برای کارکنان در دسترس و آماده باشد. همچنین این سیستم به کارآمد ماندن محیط کمک می‌کند.

 

طراحی داخلی نشان‌دهنده هویت کسب‌وکار شماست

انتخاب سبک مناسب برای محیط کار، چالش‌برانگیز است. اما فضا باید بتواند پیام شرکت را منتقل کند و با توجه به نوع کسب‌وکار هویت را آن را نشان دهد. برای مثال بعضی دفاتر به طراحی داخلی کلاسیک نیاز دارند، در حالی‌که استارتاپ‌ها ترجیح می‌دهند فضایی مدرن داشته باشند. بنابراین هدف کسب‌وکار و تصویر برند را برای خلق یک طراحی داخلی مناسب نادیده نگیرید. زیرا موضوعاتی مهم و حیاتی هستند. اگر دفتر کار شما متناسب با برندتان طراحی شده باشد، فرهنگ سازمانی را تقویت‌ می‌کند. این موضوع بهره‌وری و رضایت کارکنان را افزایش می‌دهد. توجه به تجربه کاربران و کارکنان، فضایی را متناسب با فرهنگ سازمانی خلق می‌کند که عملکرد کارکنان را به حداکثر می‌رساند. چیدمان محیط کار، طراحی محیط، کیفیت و هر آنچه که فکرش را بکنید، بر تجربه روزانه کارکنان اثر می‌گذارد.

محیط کار را بهینه‌ می‌کند

طراحی داخلی محیط کار باید براساس درک عمیق و دقیق از فضا و نیازهای خاص کارکنان شرکت شکل بگیرد. چیدمان باید متناسب با نیازهای آن‌ها باشد تا محیطی راحت و بهره‌ور ایجاد شود. هدف از بهینه‌سازی محیط کار ایجاد بهترین فضا برای کارکنان و بازدیدکنندگان و مدیران مجموعه‌هاست. مبلمان اداری، رنگ سازمانی و نورپردازی باید در تکمیل طراحی کلی در نظر گرفته شوند.

طراحی داخلی محیط کار، مشتریان را شگفت‌زده می‌کند

محیط کار یک پیام روشن به مشتریان و مراجعان درباره کیفیت کسب‌وکارها می‌دهد. اگر محیط کار طراحی‌شده و سازمان‌یافته باشد، مشتریان متوجه حرفه‌ای بودن شما می‌شوند. اعتماد بیشتر به کیفیت خدمات از جمله مواردی است که طراحی داخلی آن را به مخاطب منتقل می‌کند. اما اگر محیط کارتان یک فضای نامرتب داشته باشد، آن‌چنان حرفه‌ای به نظر نخواهد رسید. محیط کارشلوغ و آشفته یا قدیمی و کثیف، این برداشت را ایجاد می‌کند که کار شرکت شما چندان حرفه‌ای نیست یا نیاز مشتری هم برایتان اهمیتی ندارد. یک محیط کار مرتب با طراحی بصری دلنشین، انتخاب درست رنگ‌ها، مبلمان و صندلی اداری و نورپردازی تصویری مثبت از کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان ایجاد کرده و اعتمادشان را به برند شما افزایش می‌دهد.

 

از صفر تا صد تجهیز دفتر کار؛ این مقاله را قبل از خرید صندلی بخوانید - تصویر 2

طراحی داخلی بهره‌وری را افزایش می‌دهد

ستون فقرات هر کسب‌وکار، نیروی کار آن است. دفتر کار محیطی است که کارکنان بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند. بنابراین تاثیر مستقیم بر بهره‌وری آن‌ها دارد. اگر دفتر کار امکانات لازم را برای بهره‌ور کردن کارکنان ایجاد کند، اثربخشی آن‌ها بیشتر خواهد شد و به رشد بیشتر شرکت‌ها کمک خواهد کرد. اما اگر محیط کار فضایی بهم ریخته و آشفته باشد، بهره‌وری کارکنان کم می‌شود. زیرا آن‌ها انرژی لازم را برای تطبیق با محیط نخواهند داشت. طراحی مناسب بهره‌وری کارکنان را تا 20 درصد افزایش دهد. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، فضایی مناسب با کار آن‌ها بسازید.

همکاری بین تیم‌ها را افزایش دهید

اگر فضای کار شما فقط از مشتی میز و صندلی اداری و اتاق‌ جلسه بی‌روح تشکیل شود، کارکنان حس خوبی نمی‌گیرند. اما اگر امکاناتی را فراهم کرده و طراحی‌ داخلی متفاوتی داشته باشید، فرهنگ همکاری در افراد تقویت شده و حس بهتری از محیط می‌گیرند. ایجاد فضای اختصاصی برای جلسات، ساخت اتاق‌های استراحت، فضایی برای نشست‌های گروهی، استفاده از مبلمان و صندلی‌ زیبا، همکاری در محیط کار را افزایش می‌دهد.

برای چیدمان محیط کارتان می‌توانید مبلمان اداری لیو را انتخاب کنید. طراحی‌های مدرن محصولات لیو آن را مناسب فضاهای مختلف کرده است. صندلی اداری لیو در مدل‌های مختلف برای تمام فضاهای کاری مناسب است و مبلمان آن تنوع رنگ و طرح زیادی دارد. این محصولات با کیفیت خاص و تنوع زیاد برای شما محیط کاری بی‌نظیر می‌سازد. صندلی مش لیو با طراحی ارگونومیک قطعا بر روحیه کارکنان تاثیر می‌گذارد. این محصول که چند سالی است پا به بازارهای مبلمان اداری گذاشته است، در حال در اختیار گرفتن بیشترین سهم فروش صندلی اداری در جهان است. مبلمان اداری لیو محصولاتی متنوع از جمله مبل اداری، صندلی اداری و میزهای جلو مبلی دارد.

استعدادها را جذب و حفظ کنید

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن یک دیزاین داخلی عالی در دفاتر کار، توانایی جذب و نگهداشت کارکنان است. حقوق، مزایا و فرصت‌های رشد در شرکت‌ها عوامل مهمی هستند. اما تجربه‌ای که یک شرکت به‌طور روزانه برای افراد می‌سازد را نباید نادیده گرفت. یک فضای کاری ایده‌آل آهن‌ربای جذب استعدادهاست. ارتقای عملکرد کلی کسب‌وکار با ایجاد رفاه و ساخت فضایی دلنشین از نظر بصری، بهره‌وری کارکنان را بالا برده و باعث جذب استعدادها و نگهداشت آن‌ها می‌شود. به این موضوع دقت کنید که متقاضیان مصاحبه، با دیدن فضای دلپذیر شرکت، پیشنهادات شغلی را راحت‌تر می‌پذیرند و از کار کردن در چنین فضاهایی لذت می‌برند.

و در آخر

طراحی داخلی خوب، برای هر کسب‌وکاری اهمیت دارد. زمان و انرژی خود را برای ایجاد فضایی کارآمد صرف کنید تا به اهداف آینده سازمانتان کمک کرده باشید. طراحی خوب به تحقق اهداف هر کسب‌وکاری کمک کرده و ارتباط و همکاری کارکنان را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

از صفر تا صد تجهیز دفتر کار؛ این مقاله را قبل از خرید صندلی بخوانید - تصویر 3

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار