| کد مطلب: ۱۱۱۷۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کارگردان معروف درگذشت

راجر کورمن کارگردان و تهیه‌کننده افسانه‌ای که به ساخت آثار تجاری و کم‌هزینه‌ از جمله «فروشگاه کوچک ترسناک» و «حمله خرچنگ هیولا» معروف بود، در سن ٩٨ سالگی از دنیا رفت.

کارگردان معروف درگذشت

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  براساس بیانیه‌ای که همسر و دختران راجر کورمن روز شنبه منتشر کردند، این فیلمساز کهنه‌کار روز پنجشنبه در خانه‌اش در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، درگذشته است.از سال ١٩٥٥، کورمن به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان به ساخت صدها بی‌مووی از جمله «عقرب سیاه»، «سطل خون» و «مادر خونین» مبادرت کرد و راه ورود شماری از فیلمسازا بزرگ نظیر فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، ران هاوارد، جیمز کامرون را هموار نمود.کورمن بیش از ۷۰ فیلم کارگردانی و بیش از ۳۰۰ فیلم تهیه‌کنندگی کرد و بالغ بر ۴۰ جشنواره سینمایی به وی جایزه افتخاری اهدا کردند. او در سال ۲٠٠٩ جایزه افتخاری اسکار را نیز دریافت کرد.ریشه‌های دوران طلایی هالیوود در دهه هفتاد را می‌توان در آثار کورمن یافت.

جک نیکلسون با بازی در فیلمی از کورمن، نخستین هنرنمایی‌اش در نقش اصلی یک اثر را تجربه کرد. رابرت دنیرو، بروس درن و الن برستین نیز حرفه خود را با این فیلمساز بزرگ آغاز کردند. حضور پیتر فوندا در فیلم «فرشتگان وحشی» پیش‌درآمدی برای هنرنمایی در آثاری چون «ایزی رایدر» بود که با دنیس هاپر همبازی شد.به سازندگان فیلم‌های کورمن غالبا بودجه ناچیزی برای تولید آثارشان اختصاص داده می‌شد و آنان ملزم بودند که تصویربرداری را در کمتر از ٥ روز به پایان رسانند.علی‌رغم رویکرد اقتصاد محورش، او روابط خوبی با کارگردانانی که با آنان کار می‌کرد، داشت و برخی از آنها سال‌ها بعد محبت کورمن را جبران کردند. کاپولا او را در «پدرخوانده: قسمت دوم»، «جاناتان دمی» در «سکوت بره‌ها» و «فیلادلفیا» و «ران هاوارد» نیز در «آپولو ۱۳» به عنوان بازیگر انتخاب کردند.#سینما#راجرکورمناخبار هنر و رسانه خبرگزاری فارس را می‌توانید از طریق صفحه ‎‎@ArtsandMedia دنبال کنید.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار