| کد مطلب: ۱۱۱۶۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران را در این گزارش بخوانید.

شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ثبت نام وام مسکن، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه است. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند.

 

شرایط دریافت وام مسکن 1403

اقتصادآنلاین نوشت: بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۳ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد. با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.

زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.

مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند.

 

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد، ضروری است تا اجاره نامه ارائه شده توسط متقاضی وام نیز ویژگی های تعیین شده از سوی دولت را داشته باشد. مطابق اطلاعاتی که در سایت tem.mrud.ir، اعلام گردیده، اجاره نامه ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن، در این سایت بارگذاری می شود، می بایست، یکی از خصوصیات زیر را دارا باشد و شرایط اجاره نامه برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

به طور رسمی تنظیم شده باشد. (یعنی در دفتر اسناد رسمی و توسط سردفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.)

در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت شده و کد رهگیری از این سایت دریافت کرده باشد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، همانند سال گذشته، از طریق سامانه tem.mrud.ir صورت می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری، به هیچ یک از نهاد های دولتی مربوطه نمی باشد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار