| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

محبوب‌ترین حیوانات از نظر انسان را بشناسید | رأی‌گیری بزرگ با شرکت 3.5 میلیون نفر

حالا نوبت حیوانات است که خود را در معرض کاربران میلیونی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی قرار دهند تا معلوم شود بالاخره محبوب‌ترین‌شان کیست. به هر حال هر کدام از آدم‌ها برای خودشان علاقه‌مندی‌هایی دارند و این روزها حیوانات یکی از علاقه‌مندی‌ها و حتی شاید بشود گفت هم‌نشین‌های آدم‌ها هستند. گرایش به حیوانات البته منحصر به زمانه ما نیست و هم‌زیستی انسان و حیوانات از قرن‌ها پیش وجود داشته است که گواه این مطلب نقش‌نگاره‌های به‌جا مانده از قرون و هزاراه‌های قبل است.

محبوب‌ترین حیوانات از نظر انسان را بشناسید | رأی‌گیری بزرگ با شرکت 3.5 میلیون نفر

به گزارش آرمان ملی آنلاین جمع بزرگی که شمارشان به حدود 3 میلیون نفر می‌رسد در وب‌سایت معروف Top Tens محبوب‌ترین حیوانات از نظر انسان‌ها را انتخاب کرده‌اند. جالب اینجاست که در میان این حیوانات چند تایی حیوانات درنده و به اصطلاح وحشی هستند، اما در هر صورت برای آدم‌ها جالب و دوست‌داشتنی هستند. در ادامه 10 رتبه برتر حیوانات محبوب را از دیدگاه انسان‌ها می‌بینید، شاید جانوران محبوب شما هم در میان آنها باشند و یا نباشند اما به احتمال زیاد در میان این 10 جانور یکی یا چندتایی نظر شما را هم جلب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شکار این حیوان 12 سال حبس دارد! + عکس

ببینید | دیده شدن دو حیوان ناشناخته در بهشت زهرای تهران

1. سگ

در رقابتی تنگاتنگ بالاخره اثبات کرد از رقیب همیشگی‌اش گربه محبوب‌تر است. در دهه‌های اخیر خلق شخصیت‌های مشهور و معروف کارتونی از این موجود نشان داد که او یکی از محبوب‌ترین حیوانات برای انسان است اما شاید برخی بر این باور بودند که گربه از او محبوب‌تر است. سگ این روزها یکی از نزدیک‌ترین حیوانات به انسان به شمار می‌آید و حالا هم که نتایج نظرسنجی مشخص کرده که وفاداری به مراتب از ناز و عشوه در میان آدم‌ها طرفدار بیشتری دارد. پس سگ در رتبه بالاتری از گربه قرار می‌گیرد.

سگ

2. گربه

کشاکش گربه ـ سگ را سگ برد اما آنها که گربه‌ها را دوست دارند هیچ‌وقت حاضر نیستند موجود مورد علاقه خود را با جانور دیگری عوض کنند. ناز و اطوار گربه و البته ادبش در مواجهه با انسان‌ها از او یک موجود دوست‌داشتنی ساخته تا آنجا که بسیاری از انسان‌ها حاضرند با او در یک خانه زندگی کنند. البته همین آدم‌ها بسته به علایق‌شان گربه‌های متنوعی را دوست دارند اما در تنوع هم گربه‌ها از سگ‌ها در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد جایگاه دوم در این فهرست جایگاه واقعی گربه است.

گربه

3. ببر

پای خانواده که به میان بیاید گربه‌ها از سگ‌ها جلوترند. پدربزرگ باصلابت گربه‌ها کمی پایین‌تر، از نوه‌اش مراقبت می‌کند تا در نبرد گربه ـ سگ، خیلی هم اوضاع به نفع سگ‌ها نباشد. حیوان موقر و باشکوه جنگل‌ها با آن رنگ و طرح منحصربه‌فردش یکی از حیوانات مورد علاقه آدم‌هاست. هرچند این علاقه باعث نمی‌شود انسان‌ها و ببرها بتوانند در مدت زمان طولانی در یک‌جا با هم زندگی کنند، اما این روزها آدم‌های عجیب و غریبی هم پیدا می‌شوند که در خانه‌شان با ببر هم‌زیستی دارند. البته این دسته از ببرهای خانه‌زاد هوای آدم‌ها را بیشتر دارند.

ببر

4. دلفین

کمی از دعوای سگ‌ها و گربه‌ها بیرون بیاییم. رده چهارم هیچ ربطی به دعوای آنها ندارد. در واقع او اصلا در خشکی زندگی نمی‌کند و روحش هم از دعوای گربه ـ سگ بی‌خبر است. به جای‌اش از هوشمندترین موجودات زمین به حساب می‌آید. مغز او حتی پیچیده‌تر از انسان است و توانایی اکتساب بالایی دارد. گفته می‌شود اجداد این جانور میلیون‌ها سال پیش برای یافتن غذا از خشکی به آب رفتند و همان‌جا ماندگار شدند. با این همه گمان نمی‌کنم محبوبیت دلفین به خاطر هوش و مغز بزرگ‌اش باشد، او چهره‌ای جذاب دارد که انسان‌ها را به خود جذب می‌کند.

دلفین

5. گرگ

خب، دعوای گربه ـ سگ ادامه دارد. این‌بار نوبت سگ‌هاست که دوباره در جدول محبوبیت خودنمایی کنند. هرچند این‌بار کمی وحشی‌تر و گوشه‌گیرتر. گرگ جانور عجیب و مرموزی‌ست که شاید حضورش در فهرست 10 حیوان محبوب انسان‌ها کمی بعید به نظر برسد، اما او هم هواداران خاص خودش را دارد. نکته جالب در مورد گرگ‌ها این است که به صورت طبیعی جمعیت آنها بعد از انسان‌ها بیشترین جمعیت پستانداران روی زمین است. آنها خانواده دوست هم هستند و بیشتر اوقات با خانواده در قلمرو خود حرکت می‌کنند.

گرگ

6. میمون

هرچند اثبات نشد که آنها اجداد انسان‌ها هستند اما نمی‌شود شباهت‌شان را به خودمان انکار کرد. آنها نمونه‌های فراوانی دارند که البته در این نظرسنجی مشخص نشده کدام نمونه رتبه ششم را از آن خود کرده است ولی می‌شود حدس زد که به احتمال زیاد این گوریل نبوده که توانسته خود را در میان حیوانات محبوب جا دهد. میمون‌ها جذاب‌اند و نمی‌شود از این موضوع گذشت، آنها استاد تقلید حرکات انسان‌ها هستند و همین موضوع باعث شده این جانور شخصیتی طنز و کمدی بگیرد. شاید محبوبیت او هم به‌خاطر همین موضوع باشد.

میمون

7. پنگوئن

جذاب و بامزه! توصیفی که دوست‌داران پنگوئن برای حیوان مورد علاقه خود به کار می‌برند. واقعا هم این حیوان از بامزه‌ترین جانوران روی زمین است به‌ویژه وقتی که راه می‌رود. این پرندگان که البته بیشتر شناگر قابلی هستند تا یک پرنده که توانایی پریدن داشته باشند در سرزمین‌های قطبی زندگی می‌کنند، یعنی جایی که شمار انسان‌های ساکن در آن‌جا بسیار کم است، با این حال یک رابطه عاطفی ظریف بین انسان‌ها و پنگوئن‌ها به‌وجود آمده است و حالا آنها از محبوب‌ترین جانوران نزد انسان‌ها هستند.

پنگوئن

8. اسب

نجیب و باشکوه و دوست انسان. اسب‌ها از قرن‌ها پیش حیوان مورد علاقه انسان‌ها بوده‌اند و با نجابت بی‌حد و مرزشان آدم‌ها را به این‌سو و آن‌سو برده‌اند. آنها برای انسان‌ها نقش یک وسیله نقلیه را داشته‌اند و امروز شریک ورزشی آنها در میادین رسمی المپیک به حساب می‌آیند. اسب‌ها هم مانند بسیار دیگری از جانوران گونه‌های متفاوت و مختلفی دارند اما به طور عمده همه آنها اهلی و از حیوانات نزدیک به آدم‌ها هستند، البته فراموش نکنید وقتی قرار باشد اسبی چموش از آب دربیاید، ضربات مهلک‌اش به انسان بسیار دردناک و مخرب خواهد بود.

اسب

9. پاندا

خودتان قضاوت کنید. واقعا نمی‌شود این حیوان آرام و خونسرد را دوست نداشت. این خرس کوچولوی چینی با آن اطوارهای ظریف و آرامش دل هر انسانی را می‌برد. کمتر انسانی است که این حیوان را دیده باشد و از آن متنفر باشد، با این حال رده نهم فهرست برای او شاید چندان مناسب نباشد و پاندا دوست داشته باشد جایی مثلا بالاتر از گرگ یا ببر قرار بگیرد. او برای محبوب‌تر شدن‌اش قرن‌هاست گوشت را از زنجیره غذایی‌اش حذف کرده و تنها ساقه درخت بامبو می‌خورد. البته دیده شده گاهی به اصلی خرس بودن خود باز می‌گردد و گوشت‌خوار هم می‌شود.

پاندا

10. شیر

سلطان جنگل در رده آخر 10 حیوان دوست‌داشتنی آدم‌ها قرار گرفته است. به طور طبیعی شیر حیوانی نیست که انسان بتواند با او همچون گربه یا سگ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد؛ بنابراین قرار گرفتن این گربه بزرگ در رده حیوانات مورد علاقه انسان‌ها بیشتر یک قدردانی و ستایش از شکوه و جلال این جانور وحشی است. شیر نر به عنوان یک حیوان منحصربه‌فرد با شکل و شمایلی شبیه به انسان‌های ورزیده و قدرتمند نماد قدرت و بزرگی به حساب می‌آید، به همین دلیل منبع الهام شخصیت‌های کارتونی فراوانی شده است و در بیشتر کارتون‌ها نقش پادشاه را ایفا می‌کند.

شیر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار