| کد مطلب: ۱۰۵۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

احمدی‌نژاد اولین دولت خالص‌ساز

خالص‌سازی که مد نظر برخی جریان‌های سیاسی در کشور است و اخیرا علی لاریجانی نیز در این ارتباط هشدارهایی داده است ریشه در دولتی دارد که اولین دولتی بود که بعد از در قدرت قرار گرفتن، بسیاری از مدیران کارکشته نظام را پیاده کرد تا بتواند یاران و نزدیکان خود را در مناصب مختلف دولتی قرار دهد.

احمدی‌نژاد اولین دولت خالص‌ساز

مهدی آیتی / فعال سیاسی

آرمان ملی آنلاین: این جریان معتقد بود هرگونه ناخالصی را باید در بدنه دولت حذف کرد و مدیران باید از فیلترهای مختلف عبور کنند تا در بین آنها افرادی که به خط و مشی دولت اعتقاد ندارند، کنارگذاشته شوند. محمود احمدی‌نژاد اولین خالص‌ساز در ساختار قدرت در ایران بود و به بهانه اینکه مدیران غیر همراه با دولت وی باید کنار روند از صدر تا ذیل بدنه اجرایی کشور را تغییر داد تا بتواند همفکران خود در در مناصب اجرایی قرار دهد.

فارغ از نتایجی که عملکرد آن دولت برای کشور به وجود آورد و هزینه‌های آن دولت کمتر از رخدادهایی مانند جنگ نبود؛ اکنون دولتی در ایران در قدرت قرار گرفته است که نگاهی که به حکمرانی و حتی انتخاب مدیران دارد بعضا شبیه به دولت احمدی‌نژاد است کمااینکه برخی از مدیران دولت احمدی‌نژاد در این دولت سمت دارند.

احمدی‌نژاد و جریان مدیریتی منصوب او اعتقاد داشتند تنها مدیرانی که با نوع تفکر آنها آشنا هستند و مانند آنها به مدیریت کشور می‌اندیشند باید مدیریت کشور را عهده بگیرند. اکنون نیز شاهد هستیم که جریانی با تفکراتی نزدیک به دولت احمدی‌نژاد در دولت سیزدهم حضور دارند و اعتقاد دارند باید در استفاده از نیروهای اجرایی در کشور خالص‌سازی صورت گیرد و نباید مدیرانی که به خط و مشی دولت را قبول ندارند، در بین مدیران کشور حضور داشته باشند.

به نظر می‌رسد این مورد عمیق‌تر هم شده است و بسیاری از مدیران با تجربه که در بسیاری از دولت‌های مختلف به علت کارآمدی و توانایی حضور داشتند و مطابق برنامه مسئولیت‌های خود را انجام می‌دادند حذف شدند و مدیران نزدیک به امام صادقی‌ها را به جای مدیران با تجربه منصوب می‌کنند. فارغ از اینکه این اقدام چه سود و زیانی برای کشور خواهد داشت باید گفت این جریان با تغییراتی که انجام می‌دهد خود مسئول تمامی اقدامات دولت است و نمی‌تواند عملکرد خود را بر دوش دولت‌های دیگر بیندازند.

نویسنده : مهدی آیتی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار