| کد مطلب: ۱۰۵۶۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

از وضعیت «لایحه اصلاح قانون کار» خبر نداریم / اصلاحات یکطرفه ف بی‌اعتبار است

آیت اسدی گفت: از لایحه اصلاح قانون کار که وزیر در مورد آن صحبت کرده، هیچ اطلاعی نداریم.

از وضعیت «لایحه اصلاح قانون کار» خبر نداریم / اصلاحات یکطرفه ف بی‌اعتبار است

آرمان‌ملی آنلاین ایلنا نوشتا، به گفته وزیر کار پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون کار هم اکنون در کمیسیون‌های مختلف دولت در دست بررسی است و پس از آنکه در صحن دولت تبدیل به لایحه شد، به مجلس ارسال خواهد شد.

در روزهای اخیر، صولت مرتضوی درباره اقدامات وزارت کار درخصوص اصلاح و بازنگری قانون کار گفت: آن قسمت‌هایی که به دستورالعمل و مصوبات دولت نیاز باشد در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده اصلاحات لازم انجام گرفته و ‌آن بخش‌هایی که نیاز به ایجاد اصلاحات در قانون داشته، لوایح آن در وزارت کار آماده شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

براساس قانون هر نوع اصلاحی در قانون کار باید سه‌جانبه و از مجرای «شورایعالی کار» بگذرد؛ در واقع نمی‌توان قانون کار را که بالاترین سند مربوط به زندگی میلیون‌ها کارگر در کشور است به صورت یکطرفه در کمیسیون‌های دولت اصلاح کرد و آن را بدون نظرخواهی و مشارکت کارگران به مجلس فرستاد.

آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار) در پاسخ به اینکه «آیا از لایحه اصلاح قانون کار اطلاع دارید و آیا این اصلاحات در شورایعالی کار مطرح شده یا خیر» می‌گوید: از چنین لایحه‌ای هیچ اطلاعی نداریم؛ در واقع نظر نمایندگان کارگری را به هیچ وجه برای این اصلاحات فرضی نپرسیده‌اند.

او اضافه می‌کند: ما نمایندگان رسمی کارگران هیچ اطلاع یا خبری از مفاد لایحه‌ی ادعایی وزیر کار نداریم و ما هم مانند شما و دیگران از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که چنین اصلاحاتی در دستور کار دولت قرار دارد.

اسدی می‌افزاید: قرار بود در این رابطه در شورایعالی کار بحث و گفتگو شود و پیش‌نویس اصلاحات احتمالی دولت در این شورا به مذاکره گذاشته شود اما تا امروز هیچ نشستی در این زمینه برگزار نشده است.

به گفته عضو کارگری شورایعالی کار، هر نوع اصلاحاتی در قانون کار اگر بدون نظرخواهی از کارگران و یکطرفه صورت بگیرد، فاقد اعتبار است و مجلس نباید نسبت به بررسی یا تصویب آن اقدام کند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار