| کد مطلب: ۱۰۵۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

رییس سازمان هواپیمایی: مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی خواهم بود

رییس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: به عنوان عالی‌ترین سطح مقام صنعت هوانوردی با افتخار در پروازهای تست خواهم بود. مردم مطئمن باشند که هواپیمای بومی آبروی ما خواهد بود. قول می‌دهم خودم اولین مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی باشم

رییس سازمان هواپیمایی: مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی خواهم بود

آرمان‌ملی‌آنلاین ا‌یلنا نوشت، محمد محمدی‌بخش درباره نگرانی‌ها از کیفیت هواپیمای ایرانی و بومی و نااطمینانی مردم به هواپیمای تولید داخل با توجه به سانحه هواپیمای ایران ١۴٠ اظهار داشت: قول می‌دهم خودم اولین مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی باشم و مسافر اولین تست پروازی خواهم بود.

وی تاکید کرد: به عنوان عالی‌ترین سطح مقام صنعت هوانوردی با افتخار در پروازهای تست خواهم بود. مردم مطئمن باشند که هواپیمای بومی آبروی ما خواهد بود. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اعتماد قابل قبولی به دانشمندان ایرانی وجود دارد و نگران این موضوع نباشید، گفت: امروز هزار انواع قطعات هواپیما در داخل کشور در حال ساخت و هیچ شک و ابهامی در توان ساخت این تنوع قطعات توسط شرکت‌های داخل نیست. چراکه مگر می‌شود در این شرایط تحریمی سختگیرانه که حتی اجازه ورود یک پیچ هواپیما را به ایران را نمی‌دهند توانسته‌ایم صنعت را سرپا نگه داریم و این تعداد پروازها انجام می‌شود. 

محمدی‌بخش ادامه داد: توجه داشته باشید با کوچک‌ترین احتمال و روشن شدن چراغ زرد هواپیما، خلبان این هواپیما را سریعا زمین‌گیر می‌کند در این شرایط بدون اتکا به توان داخل چطور می‌توان این تعداد هواپیمای زمین‌گیر را به خط پروازی برگرداند. 

وی افزود: در شرایطی که صنعت هوانوردی مشمول تحریم‌های ضالمانه قرار گرفته نیاز فعلی کشورمان با توجه به اقلیم و جمعیت ۸۵ میلیون نفره، ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال است. ما حتی در شرایط تحریمی اقدام خرید هواپیما کردیم اما در حالی که باید طبق قرارداد قطعه و نشریات این هواپیماها را در اختیار ایران قرار بدهند اما به تعهدات خود عمل نکردند و امروز از ۱۳ هواپیمای برجامی، ۱۰ هواپیما زمین‌گیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا در بحث قطعات هواپیما صادرات هم داریم، گفت: فعلا صادرات قطعات هواپیما نداریم و نیاز داخل برطرف می‌شود. 

محمدی‌بخش تاکید کرد: هواپیمای بومی از تمام استانداردهای بین‌المللی برخوردار است و در رعایت استانداردها بسیار سختگیرانه عمل و نظارت داریم و همه سوار آن خواهند شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار