| کد مطلب: ۱۰۵۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

اخبار

افزایش پروازهای ایران و سوریه
وزیر راه و شهر سازی که طی سفری دو روزه همراه با رئیس‌جمهور به دمشق سفر کرده، با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در سوریه در محل ستاد توسعه ایران و سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های آنان را مورد بررسی قرار داد. برقرار نبودن خط هوایی منظم بین ایران و سوریه و نبود امکان برنامه‌ریزی برای تجار در جهت واردات، صادرات و تردد بین دو کشور و همچنین درخواست برقراری پروازهای روتین هفتگی برای تجار و بازرگانان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه توسط بازرگانان مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ از توافق انجام ‌شده بین ایران و سوریه برای افزایش پروازها در روزهای آتی خبر داد. مهرداد بذرپاش همچنین در پاسخ به ایجاد خطوط کشتیرانی برای حمل محموله‌های بزرگ‌تر و تردد منظم کشتی از بنادر ایران به سوی بنادر سوریه که از دیگر درخواست‌های تجار بود، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط سیاسی و تجاری با کشورهای همسو و همچنین توسعه اقتصاد دریامحور هرگونه همکاری با بازرگانان در این راستا را دریغ نخواهد کرد.

تشکیل وزارت بازرگانی
خلاف برنامه ششم است
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب دو فوریت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در حال حاضر قرار است این طرح به صورت دو فوریت مورد بررسی قرار گیرد و اینکه در کمیسیون و صحن کلیات آن رای بیاورد یا خیر در مرور زمان مشخص می‌شود زیرا این اقدام عملا یک اصلاح ساختاری و خلاف برنامه است و به همین جهت کلیات آن باید دو سوم رای بیاورد. علی جدی تشکیل وزارت بازرگانی را خلاف برنامه ششم عنوان و بیان کرد: در برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است که کوچک سازی را در دستور کار قرار دهد و به همین جهت نیازمند دوسوم آرا هستند. وی اشاره کرد: در دو مرحله‌ای که استیضاح وزیر صمت مطرح شد، عملا بحث تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن هم مطرح شد. جدی در بیان نظر خود در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد: اینکه صادرات، واردات و تنظیم گری را در اختیار یک وزارتخانه و تولید را در اختیار وزارت جهاد و صمت قرار دهیم یک اقدام اشتباه است.

مدیر بیمه‌های اجتماعی وزارت کار
برکنار شد
در پی اظهارات حاشیه‌ساز‌ و خلاف‌ واقع مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخصوص ناتوانی دولت در پرداخت حقوق بازنشستگان، وی با دستور معاون رفاه و امور اقتصادی این وزارتخانه از سمت خود برکنار شد. پادام گفته بود: به‌زودی مجبوریم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم. سخنگوی دولت هم در واکنش به این حرف‌ها اعلام کرد: ما افتخار می‌کنیم که جانمان را فدای یک‌وجب خاک کشورمان در کیش و قشم کنیم؛ هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.

صدور ۲۲۰ پروانه ساخت دارو
و واکسن دام و طیور
مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه رونمایی از خط تولید واکسن‌های تب برفکی و لمپی‌اسکین شرکت دانش‌بنیان ویراواکسن، اظهار داشت: ساخت و تولید واکسن تب برفکی در داخل می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را به این واکسن برطرف و وابستگی به واردات این محصول را کاهش دهد. سید سعید حسینی گفت: واکسن تب برفکی تولید شده توسط شرکت دانش‌بنیان دارای ویژگی‌هایی است از جمله اینکه این واکسن بر پایه آب تولید شده در خالی که واکسن‌های تب برفکی معمولی، پایه روغنی دارند. مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ پروانه ثبت و ساخت دارو و واکسن‌های دامی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است، گفت: سازمان دامپزشکی کشور تا امروز به ۳۹ سرکت دانش بنیان پروانه ثبت و تولید فرآورده‌هایشان را داده است. حسینی تصریح کرد: طی دو و سه سال اخیر، سازمان دامپزشکی کشور در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید واکسن‌های دام و طیور، حمایت‌های زیادی انجام داده است.

فروش پژو ۲۰۷ و دنا به نصف
قیمت کارخانه به مادران
ایران خودرو در دومین پیش فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو سهمیه‌ای ویژه برای مادران در نظرگرفته است. مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با واریز نصف قیمت کارخانه خودرو‌ها ثبت نام اولیه خود را کامل کنند. دنا پلاس اتوماتیک با موتور شارژ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سورن پلاس دوگانه‌سوز خودرو‌های عرضه شده در طرح جدید ثبت نام خودرو مادران است. مشمولان می‌توانند با واریز کمتر از ۵۰ درصد بهای قیمت کارخانه ثبت نام خود را انجام دهند و هنگام تحویل که شهریورماه ۱۴۰۲ است مابقی وجه را پرداخت کنند. مادرانی که سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردند و اسامی آن‌ها به عنوان «بخش سوم اولویت اول پیش فروش خودرو طرح مادران» به شرکت ایران خودرو اعلام شده است می‌توانند در این طرح شرکت کنند. برای این مادران پیامک از سر شماره خودروسازی ایران خودرو یعنی ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ ارسال شده است. بر اساس آنچه تاکنون عنوان شده مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند با انجام فرایند ثبت نام سامانه یکپارچه فروش خودرو طرح مادران از سهمیه ۵۰ درصدی خودروسازان استفاده کنند. اما نه همه مادران دارای دو فرزند و بیشتر بلکه شرط مهم این است که فرزند دوم خانواده و یا بیشتر، از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار