| کد مطلب: ۱۰۵۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

شناسایی ۴۵۰ هزار کودک و مادر باردار دارای سوءتغذیه
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ هزار کودک و ۲۵۰ هزار مادر باردار که دچار سوءتغذیه بوده‌اند، شناسایی شده و به بنیاد برکت و کمیته امداد معرفی شده‌اند، گفت: امسال سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مناسبی را برای این نهادها قرار داده ‌است که نسبت به سال گذشته افزایش ۵ تا ۶ برابری دارد.
احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: به تناسب بودجه‌ای که این نهادها در اختیار داشتند حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد این افرادتحت پوشش قرار گرفته بودند. در پایان سال ۱۴۰۱ ما بررسی کردیم و مشخص شد از افرادی که تحت پوشش این نهادها قرار گرفته‌اند بهبود وضعیت تغذیه در حدود ۵۸ درصد این کودکان مشاهده شده است. مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها بیش‌ترین آمار مادران باردار و کودکان دارای سوءتغذیه را دارند، گفت: ۸ استان کم برخوردار داریم که طبیعتا آمار این افراد نسبت به سایر استان‌ها با فاصله است. استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی از جمله ۸ استانی هستند که آمار کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه در آن‌ها از سایر استان‌ها وضعیت نامطلوب‌تری دارند. اسماعیل زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چاقی و کوتاه قدی گفت: یکی از مشکلات ما در این بخش بار دوگانه سوءتغذیه است یعنی در استان‌هایی که از استان‌های برخوردار هستند به‌خاطر دانش و آگاهی پایین خانواده درباره تغذیه سالم خانواده‌هایی داریم که در آن‌ها هم فرد چاق وجود دارد و هم فرد لاغر و این نشان می‌دهد که سواد تغذیه در این استان‌ها نیز پایین است و ما باید تلاش کنیم تا سواد تغذیه را افزایش دهیم.

باید جلوی استفاده از نماد شیر گرفته شود
فارس نوشت: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه حوزه فرهنگ نیازمند پایش است، گفت: انحراف و انحطاط فرهنگی مانند ویروس است و اگر پیشگیری صورت نگیرد همه جامعه درگیر آن می‌شود. نصیر حسینی با اشاره به استفاده از نماد شیر بر روی قبرها گفت: افراد کمی از این موارد استفاده کردند و اغلب مردم رعایت می‌کنند اما از آنجا که قبرستان‌ها عمومی است شهرداری‌ها باید نظارت کنند که جلوی چنین کاری گرفته شود. حسینی بر همسان‌سازی قبور تاکید کرد و گفت: همسان‌سازی قبور ابلاغ شده که باید اجرایی شود. نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی موارد ضد دین نیست، اما نباید به یک باور تبدیل شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها با حضور معتمدان و ریش سفیدان، معلمان و فرهنگیان برگزار شده تا آحاد مردم نسبت به این مورد احساس مسئولیت کنند. حسینی عنوان کرد: از ظرفیت جوانان تاثیرگذار برای جلوگیری از برخی آسیب‌ها استفاده خواهیم کرد.

از سلول‌های توله یوزها تلف شده برای تکثیر استفاده می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران نوشت: علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست گفت: از سلول‌های توله یوزهای تلف شده برای تکثیر استفاده می‌شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ یوزپلنگ‌ها در طبیعت در اولویت است، اما در سمنان یوزها را در اسارت تکثیر می‌کنیم. این امر ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است در استان‌های دیگر هم این کار را انجام دهیم. وی در ادامه افزود: سلول‌های توله یوزهایی که سال قبل تلف شدند در مرکز رویان نگهداری می‌شود و فاز تکثیرشان در حال انجام است که اگر به نتیجه برسد دستاورد بسیار مهمی است.

انتقاد به اظهارات معاونِ روابط کارِ وزیر
کارگران به اظهارات معاون روابط کار وزیر کار انتقاد کردند. به گزارش ایلنا، اعضای کارگری شورای‌عالی کار می‌گویند «افزایش ۲۷درصدی دستمزد ۱۴۰۲ تنها به شرط مهار و کنترل تورم مصوب شده است و اعضای کارگری به این شرط، پای این مصوبه را امضا گذاشته‌اند.» به اعتقاد آن‌ها، حالا که دولت در مهار تورم ناموفق بوده است باید نشست‌ شورایعالی کار برای ترمیم مزد به سرعت برگزار شود. این در حالیست که دهم اردیبهشت، وزیر کار آب پاکی را روی دست کارگران ریخت و گفت اصلاح دستمزد در دستور کار نیست؛ پس از آن رعیتی فرد (معاون روابط کار وزیر) در گفت‌وگویی تلویزیونی در روز جهانی کارگر تصریح کرد «درصورت افزایش حقوق کارکنان دولت، حقوق کارگران هم افزایش می‌یابد؛ فعلاً برنامه‌ای برای افزایش نیست.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار