| کد مطلب: ۱۰۵۵۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

توقیف نفتکش خارجی در تنگه هرمز
نیروی دریایی سپاه یک نفتکش خارجی متخلف را در تنگه هرمز توقیف کرد. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش خارجی متخلف را در آبهای تنگه هرمز توقیف کرد. هنوز دلایل توقیف این نفتکش خارجی اطلاعاتی منتشر نشده است. نیروی دریایی ارتش آمریکا مدعی شد که ایران یک نفتکش با پرچم پاناما را در تنگه هرمز توقیف کرده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی دریایی ارتش آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد که ایران در تنگه هرمز یک نفتکش با پرچم پاناما را توقیف کرده است. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه مستقر است با انتشار این اطلاعیه مدعی شد که نیروهای سپاه پاسداران ایران این نفتکش با نام Niovi را توقیف کرده‌اند. نیروی دریایی آمریکا همچنین تصاویری از حضور کشتی‌های کوچک گارد در اطراف این نفتکش منتشر کرده است.

ایجاد گذرگاه ترانزیتی
رئیس‌جمهور ترکمنستان می‌گوید در آینده گذرگاهی احداث می‌شود که کشورهای ایران، عراق، ترکیه و ترکمنستان را به هم وصل می‌کند. «سردار بردی محمداف»، رئیس‌جمهور ترکمنستان چهارشنبه در دومین نشست بین‌المللی «گذرگاه‌های ترانزیتی و حمل‌ونقل: توسعه و تعامل ۲۰۲۳» در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان اعلام کرد: در آینده یک گذرگاه حمل‌ونقلی از شرق به غرب احداث می‌شود که ترکمنستان، ایران، عراق و ترکیه را به هم متصل می‌کند. وی دراین‌باره گفت: ساخت بزرگراه و پل بر فراز خلیج «گارابوگاز- کول Garabogazköl» بین ترکمنستان و قزاقستان شراکت در حمل‌ونقل و تجارت را بین دو کشور افزایش می‌دهد. بزرگراهی که بخش‌های شرقی و غربی ترکمنستان را به هم وصل می‌کند، موجب می‌شود ازبکستان به بندرهای بین‌المللی دریای خزر دسترسی پیدا کند

منتظر تعیین تکلیف قانون انتخابات هستیم
وزیر کشور تاکید کرد: مسئولیت سنگینی در حوزه برگزاری انتخابات در سال جاری بر عهده مجلس بوده و وزارت کشور منتظر است تا قانون انتخابات در مجلس تعیین تکلیف شود. احمد وحیدی بیان کرد: انتخابات مهم‌ترین اتفاقی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم. مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت کشور است تا تمهیدات لازم را از لحاظ مقدمات کار، توجیه دست اندرکاران، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن مقدمات چه در حوزه مسائل فناورانه و چه در سایر بخش‌ها را باید دنبال کنیم. وی در ادامه اظهار کرد: اکنون یک طرح در خصوص انتخابات در مجلس مطرح است و یک لایحه از سوی دولت تهیه شده است. لایحه دولت نهایی شده و به مجلس ارائه شده است. در مجلس نیز طرحی در حال بررسی است که ما منتظر هستیم نتیجه این طرح مشخص شود که آیا به قانون تبدیل خواهد شد یا نه. بر اساس این طرح تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد. بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید استعفاهایی داده شود اما در طرح جدید این زمان سه ماه است. ما منتظر هستیم که اگر این طرح به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود ما نیز بر اساس این قانون عمل خواهیم کرد. اما اگر دیر شد ما بر اساس قانون قبلی باید عمل کنیم. از این حیث منتظر تعیین تکلیف قانون هستیم.

اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران ضایع شود
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اجرای طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: مجلس پس از تصویب این طرح سه ماه فرصت در نظر گرفته تا آیین‌نامه اجرایی آن تهیه و به تصویب برسد؛ این آیین‌نامه باید تمام و کمال مفاد قانون را در بر بگیرد. ولی اسماعیلی ادامه داد: ابتدا باید آیین‌نامه به اتمام برسد تا ببینیم چه میزان قانون در آن لحاظ شده است. اکنون مجلس در حال دنبال کردن این موضوع است. اگر در جایی لازم باشد اصلاحاتی صورت گیرد در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد تا قانون روی زمین نماند. حتی یک طرح دو فوریتی برای اصلاح در مجلس آماده شده است اما ما گفتیم اعلام وصول نشود و اگر لازم شد خود کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود پیدا کند. وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار کارگر بر اساس این قانون بیمه خواهند شد و این مصوبه یک هدیه بزرگی برای اصناف کارگر بود، تصریح کرد: کارگران اقشار مظلومی هستند و اجازه نمی‌دهیم حق آنان ضایع شود. سه ماه برای تهیه آیین‌نامه اجرایی فرصت داده شده است که اکنون یک ماه از این سه ماه گذشته و پیش بینی می‌شود ظرف ۴۵ روز آینده این قانون به مرحله اجرا برود.

تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران
دولت کانادا از اعمال بسته تحریمی جدید علیه افراد و یک نهاد ایرانی به دلایل حقوق بشری خبر داد. دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهای حقوق بشری علیه ایران از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک نهاد و ۹ فرد ایرانی خبر داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار