| کد مطلب: ۱۰۵۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

دانستنی ها

کاهش قندخون با مصرف «جعفری»
گیاه جعفری بی‌نهایت مفید بوده و حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از شما در برابر سرطان دفاع کرده و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنند. جعفری دارای ویتامین‌های C، K و A بوده و مواد معدنی زیادی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم دارد. این گیاه بیشتر از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند مغذی است.
کاهش التهاب
جعفری برای افرادی که آرتروز دارند بسیار مفید است، چون روغنی دارد که ضدالتهاب بوده و می‌تواند به میزان قابل‌توجهی از التهاب کاسته و درد مفاصل را تسکین بدهد.
حاوی آنتی‌اکسیدان‌
جعفری منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ است که با آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ جعفری شامل لوتئین است که با استرس اکسیداتیو oxidative stress در بدن مبارزه می‌کند. جعفری منبع خوبی از ویتامین‌های A و C است که این دو نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند.
استرس اکسیداتیو
همان پیروزی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله‌های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می‌شود. به بیان دیگر، استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان تولید رادیکال‌های آزاد و دفاع‌های آنتی‌اکسیدانی تعریف می‌شود.
پاکسازی طبیعی بدن
جعفری می‌تواند به عملکرد کبد کمک کرده و دفع طبیعی سموم از بدن را بهبود بدهد. جعفری حاوی دو ترکیب به‌نام‌های آپی‌ژنین و میریستیسین (نوعی روغن فرار در جعرفی) است که تولید آنزیم‌های کبد را افزایش می‌دهند.
خاصیت آنتی‌باکتریال
جعفری، منبع عالی یک آنتی‌باکتریال به نام کلروفی است که با باکتری‌های بدن مبارزه کرده و می‌تواند عفونت را متوقف کند. جعفری برای نابود کردن باکتری‌های داخل دهآنکه باعث بد بود شدن آن می‌شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می‌تواند کمک کند تنفس‌تان بد بو نشود.
کنترل دیابت
در طب سنتی ترکیه از جعفری برای درمان دیابت استفاده می‌شود، چون توانایی این گیاه در کنترل قندخون توسط آزمایشات علمی‌ثابت شده است. محققان، جعفری را روی موش‌هایی که دیابت داشتند تست کردند و دریافتند مصرف جعفری طی یک دوره‌ی یک ماهه توانسته بود قندخون را کاهش بدهد.
کاهش سرطان
مصرف منظم جعفری می‌تواند ریسک سرطان را هم کاهش بدهد. جعفری دارای مقادیر زیادی فلاوونوئید (رنگدانه گیاهی) به‌نام آپی‌ژنین است که گفته می‌شود به پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان پوست، سرطان سینه و سرطان پروستات کمک می‌کند. آپی‌ژنین هم نوعی آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی دارد.
محافظ قلب
جعفری برای نابودکردن باکتری‌های داخل دهان که باعث بدبود شدن آن می‌شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می‌تواند کمک کند تنفس‌تان بد بو نشود. اسیدآمینه‌ای به‌نام هوموسیستئین وجود دارد که می‌تواند به قلب و رگ‌های خونی آسیب بزند و جعفری می‌تواند با آن مبارزه کند. جعفری حاوی مقدار مناسبی از اسیدفولیک است که از مقدار هوموسیستئین‌های مضر در خون کم می‌کند. این اتفاق می‌تواند در کمک به پیشگیری از سکته‌ مغزی و حمله‌ قلبی مفید باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار