| کد مطلب: ۱۰۵۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

۵۰ هزار مورد خطر
در بوستان‌های پایتخت
عضو شورای شهر تهران از شناسایی ۵۰ هزار مورد خطر در بوستان‌های پایتخت خبر داد. ناصر امانی در مورد وضعیت ایمنی بوستان‌های سطح شهر با بیان اینکه گروه‌های Hse شهرداری تهران، وضعیت ایمنی بوستان‌های پایتخت را رصد کردند، گفت: براساس گزارش واحد HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) بیش از ۵۰ هزار مورد خطر در بوستان‌های تهران شناخته شده است که خدای ناکرده ممکن است به شهروندان آسیب برساند. وی با بیان اینکه البته بررسی‌ها نشان داده است که رفع خطر از برخی موارد زمان‌بر است؛ چراکه نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها همچون اداره برق، آب و... هستند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه رفع خطر بسیاری از موارد پرخطر در بوستان‌ها تنها در حوزه اختیارات شهرداری تهران نیست و باید سایر دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند، به دلیل تعداد بالای موارد خطر در بوستان‌ها نیز قطعا رفع خطر زمان‌بر خواهد بود. عضو شورای شهر تهران افزود: رفع موارد خطرناک در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و به نواحی و مناطق شهرداری تهران نیز رفع خطر از بوستان‌ها، ابلاغ شده است.

۲۵ درصد از متکدیان تهران اتباع بیگانه هستند
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر یک هزار متکدی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند که ۲۵ درصد از این افراد از اتباع بیگانه بوده‌اند. احمد احمدی صدر با اعلام اینکه تا پایان سال گذشته نزدیک به هزار نفر از متکدیان جمع آوری شدند، اظهار کرد: این متکدیان در سال گذشته ساماندهی و به نهادهای مسئول و مراکز نگهداری تحویل داده شدند. مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال جمع‌آوری متکدیان بیش از سال قبل دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنای ما بر این است که تمام متکدیان سطح شهر در سال جاری جمع‌آوری و ساماندهی شوند. احمدی صدر با اشاره به موانع ساماندهی متکدیان، یادآور شد: متأسفانه دروازه‌های تهران باز است و با این وضعیت اقتصادی و مشکلات ناشی از آن، هرچه جمع‌آوری متکدیان را دنبال کنیم باز هم وارد شهر خواهند شد و باید هم‌افزایی جدی صورت بگیرد تا مشکل به صورت اساسی برطرف شود. وی تأکید کرد: جمع‌آوری متکدیان توسط شهرداری به تنهایی جوابگو نیست. به طوری‌که تعدادی از متکدیان پس از ساماندهی به وضعیت سابق بازگشته‌اند و از سویی تعدادی افراد جدید از شهرستان‌ها وارد شده و از سوی دیگر اتباع بیگانه به این جمع اضافه شدند. بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری کامل متکدیان از سطح شهر به یک اقدام گروهی نیاز دارد، اعلام کرد: ۲۵ درصد از متکدیانی که در سال قبل جمع‌آوری شدند، اتباع بیگانه بوده‌اند.

هشدار طغیان «روتاویروس» در تهران
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر(ع) با هشدار نسبت به آغاز اپیدمی روتاویروس درکودکان و افزایش مراجعات آن در این بیمارستان، در عین حال از خانواده‌ها خواست تا در صورت مشاهده علائم اسهال و استفراغ در کودکان به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند. فرهاد چوبدار درباره وضعیت فعلی ابتلا به کرونا در کودکان، گفت: شیوع کرونا با سویه جدید، قبل از عید به حداکثر رسید و در آستانه عید نوروز و اواخر نیمه دوم اسفند ماه روی پیک بودیم و اگر به همان صورت ادامه پیدا می‌کرد، پیک را گذرانده و وارد سیر نزولی بیماری می‌شدیم، اما در عین حال در همان زمان پیش‌بینی کردیم که تعطیلات عید منجر به طولانی‌تر شدن پیک شده و پیک تا پایان تعطیلات پلاتو می‌زند. زیرا مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکرده و ارتباطات اجتماعی بیشتر می‌شود که همین اتفاق هم افتاد. وی افزود: به هر حال تقریبا از اواخر فروردین ماه ۱۴۰۲، سیر نزولی ابتلا به کرونا آغاز شد و در حال حاضر تعداد بیمارانی که با کرونا مراجعه می‌کنند، کمتر است و طبیعتا تعداد بستری و عوارض هم کمتر شده است. بخشی از این سیر نزولی هم به دلیل پایان زمستان است. البته اگرچه کرونا همچنان با ما خواهد بود و جهش‌های ژنتیکی آن منجر به بروز سویه‌های جدید کرونا می‌شود، اما با تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها انتظار داریم که این میزان شیوع باز هم کاهش پیدا کند. چوبدار در ادامه صحبت‌هایش نسبت به آغاز یک اپیدمی ویروسی در بین کودکان هشدار داد و گفت: بیمارستان علی اصغر به عنوان بیمارستانی پیشرو در طب اطفال، همواره وظیفه اجتماعی خودش می‌داند که علاوه بر پرداختن به کار درمان و آموزش، اقدامات پژوهشی را نیز با هزینه خود بیمارستان انجام دهد. چندی پیش در شورای بیمارستان حدس زدیم که با یک اپیدمی اسهال و استفراغ از طریق ویروسی به نام روتاویروس مواجهیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار