| کد مطلب: ۱۰۵۴۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی باشه‌آهنگر:

برای «چیپس» برنامه داریم؛ برای عرضه «فیلم‌کوتاه» نه!

محمدعلی باشه آهنگر، معتقد است: در ایران برای فروش چیپس و پفک برنامه‌ریزی می‌شود، اما برای فروش و اکران فیلم کوتاه این‌طور نیست. باشه‌آهنگر، فیلمساز پیشکسوت در سومین روز از شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج‌فارس در کارگاه انتقال تجربه با تاکید بر ایده و فیلمبرداری تجارب حرفه‌ای خود را با هنرجویان حاضر در میان گذاشت. وی تاکید کرد که بخش عمده‌ای از گفته‌هایش مبتنی بر تجربه‌هایی است که در فضای تجربی و عملی کسب شده‌اند. باشه‌آهنگر بیان کرد: شما در سینمای جوان خیلی خلاق‌تر از سینمای حرفه‌ای می‌توانید عمل کنید. زیرا آزادی عمل بیشتری برای اجرای ایده‌هایتان دارید اما به‌نظرم فیلم‌های کوتاه بسیار مظلوم واقع شده‌اند زیرا جایی برای دیده‌شدن و فروش فیلم‌های جوانان هنرمند و سرمایه‌های این سرزمین نیست، کشورهای همسایه ما آرزو دارند ۱۰ جوان فیلمساز مثل شما داشته باشند. کارگردان «متروپل» افزود: متاسفانه در این کشور برای فروش چیپس و پفک فکر و برنامه‌ریزی می‌شود، اما برای فروش فیلم‌ها نه. در جلسه‌ای دوست عزیزی گفت فلانی یک تنه سینما را زنده نگه داشته است اما من می‌گویم با احترام به فریم به فریم همان فیلم‌ها، وقتی آمار مخاطبان پرفروش‌ترین فیلم‌ها را نیز بررسی و نسبتش را با کل جمعیت ایران بررسی می‌کنیم، واقعا قابل توجه نیست. وی درباره ایده «سرو زیر آب» بیان داشت: ایده این فیلم در خود فیلم گفته می‌شود. من همیشه افرادی را در جنگ می‌دیدم که دیده نمی‌شدند در تاریکی شب گریه و عبادت می‌کردند. وقتی آ‌نها را در جایش می‌دیدیم تکان‌دهنده بود. من ایده این فیلم را از یکی از دوستان نجف‌آبادی‌ام برداشتم. اتاقی داشتیم که در مدرسه عراقی‌های آبادان از پنجره‌اش خنکی را حس می‌کردیم. چند دستگاه و دوربین‌های فیلمبرداری نیز در اتاق بود و باید آنها را سالم وخنک نگه می‌داشتیم. بحث زیادی بر این بود که چایی درست کنیم تا اینکه دیدیم شهید عباسعلی کاظمی چای آماده برایمان آورد. همه ناگهان سکوت کردیم که عباس چرا این کار را کرد و اولین چایی را برای عباسعلی ریختیم اما روزه بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار