| کد مطلب: ۱۰۵۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

سکوت بازیکن هوادار شکست

تداوم اتهامات و حاشیه‌های برد پرگل استقلال

آرمان ملی: برد پرگل استقلال مقابل تیم هوادار در هفته بیست و ششم لیگ برتر که با 6 گل شاگردان ساپینتو همراه بود، حاشیه‌ها و اتهام تبانی به‌دنبال داشت!
واکنش باشگاه
فرشید سمیعی سخنگوی استقلال در گفت‌وگویی، درباره صحبت‌هایی که در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و هوادار تهران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر شده است، گفت: «کسانی که اتهام تبانی را به جهت ایجاد حواشی برای باشگاه استقلال قبل از دربی مطرح کرده‌اند، آماده حضور در دادسرا باشند و بدانند از حق استقلال نمی‌گذریم.» او افزود: «از کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنیم که چرا به این مسائل ورود نمی‌کنند. انتظار داریم این کمیته‌ها به عنوان رکن قضائی وارد شوند تا فضای فوتبال را به سمت دیگری نبرند. اینکه برخی‌ از پیروزی‌های استقلال ناراحت هستند، طبیعی است ولی اینکه بخواهند فضای دربی را تحت الشعاع قرار دهند، قابل گذشت نیست. در خصوص ساپینتو سریع السیر رأی سنگین صادر می‌شود اما درباره پرونده‌های مشابه با وجود گذشت ماه‌ها هیچ خبری نیست.»
نظر متهم!
مهدی عبدی درباره حاشیه‌های پیش‌آمده پس از شکست شش گله تیم هوادار مقابل استقلال و تهمت‌هایی که به او در فضای مجازی زده شده است، اظهار داشت: فضای مجازی مهم نیست؛ به هر حال وقتی کسی فوتبالیست می‌شود باید این چیزها را هم قبول کند، اما تهمتی که زده می‌شود ناجوانمردانه است. مگر می‌شود یک بازیکن جلوی استقلال و پرسپولیس کم‌کاری کند؟ از شانس بد کل تیم ما مقابل استقلال سرحال نبودند، مخصوصاً در نیمه دوم تیم‌مان «وا» رفت. در بعضی‌ صحنه‌ها آنقدر توپ لو رفت که اعصاب همه ما به‌هم ریخت. خدا شاهد است من نه با کسی در ارتباطم، نه اهل زد و بندم و اصلاً نه استقلالی‌ام و نه پرسپولیسی. وی در واکنش به این موضوع که در فضای مجازی تهمت‌هایی به ساکت الهامی نیز زده می‌شود، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم او جزو معدود مربیانی است که کارش را به درستی انجام می‌دهد. قبل از بازی هم به ما گفت ما پرسپولیس را بردیم و باید استقلال را هم ببریم. به هر حال این اتفاقات پیش می‌آید. اینکه به ما تهمت می‌زنند حالم را بد می‌کند. من سه سال است در تیم هوادار حضور دارم؛ در کدام بازی به تیم‌ها باج داده‌ایم؟ حقیقت این است ما به لحاظ بدنی از استقلال پایین‌تر بودیم. حالا دربی در پیش است و خواهید دید؛ کسانی که تهمت می‌زنند ببینند خودشان می‌توانند استقلال را ببرند. واقعاً این تیم به لحاظ بدنی خوب است. متأسفانه در روز بد تیم، کل کاسه و کوزه‌ها سر من شکست. این نامردی است. آدم عزیزترین شخص‌اش در زندگی پدر و مادرش هستند. به جان مادرم اگر ذره‌ای کم‌کاری کرده باشم. منتهی به لحاظ بدنی ضعیف‌تر بودیم و واقعاً سرحال هم نبودیم و تمرکزمان بهم خورد؛ وگرنه غیر از این هیچ چیز خاص دیگری نبود. اینکه بگویند زد و بند کردیم نامردی است. من به خدا کسی را نمی‌شناسم، این هم شانس ماست.‌ای کاش یک بار دیگر به استقلال و پرسپولیس بخوریم تا ببینیم باز هم از این حرف‌ها می‌زنند. در این فصل ملوان و چند تیم دیگر هم چهار گل خوردند؛ از شانس بدمان، ما شش گل خوردیم. بعد از گل سوم هم می‌خواستیم دفاع کنیم تا گل‌های بیشتری نخوریم، اما گفتند حمله کنید تا نتیجه جبران شود. من که حلال نمی‌کنم، کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند باید روزی تاوان دهند.
نظر سرمربی سابق
رضا عنایتی سرمربی پیشین هوادار در مورد حرف و حدیث‌هایی که پس از شکست 6 بر یک این تیم مقابل استقلال و انگ تبانی و شرط‌بندی، اظهار داشت: من استقلال هستم و همه ایران هم می‌دانند. منِ رضا عنایتی اگر بخواهم روزی سرمربی استقلال شوم باید اول خود استقلال را شکست بدهم. یعنی با هر تیمی هستم باید تمام وجودم را بگذارم مقابل استقلال برنده شوم تا فردا حرفی برای گفتن داشته باشم. یعنی نمی‌آیم کم‌کاری کنم که بگویند آفرین! تو 6 گل خوردی الان بیا سرمربی استقلال بشو! وی افزود: من با مجموعه هوادار کار کرده‌ام. با شرف‌ترین آدم‌ها هستند. از کادر مدیریتی تا بازیکنآنکه همه آن‌ها بازیکن خود من بودند. فالوئر گرفتن پدر همه را درآورده است! خیلی از آدم‌های فوتبالی و غیرفوتبالی تحت‌الشعاع این مساله هستند. دوستان هر موقع می‌خواهند به فوتبال گیر می‌دهند که خودشان را نشان بدهند. استثنا هم ندارد. بینِ فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها جریان دارد. من در بدترین شرایط مدیریتی هوادار بودم و مصیبت داشتیم. پولی وجود نداشت و تمام اتفاقاتی که باید برای من افتاد. این بازیکنان در آن زمان راحت می‌توانستند این کارها را انجام بدهند اما آنقدر با شرف بودند بدون پول تیم را به لیگ برتر آوردند در صورتی‌که آن زمان خیلی راحت می‌شد کارهای بزرگ انجام داد. عنایتی در مورد اینکه مهدی عبدی هم در آن زمان عضو هوادار بوده، گفت: بله، کل مجموعه با شرف و با معرفت هستند اما عبدی یک سروگردن بالاتر است. بالاخره این اتفاقات می‌افتد. مگر تیم‌های دیگر 5- 4 گل نخوردند؟ اگر این اتفاق برای پرسپولیس هم می‌افتاد عده‌ای را داریم که می‌خواهند خودشان را عزیز کنند و نشان بدهند. مطمئن باشید این حرف‌ها را برای پرسپولیس هم می‌زدند حالا شاید با شدت کمتر و باید این را درست کنیم. من شناخت کامل دارم می‌دانم بازیکنان هوادار از آدم‌های با شرف فوتبال هستند. بعضی اوقات آنچه تصور می‌کنید برای شما اتفاق نمی‌افتد و این نتایج رقم می‌خورند. خیلی تیم‌ها بودند که شرایط‌شان اینطور بوده است. بازیکن اسبق استقلال در خصوص اینکه این حرف‌ها در شرایطی مطرح می‌شوند که گل زده بیشتر تاثیری در انتخاب قهرمان ندارد و اگر تیمی قصد تبانی داشته باشد با 3- 2 گل هم به هدف خودش می‌رسد، عنوان کرد: دقیقا همین‌طور است. فاکتور بزرگ لیگ همین است که تفاضل گل را در نظر نمی‌گیرند. خود این مساله باعث می‌شود جلوی خیلی از اتفاقات و حرف‌ها گرفته شود. یک تیم اگر 15 گل هم بزند فرقی برایش ندارد. اگر می‌خواستند تبانی کنند روی یک بر صفر تبانی می‌کردند که هیچ اتفاقی هم نیفتد. این حرف‌ها از افرادیست که ذهن بیمار دارند و هر آنچه فکر می‌کنند به زبان می‌آورند. عنایتی در مورد اینکه برخی شایعه کرده‌اند این 6گل یک برنامه شرطبندی بوده تا در کنار گلزنی دروازه‌بان بتوانند پول هنگفتی از یک سایت شرطبندی خارجی تهیه و طلب استراماچونی را پرداخت کنند، با خنده گفت: به بعضی از حرف‌ها باید لبخند کوچکی بزنید و رد شوید! نباید به مسائل منفی اهمیت داد تا بزرگ شوند. بی‌اعتنایی به این مسائل از صدفحش بدتر است. اگر بخواهیم به هر نظر منفی بپردازیم فقط اعصاب خودمان را خراب می‌کنیم. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند مریض هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار