| کد مطلب: ۱۰۵۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

بهترین ویتامین‌ها برای بهبود خواب

نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تغذیه و خواب مناسب ندارید نگران نباشید، چون برخی ویتامین‌ها هستند که می‌توانند به شما برای داشتن خوابی بهتر و با کیفیت‌تر کمک کنند. رژیم غذایی و تغذیه بر ابتلا به بیماری‌های مزمن بسیار تاثیر می‌گذارند. نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی موادمعدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد. در ادامه با ویتامین‌هایی که به داشتن خواب خوب کمک می‌کنند، آشنا می‌شوید.

D ویتامین

کمبود ویتامین D اختلال خواب را افزایش می‌دهد. مصرف غذا‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی و قارچ می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

B ویتامین

ویتامین B به تنظیم ملاتونین بدن کمک می‌کند که در داشتن خواب خوب موثر است. حبوبات، گوشت، میوه و سبزیجات حاوی ویتامین B هستند.

C ویتامین

افرادی که سطح پایینی از ویتامین C دارند به مشکلات خواب دچار می‌شوند، برای دریافت ویتامین C مصرف فلفل دلمه‌ای، مرکبات، کیوی، انبه پیشنهاد می‌شود.

E ویتامین

اگر بدن شما دارای سطوح کافی ویتامین E باشد، خواب باکیفیت‌تری تجربه خواهید کرد. دانه آفتابگردان، بادام، روغن جوانه گندم، و کلم بروکلی ویتامین E را تامین می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار