| کد مطلب: ۱۰۵۰۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

دبیر:

برخی کارشناسان 15 سال از علم کشتی عقب هستند

عليرضا دبير رئيس فدراسيون کشتي گفت: برخي کارشناساني که در مورد اتفاقات کشتي صحبت مي‌کنند، فکر مي‌کنم 15 سال از علم اين رشته عقب هستند.

انتقادات

علرضا دبير در حاشيه مراسم رونمايي از کتاب شهيدان در خصوص انتقاد‌هاي کارشناسان به کادر فني تيم‌ملي اظهار داشت: در اين زمينه بعضي از افراد نسبت به اين موضوع انتقاد کردند چه بايد بگويم 15 سوال از کشتي عقب هستند و حتي آنها را به عنوان کارشناس هم قبول ندارم مي‌آمدند به کاري که در تيم‌ملي انجام شده بود انتقاد مي‌کردند‌اي کاش قبل از اينکه حرفي بزنند بيايند و با ما صحبت کنند من فکر مي‌کنم آنها 15 سال از علم کشتي عقب هستند کشتي هر تصميمي بخواهد بگيرد بايد اول المپيک را ببيند از من توقع نداشته باشيد که ديد آسيايي داشته باشم خود رسانه‌ها هم مي‌گويند عليرضا دبير بايد المپيکي فکر کند ما در حال حاضر المپيک 2024 پاريس را مي‌بينيم کامران قاسم پور با توجه به وزن که دارد و انتخابي که کرده است قطعا نمي‌تواند در 86 کيلوگرم کشتي بگيرد خودش اين انتخاب را کرده است که به 86 برنگردد و در واقع صلاح نيست چرا که او 94 کيلو است. وي افزود: کسي که نام خود را کارشناس مي‌گذارد و صحبت مي‌کند نمي‌داند که در کشتي چه مي‌گذرد در وزن 86 کيلوگرم حسن يزداني را داريم که يکي از بهترين‌هاي دنيا است نمي‌توانيم دو کشتي‌گير را نابود کنيم اين را هم بايد بگويم که اين طور نيست که ما بگوييم آقاي قاسم پور شما براي 97 کيلوگرم انتخاب شده‌ايد بفرماييد در تيم‌ ملي او هم بايد مانند ساير کشتي گيران در رقابت‌هاي انتخابي شرکت کند قاسم‌پور هم در بازي‌هاي آسيايي و هم در رقابت‌هاي جهاني صربستان 2023 در وزن 92 کيلوگرم کشتي خواهد گرفت. در تيم‌هاي ملي چه حسن رنگي از و چه پژمان درستکار از من مشاوره بخواهند به آنها کمک مي‌کنم اما به هيچ عنوان درکارشان دخالت نمي‌کنم.

جام‌جهاني

دبير در ادامه گفت: کشتي کشور را کساني که جام‌جهاني را اولويت قرار دادند بهم ريختند جام‌جهاني اصلا براي ما مهم نبود که تيم دوم خودو جوانان را براي اين مسابقات اعزام کردم. من مي‌توانستم حسن يزداني و ديگر کشتي گيران را به اين مسابقات ببرم و نابودشان کنم براي اينکه در جام‌جهاني مي‌خواهم اول شوم. بعد از آن در آستانه انتخابي المپيک و بازي‌هاي المپيک يک تيم در هم خورده را به فدراسيون آينده تحويل دهم. رئيس فدراسيون کشتي در خصوص کشتي گرفتن کامران قاسم‌پور در وزن 97 کيلوگرم در جام‌جهاني تصريح کرد: قاسم‌پور که به رقابت‌هاي جام‌جهاني رفته بود در کنار کادر فني بود که به من زنگ زدند من به کامران قاسم پور گفتم قطعا براي المپيک به وزن 86 کيلوگرم باز نخواهي گشت گفت قطعا در وزن 86 کيلوگرم نمي‌خواهم کشتي بگيرم من به او گفتم تو که مي‌خواهي در وزن 97 کيلوگرم کشتي بگيري خودت را مقابل آمريکايي محک بزن سال آينده مي‌خواهي در بهمن ماه اين کار را انجام دهي اما امروز اين کار را انجام بده تيم من مي‌خواهد دوم شود اشکالي ندارد. من به کامران گفتم که تو اين کار را بکني يکسال جلو خواهي افتاد از نظر تيمي در 92 کيلوگرم اگر کشتي بگيري ايران اول مي‌شود و قهرمان مي‌شويم، اما براي من المپيک مهم است. اين اجازه را من به سرمربي به تو مي‌دهيم که تو در وزن 97 کيلوگرم کشتي بگيري نتيجه کشتي کامران اصلا مهم نبود، چراکه اين رقابت تازه به او گفت که کجاي کار قرار دارد. اولويت ما المپيک است و بعد از آن مسابقات جهاني ولاغير.

انتخابي تيم‌ملي

دبير درباره حذف شوراي فني فدراسيون کشتي هم گفت: به من ايراد گرفتند که چرا شوراي فني را حذف کرديم وقتي ما يک چرخه انتخابي خوب داريم و همه در اين چرخه انتخابي به حقشان مي‌رسند چرا بايد شوراي فني داشته باشيم شوراي فني داشته باشيم که 12 نفر حق يک کشتي گير را بخورند هر کسي بيايد طبق قانون سه سالش را بگذراند اگر در ايران اول شود قطعا ملي‌پوش خواهد شد.

کمپ تيم‌ملي

وي در خصوص کمپ تيم‌هاي ملي کشتي کشورمان گفت: من به جرات مي‌گويم که نه بارسلونا و رئال مادريد و نه ليکرز آمريکا و نه هيچ تيمي در رشته‌هاي ورزشي چنين کمپي را ندارد. در جمهوري اسلامي مي‌توان کارهاي خوبي انجام داد من به اين موضوع ايمان دارم و اعتقاد دارم که مي‌شود. اگر باور نمي‌کنيد برويد و ببينيد حرف‌هاي من اين نيست که مي‌خواهم خودم را تبليغ کنم نه کشتي برند ايران است و متعلق به جمهوري اسلامي که مبارکش باشد. تمام اتفاقات کشتي گيران در همان کمپ رخ مي‌دهد از بازي‌ها و سرگرمي‌هايشان تا دعا و مناجات‌شان استخر روباز هم در کمپ تيم‌هاي ملي براي آنها تهيه شده است زماني که من کشتي‌گير بودم لباس هايمان را خودمان زير دوش مي‌شستيم، اما من براي کمپ تيم‌ملي خشکشويي ايجاد کردم بعد از هر تمرين کارکنان فدراسيون لباس بازيکنان را مي‌گيرند و مي‌شويند تا در تمرينات بعدي کثيف يا بوي بد ندهند. رئيس فدراسيون با گفتن خاطره‌اي حميد سوريان ادامه داد: حميد سوريان به ما مي‌گفت قديم در خانه کشتي که اردو برگزار مي‌شد حتي 6 ماه بيرون نمي‌آمديم. در همان اتاق خودمان غذا مي‌خورديم و مي‌خوابيديم و يک روز که امير قلعه‌نويي به ديدار ما آمده بود به بيرون از سالن رفتيم که بعد از شش ماه چشم به نور آفتاب بخورد اينها باعث عوارض روحي رواني براي کشتي گيران مي‌شود که بسياري از آنها را در حال حاضر مي‌بينيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار