| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

تمامي مقاطع تحصيلي استان‌ تهران امروز غيرحضوري شد

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگي هوا، تمامي کودکستان‌ها براي شنبه يکم بهمن ماه تعطيل و کليه مقاطع تحصيلي در استان‌ تهران به استثناي شهرستان‌هاي پرديس، دماوند و فيروزکوه غيرحضوري است. جلسه کارگروه اضطرار آلودگي هوا روز جمعه 30 دي ماه با حضور اعضا در استانداري تهران برگزار شد. بر اساس مصوبات اين کارگروه، روز شنبه يکم بهمن ماه در تمامي شهرستان‌هاي استان تهران جز دماوند، فيروزکوه کودکستان‌ها تعطيل و تمامي مدارس در مقاطع ابتدايي و متوسطه غيرحضوري و به صورت مجازي داير است. همچنين آزمون‌هاي المپيادهاي علمي دانش‌آموزي در روز شنبه يکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار مي‌شوند. بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگي هواي تهران، طرح زوج و فرد براي روز شنبه يکم بهمن ماه از در منزل اجرا مي‌شود. فروش روزانه مجوز طرح ترافيک براي روز شنبه از سوي شهرداري تهران ممنوع است. پليس راهور و پليس فاتب نيز بايد از تردد شبانه کاميون‌ها جز کاميون‌هاي حامل سوخت و مواد فاسد شدني جلوگيري کند. همچنين فعاليت کليه واحدهاي توليد شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کليه معادن شرکت سيمان تهران، ممنوع خواهد بود. همچنين شهرداري‌ها بايد نسبت به جلوگيري از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس‌ها و ميني بوس‌ها در پايانه‌ها اقدام کنند. واحدهاي اورژانس نيز بايد نسبت به استقرار در ميادين اصلي اقدام کنند. از شهروندان تقاضا مي‌شود از تردد غيرضروري خودداري کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنين روساي ادارات با تقاضاي مرخصي مادران داراي فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

هشدار انباشت آلاينده‌ها در پايتخت

مديرکل مديريت بحران استان تهران نسبت به انباشت آلاينده‌ها در پايتخت هشدار داد و گفت: به مردم توصيه مي‌شود از تردد غير ضرور در فضاي باز خودداري کنند. حامد يزدي مهر، بعد از ظهر جمعه از صدور هشدار نارنجي آلودگي هوا در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق پيش بيني‌هاي سازمان هواشناسي از روز جمعه 30 دي ماه تا روز دوشنبه سوم بهمن ماه انباشت آلاينده‌ها پيش‌بيني شده است. مديرکل مديريت بحران استان تهران با اشاره به افزايش شاخص‌هاي آلودگي جو و کاهش کيفيت هوا گفت: بيش‌ترين تاثير آلودگي هواي پيش بيني شده در مناطق جنوب شميرانات، مرکز و نيمه جنوبي شهر و استان تهران است و زماني که شاخص آلاينده‌ها به مرز هشدار مي‌رسد قرار گرفتن در هواي آلوده براي تمامي گروه‌هاي سني و افراد خطرناک خواهد بود. يزدي مهر با بيان اينکه به همه مردم توصيه مي‌کنيم از قرار گرفتن در فضاي باز خودداري کنند افزود: با توجه به اينکه کيفيت هوا در حد ناسالم براي گروه‌هاي حساس است و در صورت عدم مهار منابع آلاينده (ثابت و متحرک)، در بعضي ساعت‌ها کاهش کيفيت هوا در برخي مناطق در حد ناسالم براي تمام گروه‌ها پيش بيني شده است

ذخاير سدهاي تهران وضعيت مناسبي ندارند

در حال حاضر ميزان ذخاير سدهاي پنجگانه تامين کننده آب استان تهران 251 ميليون متر مکعب است که اين رقم در روز مشابه سال گذشته بيش از 330 ميليون مترمکعب بوده و بر اين اساس، حجم آب سدهاي استان تهران 24 درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش يافته است. محمدرضا بختياري، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در خصوص وضعيت منابع آبي تهران به ايسنا گفت: علي‌رغم اينکه در روزهاي اخير شاهد بارش باران و برف در تهران بوديم اما با توجه به اينکه عمده بارش‌ها در بالادست سدها به شکل برف بوده، مشکل آب تهران حل نشده و لازم است که مشترکان همچنان به موضوع مديريت مصرف حساس باشند. او با بيان اينکه ذخاير سدهاي تهران وضعيت مناسبي ندارند، اظهار کرد: بارندگي‌هايي که اتفاق افتاد خوب است، اما نکته‌اي که در مورد بارندگي‌ها وجود دارد اين است که اين بارش‌ها عمدتا در سرشاخه و بالادست سدها عمدتا به شکل برف بوده و تبديل به روان آب نمي‌شود که بتواند مشکل را در کوتاه مدت حل کند. بي‌شک اين بارش‌ها نعمت هستند و براي فصول گرم سال ذخيره خواهد شد اما نکته‌اي که وجود دارد، با توجه به اينکه در پاييز بارندگي نداشتيم و روان آب ايجاد نشد، بارش‌هاي اخير خيلي به مخازن سدها کمک نخواهند کرد و آوردي براي رودخانه‌ها ندارند. او با بيان اينکه بخشي از اين منابع حجم مرده سد است و نمي‌توان روي آن حساب کرد، ادامه داد: به همين دليل وضعيت تهران مناسب نيست و اين بارندگي‌هايي که اتفاق افتاده نبايد اين تصور را ايجاد کند که مشکل آب تهران حل شده است و ديگر هيچ مشکلي براي تامين آب پايتخت وجود ندارد، از تابستان تاکنون در نقطه تنش آبي هستيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار