| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

هیچ‌کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند

آرمان ملي: حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي صبح ديروز (شنبه) در ديدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهرِ تحسين برانگيز علم و ايمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اينکه چالش اساسي امروز ما، چالش پيشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است افزودند: استکبار در صف‌آرايي مبنايي در مقابل ملت ايران با تشديد ايران ستيزي، همه امکاناتش را براي القاي نااميدي و بن‌بست به اذهان مردم به‌خصوص جوانان به‌کار گرفته و امروز مهم‌ترين شاخص اثبات ايران‌دوستي هر فرد، «پرهيز از يأس‌آفريني و اميدسوزي» و «ترويج روحيه کار و تلاش و اميد» است. رهبر انقلاب با تأکيد بر تلاش روزافزون مسئولان براي حل مشکلات اقتصادي گفتند: صحنه گردانان اصلي اغتشاشات اخير که نتوانستند مردم را به صحنه بياورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آنها با نيروي بيشتر و روحيه تازه‌تر، به کار و تلاش و پيشرفت ادامه خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود به تحليل چالش اصلي دنياي استکبار با ايران اسلامي پرداختند و گفتند: مشکل اصلي استکبار با جمهوري اسلامي اين است که اگر اين نظام پيشرفت و در دنيا جلوه کند، منطق ليبرال دموکراسي دنياي غرب باطل خواهد شد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به سلطه دنياي غرب بر کشورهاي مختلف با منطق ليبرال دموکراسي افزودند: در سه قرن اخير به بهانه نبود آزادي و يا نبود مردم سالاري، منابع کشورها را غارت کردند و اروپاي فقير به قيمت به گِل نشستن بسياري از کشورهاي ثروتمند، ثروتمند شد. ايشان با اشاره به شگرد غربي‌ها که به اسم آزادي و دموکراسي، عليه آزادي و مردم سالاري در کشورها اقدام مي‌کنند، افزودند: کشور افغانستان يک نمونه نزديک و بارز است که آمريکايي‌ها به بهانه مردمي نبودن حکومت، به آنجا حمله نظامي کردند اما بعد از 20 سال جنايت و غارت، همان حکومتي که عليه آن اقدام کرده بودند، سر کار آمد و آنان با فضاحت خارج شدند. رهبر انقلاب گفتند: اکنون يک نظام، برمبناي دين و مردم سالاري واقعي در ايران، به مردم خودش هويت داده و آنها را زنده و در واقع منطق ليبرال دموکراسي غربي را ابطال کرده است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: عده‌اي در داخل بر مبناي تبليغات غرب، مي‌گويند در نظام اسلامي آزادي و مردم سالاري نيست در حالي‌که بيان همين سخنان نشانه آزادي است و روي کار آمدن دولت‌هايي که از نظر تفکر سياسي شباهتي به يکديگر ندارند نيز نشانه حق انتخاب مردم و مردمي بودن نظام اسلامي است. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه اگر جمهوري اسلامي در مقابل آمريکا و استکبار کوتاه مي‌آمد و زيربار قلدري و زورگويي آنها مي‌رفت، فشارها کمتر مي‌شد اما آنها بر کشور مسلط مي‌شدند، افزودند: در اين سال‌ها هرگاه صداي قدرتمنديِ جمهوري اسلامي بلندتر بوده است، تلاش دشمن براي پنجه زدن به نظام اسلامي بيشتر شده است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تأکيد کردند: چالش اساسي و امروز کشور ما، چالش «پيشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است، زيرا ما در حال پيشرفت هستيم ولي قدرت‌هاي استکباري از پيشرفت ايران اسلامي مضطرب و ناراحت مي‌شوند و حرص مي‌خورند. ايشان افزودند: به دليل همين ناراحتي و عصبانيت، آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها با همه امکانات وارد ميدان مي‌شوند اما هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند، همان‌طور که قبل از اين هم نتوانستند و در آينده هم نخواهند توانست.

اروپا پشت‌سر آمريکا ايستاده است

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه در کارزار اساسي ايران و استکبار، آمريکا در خط مقدم قرار دارد و اروپا پشت‌سر آمريکا ايستاده است، گفتند: در طول سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همه رؤساي جمهور آمريکا اعم از کارتر، کلينتون و اوباماي دموکرات، و ريگان، بوش و آن سبک مغز قبليِ جمهوريخواه تا رئيس‌جمهور فعلي بي‌هوش و حواس که مي‌خواهد مردم ايران را نجات دهد، همه در مقابل جمهوري اسلامي ايران ايستادند و از هرکسي هم که توانستند از جمله رژيم صهيونيستي به عنوان سگ هار و زنجيري خود و برخي کشورهاي منطقه کمک گرفتند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: با وجود همه اين تلاش‌ها، دشمنان ملت در مجموع ناکام ماندند، البته مشکلاتي همچون تحريم، ترور دانشمندان هسته‌اي، ‌بکارگيري انواع شگردهاي سياسي و امنيتي و دادن رشوه به عده‌اي در داخل براي حرف زدن عليه جمهوري اسلامي، به‌وجود آوردند ولي نتوانستند حرکت ملت ايران را متوقف کنند. ايشان تأکيد کردند: در شرايط فعلي که با چنين کارزار و چالشي مواجه هستيم، ‌وظيفه آحاد مردم و مسئولان و همچنين روشنفکران، نخبگان، جوانان و جوامع علمي دانشگاهي و حوزوي، ‌تلاش براي پيشرفت در همه عرصه‌هاي علمي، هنري، اقتصادي، سياسي، اخلاقي و معنوي است. رهبر انقلاب پيشرفت‌ها را زمينه‌ساز استحکام و اقتدار نظام خواندند و افزودند: هدف دشمن متزلزل کردن ارکان اقتدار نظام است، ‌بنابراين همه بايد موضوع پيشرفت را با جديت دنبال کنند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در ادامه با طرح اين سؤال که «چگونه پيشرفت کنيم؟» گفتند: پيشرفت نيازمند ابزارهاي متعددي است اما مهم‌ترين ابزار پيشرفت، اميد است بنابراين دشمن با همه توان خود بر روي القاي نااميدي و بن‌بست متمرکز شده است.

خوشبختانه اميد در کشور زنده است

ايشان با اشاره به امکانات گسترده رسانه‌اي دشمن همچون شبکه‌هاي ماهواره‌اي، فضاي مجازي و تلويزيون‌هاي مزدور براي از بين بردن اميد افزودند: با وجود همه اين تلاش‌ها، خوشبختانه اميد و حرکت براي پيشرفت در کشور زنده است. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: دشمن تلاش دارد تا علاوه بر مردم و جوانان، حتي مسئولان نيز اميد خود را از دست بدهند و متأسفانه دشمن يک امتداد داخلي هم دارد که آنها هم تلاش دارند با استفاده از روزنامه‌ها و فضاي مجازي، القاي يأس و نااميدي بکنند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: مشکل اقتصادي داريم که ان‌شاءا... حل خواهد شد اما در بخش‌هاي ديگر در حال پيشرفت هستيم البته همه تمرکز بر اين است که نسل جوان از اين پيشرفت‌ها آگاه نشود، به همين علت دشمن و امتداد داخلي آن، اين پيشرفت‌ها را کتمان و يا کوچک نمايي مي‌کنند. ايشان به چند نمونه از پيشرفت‌ها و حرکت‌هاي رو به جلو در هفته‌هاي اخير اشاره کردند و گفتند: دستيابي دانشمندان ايراني به روش جديد براي درمان سرطان خون، بومي سازي يکي از تجهيزات استخراج نفت و گاز، ‌افتتاح خط آهن در بخشي از سيستان و بلوچستان که بخش مهمي از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندين کارخانه، راه‌اندازي اولين پالايشگاه فراسرزميني، بهره‌برداري از 6 نيروگاه برق، رونمايي يکي از بزرگ‌ترين تلسکوپ‌هاي جهان، پرتاب موشک ماهواره بر و رونمايي از يک موشک جديد، همه نمونه‌هايي از حرکت رو به جلو کشور، آن هم در زماني است که دشمن تلاش دارد با برخي اغتشاشات مانع اين حرکت شود. رهبر انقلاب با تأکيد بر اينکه جوان ايراني در همين روزهاي شرارتِ دشمن، زنده و با انگيزه است، افزودند: يکي از شاخص‌هاي اساسي ايران‌دوستي، اميدآفريني است، بنابراين کساني که القاي نااميدي و بن‌بست مي‌کنند، ايران‌ستيز هستند و نمي‌توانند ادعاي ايران‌دوستي داشته باشند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تأکيد کردند: نگذاريد کساني که دشمن ايران هستند، در قالب دفاع از منافع ملي، ‌القاي يأس کنند. نويسندگان، شاعران، دانشمندان، روحانيون و همه افراد تأثيرگذار اميدآفريني کنند و شاخص‌ها و نشانه‌هاي اميد و پيشرفت در جامعه را سرِ دست بگيرند. رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان هدف اصلي صحنه‌گردانان اغتشاشات اخير را به ميدان آوردن ملت دانستند و گفتند: حالا که نتوانستند مردم را به ميدان بياورند در حال شرارتند تا بلکه بتوانند مسئولان را خسته کنند البته اشتباه مي‌کنند چرا که اين شرارت‌ها موجب مي‌شود مردم، خسته، و از آنها بيزارتر و متنفرتر شوند. ايشان در اين زمينه افزودند: اين حوادث و جنايت‌ها و تخريب‌ها مشکلاتي براي مردم و کسبه درست مي‌کند اما افراد در صحنه و پشت صحنه اين شرارت‌ها، بسيار حقيرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسيب بزنند. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ايران با نيروي بيشتر و روحيه تازه‌تر حرکت در ميدان پيشرفت کشور را ادامه خواهد داد.

ملت ايران، «ملت مسلمان» و «ملت قرآن و امام حسين» است

حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي، توانايي فرصت‌سازي از تهديدها را جزو طبيعت يک ملت با ايمان دانستند و با اشاره به نمونه‌هاي تاريخي همچون جنگ احزاب و همچنين دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: در جنگ احزاب که همه طوايف مشرکان به ميدان آمدند، نه تنها دل‌هاي مؤمنان نلرزيد بلکه با يادآوري وعده خداوند، بر ايمان‌شان افزوده شد و از اين تهديد، فرصت ساختند همچنان که ملت ما نيز در دفاع مقدس و در مقابل جنگ احزاب و پشتيباني همه‌جانبه دنيا از متجاوز، تهديد را به فرصت تبديل کرد و به همه دنيا نشان داد شکست نمي‌خورد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: سابقه فرصت‌سازي مردم ايران در دفاع مقدس موجب شد تا همين امروز هم هر گاه دشمنان به فکر استفاده از برگ نظامي مي‌افتند متوجه باشند که ملت ايران شکست‌ناپذير است، همچنان‌که بارها به آمريکايي‌ها و مخالفان خود گفته «آمدن‌تان با خودتان است اما رفتن‌تان نه» و در صورت تجاوز، گرفتار و نابود خواهيد شد. ايشان حماسه 25 آبان 1361 و اعزام پر شور و انگيزه‌تر جوانان دلاور اصفهاني به جبهه‌ها را نمونه ديگري از فرصت‌سازي از تهديدها برشمردند و گفتند: در اغتشاشات اخير نيز ملت از اين به‌اصطلاح تهديد، فرصت ساخت و حقيقت و جهت‌گيري خود را در راهپيمايي عظيم 13آبان که با همه سال‌هاي قبل متفاوت بود با شعار عليه آمريکا نشان داد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي نمونه ديگري از تجلّي فرصت‌سازي ملت را تشييع شهداي اغتشاشات اخير اعم از شهداي مردمي، امنيت و شهداي بسيجي و انتظامي دانستند و گفتند: جوان ناشناخته‌اي همچون روح‌ا... عجميان به شهادت مي‌رسد اما جمعيت عظيم مردم در نقطه مقابل خواست دشمن به صحنه مي‌آيند و مي‌گويند شما جوان ما را به شهادت رسانديد ولي ما همگي پشت آن جوان هستيم. ايشان فرصت ديگر ساخته شده از دل اغتشاشات را، عيان شدن چهره صحنه‌گردانانِ مدعيِ طرفداري ملت ايران برشمردند و افزودند: عداوت با همه خواسته‌ها و مقدسات ملت ايران يعني دشمني با اسلام، قرآن‌سوزي، مسجدسوزي، دشمني با ايران و سوزاندن پرچم و بي‌احترامي به سرود ملي، چهره صحنه‌گردانان واقعي را روشن کرد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ادعا مي‌کنند طرفدار ملت ايران هستند در حالي‌که ملت ايران، «ملت مسلمان» و «ملت قرآن و امام حسين» است؛ آيا کساني که به امام حسين (ع) و به اربعين و راهپيمايي ميليوني آن اهانت و بي‌حيايي مي‌کنند، طرفدار ملت ايران هستند؟ ايشان در تبيين چگونگي برخورد با عناصر مرتبط با اغتشاشات بر ضرورت تفکيک صحنه‌گردانان، فريب‌خوردگان، عاملان جنايت و افراد پول گرفته تأکيد کردند و گفتند: اين افراد يکجور نيستند.

ادامه در صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار