| کد مطلب: ۱۰۳۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد

«علی دایی» فعلا قصد مربیگری ندارد!

آرمان‌ملي: علي دايي که 3 سال است در فوتبال باشگاهي ايران مربيگري نمي‌کند، آب پاکي را روي دست شايعه‌سازان ريخت. آقاي گل سابق فوتبال جهان اعلام کرد فعلا قصد مربيگري در ايران را ندارم.

آخرين بار

ارديبهشت‌ماه سال 1398 بود که علي دايي از باشگاه سايپا اخراج شد. سرمربي پيشين سايپا پس از اخراج از اين باشگاه و در پاسخ به اين سوال که آيا بهتر نبود با رفتار بهتري کنار گذاشته مي‌شد، اظهارکرد: آقاي مصطفي مدبر براي من وجود خارجي ندارد و آدم حقيقي‌اي به اين اسم نمي‌شناسم. تا جايي‌که ذهن ناقصم ياري مي‌کند و او را از زماني‌که رياست حراست صداوسيما را داشت، به‌عنوان سردار غفور مي‌شناسم. براي من جالب بود که در يک برنامه «90» خودش را «مدبر» معرفي کرد. بعد که صحبت کرد «تن صدايش» براي من آشنا بود و ديدم همين سردار غفور خودمان و اردبيلي است. چطور او مصطفي مدبر شده است؟ کاش يک نفر از ثبت‌احوال اينجا بود و سوال کنم که يک نفر مي‌تواند کل اسم و فاميلش را عوض کند؟ من ديدم که اسم يا فاميل را عوض کردند، مگر مي‌شود که با شناسنامه عوض‌کردن گذشته طلايي‌ات را عوض کني؟ من او را زماني‌که حراست صداوسيما بود مي‌شناسم. من يک پرونده سال 85 دارم که يک خانم حدود 300 ميليون من را خورده بود. همه مدارک مشخص است که او خودش را از نزديکان غفور درجزي‌دولق معرفي مي‌کرد. آن زمان در دادسرا با تيم حفاظتي او مشکل پيدا کردم و سال 85 که من محکوميت او را گرفتم ولي چندبار از زندان هم فرار کرد، از آشنايان سردار غفور بوده است. الان يکدفعه مصطفي مدبر جلوي من قرار گرفته است. چطور او از آنجا رئيس سازمان تجهيز و توسعه و الان هم نمي‌دانم چطور مديرعامل سايپا شد؟ مگر او فعاليت ورزشي داشت؟ من بايد استعلام بگيرم و ببينم اين حکم اخراج يا به قول خودشان فسخ قرارداد مي‌تواند با امضاي فرد ديگري امضا شود.

گزارش تند صداوسيما

بعداز صحبت‌هاي علي دايي بخش خبري 20و30 گزارش تندي عليه سرمربي سابق تيم‌ملي پخش کرد. اين گزارش به‌قدري يکطرفه بود که واکنش شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما را به‌دنبال داشت. اين شورا طي نامه‌اي خواستار تذکر جدي به دست‌اندرکاران برنامه «خارج از گود» بخش خبري 20و30 در خصوص پرداخت غيرحرفه‌اي و جانبداري يک‌طرفه و استفاده‌نکردن از زبان مناسب در خصوص برکناري سرمربي تيم سايپا شد. در اين نامه در خصوص عدم حفظ‌شان و احترام يک‌طرف موضوع و استفاده از ادبيات نامناسب و نمايش چهره‌اي عصبي از سرمربي برکنار شده تيم سايپا به سازمان صداوسيما تذکر داده شده است. در بخشي از اين نامه آمده است: «برنامه مذکور به‌صورت کاملا يکطرفه و غيرحرفه‌اي به موضوع پرداخته است و از يک‌طرف ماجرا به‌صورت مشخص جانبداري کرده است. ضروري است به دست‌اندرکاران اين برنامه درباره اهميت حفظ بي‌طرفي صداوسيما در اينگونه موارد تذکر جدي داده شود و با خاطي برخورد شود.»

حذف دايي؟

در همان روزها بود که يک روزنامه ورزشي در گزارشي فاش کرد پروژه حذف علي دايي از جرگه مربيان ليگ‌برتر کليد خورده است. اين گزارش تاکيد مي‌کند از خارج از محدوده فوتبال به باشگاه‌هاي ليگ‌برتري توصيه شده با علي دايي همکاري نکنند. علي دايي در خصوص آينده کاري‌اش گفت: «اينکه در فوتبال باشيم يا نباشيم فرقي نمي‌کند، ما زندگي خودمان را داريم و خدا را شاکريم.» دايي افزود: «تا به‌حال کسي به من اعلام نکرده که نمي‌توانم مربيگري کنم. چه در فوتبال باشيم و چه نباشيم، مهم نيست. براي من مهم است که مردم قبولم داشته باشند. کنار مردم بودن برايم افتخار بزرگي است.» بعداز تکذيب‌شدن مذاکره تراکتورسازان با علي دايي شايعات زيادي در اين باره شکل گرفت که گويي علي دايي همچنان ممنوع‌الکار است. خود دايي پيش‌تر نسبت به اين شايعه واکنش جالبي نشان داده بود: «چنين مسائلي بعيد نيست و شايد هم خيلي محتمل باشد، اما من مگر وابسته به فوتبال هستم که بخواهم ناراحت شوم؟ من هميشه حرف حق را مي‌زنم و تا آخرش هم پاي حرفم هستم. به‌هر‌حال اين خبر که عنوان‌شده، شايعه‌ است، شايد حقيقت داشته باشد. پيش‌بيني مي‌کردم که اين اتفاق رخ بدهد. خيلي وقت است که تمام هم‌وغم خود را گذاشته‌اند تا امثال من را بين مردم بد و خراب کنند که البته خداراشکر عزت و ذلت را خدا مي‌دهد.»

بازگشت؟

رضا درويش ديماه سال گذشته به‌عنوان مديرعامل پرسپوليس معرفي شد. رضا درويش در مورد حضورش در باشگاه پرسپوليس اظهارداشت: چالش‌هاي زيادي پيش‌رويمان قرار دارد، اميدوارم با احکامي که سجادي براي اعضاي هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس صادر کرده‌اند و همچنين استفاده از تمام پتانسيل اهالي فوتبال و به‌خصوص دوستداران پرسپوليس با حميت و وفاق در تيم اين مشکلات را يک‌به‌يک حل کنيم. همچنين تاکيد سجادي، وزير ورزش و کميسيون فرهنگي و ورزش مجلس نيز از ديگر دغدغه‌هاي همه مردم و طرفداران پرسپوليس است و مي‌خواهيم اين مشکلات را مرتفع کنيم تا به تيم و هواداران آرامش بدهيم. مديرعامل جديد باشگاه پرسپوليس در مورد شايعه بازگشت علي دايي به پرسپوليس به‌جاي يحيي گل‌محمدي در گفت‌وگو با «شبکه3» پاسخ داد: چنين چيزي امکان‌پذير نيست. گل‌محمدي و کادرفني‌شان و خود علي دايي يکي از بهترين کادرهاي فني ايران و آسيا هستند و ما مستحکم‌تر با اين کادر کارمان را ادامه مي‌دهيم تا ششمين قهرماني را کسب کنيم.

نظر نهايي

سرمربي سابق پرسپوليس هرگونه مذاکره با اين باشگاه را رد کرد. در هفته‌هاي اخير که پرسپوليس نتايج سال‌هاي قبل خود را تکرار نکرد و از کورس قهرماني جا ماند، حرف‌وحديث‌هاي زيادي درباره آينده همکاري يحيي گل‌محمدي و پرسپوليس مطرح شد. در اين ميان حتي برخي پا را فراتر گذاشتند و صحبت از مذاکره پنهاني رضا درويش با علي دايي کردند. در همين زمينه علي دايي در گفت‌وگو با «ايسنا» ضمن رد مذاکره با پرسپوليس اظهارکرد: من هيچگونه مذاکره‌اي با آقاي درويش براي قبول هدايت پرسپوليس انجام نداده‌ام. نه‌تنها مذاکره‌اي انجام نشده بلکه من فعلا دوست ندارم در ايران مربيگري کنم. دايي همچنين تاکيدکرد: متاسفانه برخي با آوردن نام من مي‌خواهند پرسپوليس و کادر اين تيم را تحت‌فشار قرار دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار