| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

شهر قرمز و نارنجی نداریم
آرمان ملی: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی به صفر رسید. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴ به صفر رسید. در عین حال تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۱۹ به ۲۵۹ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۵ به ۱۸۹ افزایش یافت. همچنین از شنبه تا یک‌شنبه ۲۵۵ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه هفت تن دیگر به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. ۷۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

حدود ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای داریم
ایسنا: عضو هیات امنای خانه ای‌بی ایران، با اشاره به ثبت و شناسایی حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ بیمار ای‌بی در کشور، در عین حال افزایش پوشش بیمه‌ای داروها و پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای‌ و همچنین «خاص» شدن این بیماری را خواستار شد. محمدمهدی پرویزی با درخواست افزایش پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی این بیماران ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب داروهای این بیماران حمایتی و مکمل هستند، مانند ویتامین‌ها یا داروهای موضعی که در دسته آرایشی و بهداشتی قرار می‌گیرند و همچنین کرم‌های پوستی و مرطوب کننده، هیچ کدام از این دسته داروها تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرند.

یکشنبه، آلوده‌ترین روز
آرمان ملی: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در هفته سوم ماه جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) گفت: هفته گذشته، کیفیت هوای تهران سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و یک روز نیز شرایط ناسالم برای همه شهروندان به ثبت رسید. سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام افزود: با نفوذ جبهه حاوی گرد و غبار به شهر از شامگاه شنبه (۱۷ اردیبهشت) غلظت ذرات معلق افزایش یافت و شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲. ۵ میکرون در یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) به عدد ۱۵۶ رسید.

تسلیت در پیِ شهادت
مهندس شاهوردی
انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران در پی درگذشت مهندس معصومه شاهوردی، مسئول بهداشت حرفه‌ای شرکت چاپخانه یاقوت سبز و شرکت مهلران در شهرستان بروجرد پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: بی‌شک نام و یاد شهیدان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، برای همیشه جاودانه خواهد ماند و تلاش خالصانه این عزیزان تا ابد در ذهن همگان نقش خواهد بست. تاکنون زحمتکشان و متخصصین حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در بخش خصوصی و دولتی کشور جهت پیشگیری و مقابله با کرونا در جامعه صنعتی و کارگاه‌ها، شهدای قابل توجه‌ای را تقدیم ملت شریف ایران داشته‌اند.

رانش زمین جاده
را مسدود کرد
تسنیم: روز گذشته بر اثر رانش زمین در جاده شهرکرد - اردل، این جاده مسدود شد. یعقوب شکوهی، سرپرست فرمانداری اردل در این خصوص با بیان اینکه علت رانش زمین، نفوذ آب پشت تپه خاکی است، اظهار داشت: مردم برای تردد می‌توانند از محورهای ناغان - اردل یا بیابان دره - رستم آباد - تنگه درکش ورکش به شهرکرد، استفاده کنند. ۱۲ نفر در قالب ۴ گروه سه نفره امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در این محور برای بررسی دقیق این حادثه مستقر هستند.

بادهای موسمی
در سیستان و بلوچستان
آرمان ملی: هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت، بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در زابل دیشب به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم اکنون به ۱۵۰ متر کاهش داده است. محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت، در زهک از دیگر شهرهای شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید افقی به ۱۰۰ متر شد به طوریکه بر اساس گزارش‌ها تردد در برخی محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان با اختلال همراه شده است.

زاینده‌رود خشک می‌شود
ایسنا: عضو هیات‌مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کشت غله شرق اصفهان تا ۱۵ خردادماه به ثمر برسد، گفت: جریان زاینده‌رود بعد از تحویل حقابه کشاورزان در نوبت چهارم، ۲۶ اردیبهشت‌ماه بسته می‌شود. حسین وحیدا افزود: البته آب به مدت ۱۰ روز در کانال‌های آبیاری کشاورزان نیست و محدودیت‌هایی وجود دارد. وی با بیان اینکه کشت‌های صورت گرفته در شرق اصفهان مرغوب نیست، گفت: بخشی از اراضی شرق اصفهان چرای دام و بخشی دیگر دچار تنش شد، اما امیدواریم در نوبت پنجم تحویل حقابه کشت‌ها به ثمر برسد.


۹۰ قلم دارو ارزان می‌شود
رئیس سازمان غذا و دارو، از بازگشت قیمت ۹۰ قلم دارو به قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ خبر داد. بهرام دارایی اظهار کرد: متوسط افزایش قیمت دارو در کشور بسیار کمتر از نرخ تورم عمومی است. وی با عنوان این مطلب که تغییر قیمت برخی اقلام دارویی که رسانه‌ای شده ناشی از تغییر قیمت ارز بوده است، ادامه داد: در یک مقطعی مثل ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ارز به دارو تعلق نگرفت، یا در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارزی، ارز نیمایی به دارو تعلق گرفت. در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارز ترجیحی، برای جلوگیری از کمبود دارو از منابع ارز نیمایی استفاده شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار