| کد مطلب: ۱۰۲۲۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

تشکر رهبر انقلاب از تیم ملی والیبال
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پیامی از تیم ملی والیبال کشورمان که در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی دست یافت، تشکر کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسمه تعالی، پیروزی درخشان تیم ملی والیبال برای ملت ایران بسیار شیرین است. از شما جوانان عزیز و مربی ایرانی‌تان صمیمانه تشکر می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۹ شهریور ۱۴۰۰.

درخواست‌های انگلیس از ایران
وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای به موضوعاتی اشاره کرد که قرار است وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای ایرانی خود در نیویورک به آنها بپردازد. پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای نوشت: لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس امروز برای اولین بار با برخی از همکاران بین المللی خود از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: تراس در این دیدار که در هفته اول انتصابش به این مقام انجام می‌شود، مطرح خواهد کرد که باید تمایلی دو جانبه نسبت به شروعی دوباره در روابط دوجانبه کشورهایمان وجود داشته باشد، اما عدم پایبندی هسته‌ای مستمر ایران و توسعه برنامه هسته‌ای آن مانع ایجاد پیش رفت در این زمینه است. وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: «وزیر امور خارجه انگلیس خواستار آزادی سریع نازنین زاغری، انوشه آشوری، مراد طاهباز و تمامی تبعه‌های انگلیسی دیگری خواهد شد که در ایران زندانی شده‌اند».

منتظر دشمن نمي‌مانيم
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آرزوي ما اين بوده که عرصه‌هاي مدرن فناوري را فتح کنيم و فاصله بين نياز و فناوري را کشف کنيم و اين يک استراتژي مسلم ما است. نمونه اين سخن رونمايي از فناوري‌هاي پيچيده‌اي است که در عرصه‌هاي مختلف شاهد آن هستيم. سردار سلامی ادامه داد: آنچه که ما امروز مي‌بينيم محصول يک دهه مجاهدت فشرده و متراکم علمي جوانان بلند همت اين مرز و بوم است که ما را صاحب فناوري پيشرفته کشورهاي پيشرفته کرده است. ما کمتر در عرصه مهندسي و تخريب و انفجارات شاهد دستاوردي بوديم اما به ناگاه جرقه يک خودکفايي و ميل به شکوه در اين عرصه در ذهن دانشمندان زده شد. سرلشکر سلامي عنوان کرد: ما ياد گرفتيم دشمن راه غلبه بر خود را به ما ياد نمي‌دهد، لذا حل تمام مشکلات در درون باورهاي ما است و اين يک فرهنگ و اعتقاد است. دشمن هرگز فناوري‌هاي جديد را به کسي نمي‌دهد اما ما منتظر دشمن نمي‌مانيم.

حراست‌ها فعال شوند
وزیر اطلاعات در آیین تکریم و معارفه‌ رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: صیانت از مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور بر عهده این سازمان است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب ضمن تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد گفت: برخورد قاطع با فساد در دستگاه‌های اجرایی بر عهده این سازمان است و انتظار می‌رود در راستای اجرایی نمودن این شعار اساسی رئیس جمهور محترم همه حراست‌ها فعال شوند. وی هم‌افزایی مدیران حراست‌ها با مدیران دستگاه‌ها، جامعه اطلاعاتی و حراست کل کشور را برای اجرای این مسئولیت خطیر بسیار ضروری دانست. خطیب شعارهای اصلی دولت مردمی را مقابله با فساد دانست و اظهار داشت: سازمان حراست کل کشور و حراست‌ها باید برای ایفای نقش صیانتی و مقابله با فساد از تمام ظرفیت‌ها بهره‌برداری نمایند.

برنامه هسته‌ای ایران شفاف نیست
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در شصت و پنجمین کنفرانس سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه دولت سعودی به دنبال منطقه عاری از سلاح هسته‌ای است، ایران را به عدم التزام به قوانین بین‌المللی در این خصوص متهم کرد. به نوشته العربیه، او مدعی شد که ایران در قبال برنامه هسته‌ای خود شفافیت ندارد و به قوانین و تعهدات بین‌المللی پایبند نیست و این موضوع عربستان سعودی را نگران می‌کند. عبدالعزیز بن سلمان افزود: «از آژانس اتمی می‌خواهیم تا بر اجرای قوانین مربوط به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید بیشتری کند و عربستان سعودی خواستار التزام همه کشورها به معاهده عدم اشاعه است.»

همکاری ایران و آژانس
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه این نهاد بین المللی به تلاش‌ها برای رفع نگرانی جامعه جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد، تاکید کرد که ایران و آژانس برای حل مسائل هسته ای همکاری می کنند. رافائل گروسی عنوان کرد که مسائل مهمی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران باید پیگیری کند. وی گفت: من چند روز پیش ایران بودم و با معاون رئیس جمهوری ایران - که از حضور او (در این نشست) استقبال می‌کنم - تصمیم گرفتیم تا با نگاه به حل مسائل همکاری کنیم. وی افزود: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و امیدوارم که به زودی به تهران سفر کنم تا به این مسائل بپردازم و به جهان اطمینان لازم داده شود که در خصوص برنامه هسته ای ایران جای نگرانی نیست و راه برای سایر تلاش‌های دیپلماتیک لازم در راستای رسیدن به شرایط قابل قبول باز شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار