| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

بالاخره حسن عباسي احضار شد

اهانت به ورزشکاران ساده نبود، آقاي سخنران جنجالي!

بالاخره حسن عباسي احضار شد

مهاجري: انگار در بقيه مطالبش دعاي مکارم اخلاق را شرح مي‌کرد

آرمان ملي - ياسمين طالقاني: همين تيرماه امسال بود که ويدئوهايي از حسن عباسي با تيترهاي تند عليه فوتباليست‌ها منتشر شد. مثلا «فوتباليست‌ها اگر دين داشتند فوتباليست نمي‌شدند» يا مثلا «فوتباليست‌ها شهيد نمي‌شوند و لمپن و بي‌خاصيت هستند.» همين حرف‌ها کافي بود تا آتشي به جان ورزشکاران بيفتد و يکي يکي پاسخ اين حرف‌ها را بدهند. حتي چهره‌هاي فوتبالي که هميشه به نجابت و اخلاق‌مداري شناخته مي‌شدند کاسه صبرشان لبريز شد و پاسخ‌هاي تندي به اين سخنران سياسي دادند. البته اين آخرين تقابل حسن عباسي با جامعه ورزشي نبود و مهرماه امسال و در روزهايي که جامعه شاهد شروع اعترضات بود؛ بازهم او در اظهاراتي جديد به جان فوتباليست‌ها افتاد و گفت: «سبک زندگي آ‌نها (فوتباليست‌ها) سبک زندگي آمريکايي است؛ لذت، پول و... چرا به فوتباليست‌ها 150 برابر حقوق کف جامعه حقوق مي‌دهيد که هار شوند؟» در نهايت حسن عباسي، که اتهاماتي را به فوتباليست‌ها وارد کرده بود براي پاسخگويي به مقام قضائي، به دادستاني احضار شده است. فردي به‌نام‌ حسن عباسي در سال‌هاي اخير بارها و بارها به فوتبالي‌ها توهين کرده است. چه در صفحه شخصي خود و چه در سخنراني‌هايي که داشته است. او به‌تازگي در يک توئيت اتفاقات اخير را به فوتباليست‌ها و همين طور هنرمندان ربط داد و همين موضوع موجب احضار او به دادسرا شده است. 23 مهر فدراسيون فوتبال از حسن عباسي به مراجع قضائي شکايت کرد. اميرمهدي علوي، مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال در گفت‌وگويي اظهارداشت: «با توجه به تداوم انتساب مطالب غيرواقعي از سوي حسن عباسي به چهره‌هاي فوتبالي، بخش حقوقي فدراسيون فوتبال از وي به مراجع قضائي شکايت کرد.»

دفاع برعکس از حسن عباسي

دوستان اصولگرا از يک توئيت آقاي حسن عباسي که به‌زعم آنها به سلبريتي‌هاي فوتبال توهين شده به هم ريخته‌اند و خواستار برخورد قضائي با او شده‌اند. دست بر قضا دادسرا هم او را احضار کرده است. 1- آقاي عباسي هيچ کاري خارج از عادت و روند هميشگي انجام نداده که مستوجب برخورد سياسي و قضائي باشد. او به روال هميشگي اش عمل کرده و با همان ادبياتي درباره فوتباليست‌ها نوشته که قبلا درباره خيلي‌ها نوشته است. جوري حرف مي‌زنيد که انگار او در بقيه مطالبش دعاي مکارم اخلاق را شرح مي‌کرده يا کتاب اخلاق الهي حاج آقامجتبي تهراني را مي‌خوانده يا کتاب اخلاق شهيد دستغيب را روايت مي‌کرده. 2- کساني بايد آقاي عباسي را از توهين و ناسزاگويي نهي کنند که خودشان رطب نخورده باشند. همين امروز رسانه‌هاي اصولگرا را ببينيد. بعضي از آنها سرشار است از حرف‌هايي که آقاي حسن عباسي، ورژن منشوري‌شده آنها را گفته است! سال‌هاي سال است حتي يکبار کک‌مان نگزيده است از حرف‌هاي آقاي عباسي و با سکوت‌مان عملا آنها را تأييد کرده‌ايم. استاندارد دوگانه‌اي که از آن استفاده مي‌کنيم، همين جاها کار مي‌دهد دست مااصولگراها. 3- ابد الان در آستانه جام‌جهاني فوتبال و حضور تيم‌ملي ايران در قطر، دستپاچه شده‌ايد که توئيت حسن عباسي، روحيه آنها را خراب مي‌کند و آسمان به زمين مي‌آيد و... نه عزيزان. بازيکنان تيم‌ملي، نه توئيت‌هاي حسن عباسي را مي‌خوانند نه افاضات شما را نه نوشته‌هاي من را! اگر هم بخوانند تره هم برايمان خرد نمي‌کنند. با اين توضيحات لازم ديدم از آقاي عباسي در برابر منتقدانش حمايت کنم!

شکايت آخوندي از عباسي

22 مهر 97 هم حسن عباسي محکوم شد. او يکي از سخنرانان مشهور در يکي از سخنراني‎هاي خود ادعا کرده عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي کشور از طريق رانت به ثروت‎هاي نجومي رسيده ‎است. او همچنين در اين سخنراني مدعي شده که «آخوندي، وزير ميلياردي کشور است» و «بي‌خود کرده» که گفته بايد از طريق ليبراليسم کشور را توسعه دهيم. اما اين تنها سخنراني جنجالي عباسي عليه دولت و کابين ه نبود، او همچنين در يکي ديگر از سخنراني‎هايش ادعا کرده بود که «مسئولان نظام نفوذي، ناکارآمد و ناسالم‌اند و رئيس‌جمهوري با دروغ رأي آورده است.» علاوه بر اين او ادعا کرده که «مجلس و دستگاه قضائي‎ و وزير صنعت، معدن و تجارت با خباثت عمل مي‎کنند.» عباسي در اين سخنراني به رئيس‌جمهوري اهانت کرده و به تقليد از او صحبت کرده بود. پس از اين سخنراني‎هاي جنجالي حسن عباسي در سال 95، معاونت حقوقي رياست‌جمهوري با دو عنوان «نشر اکاذيب» و «توهين به مسئولان» از حسن عباسي شکايت کرد. مهدي جعفرنژاد، وکيل حسن عباسي از ابلاغ حکم قطعي حبس موکلش به مدت هفت ماه خبر داد. وکيل حسن عباسي در گفت‎وگويي با «فارس» اعلام کرده که تاريخ مشخصي براي معرفي به زندان تعيين نشده است و شاکيان حسن عباسي، عباس آخوندي وزير مسکن و شهرسازي و همچنين معاونت حقوقي دولت بوده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار