این مواد غذایی منیزیم بدن را تامین می‌کنند

ماده معدنی منیزیم به بدن کمک می‌کند تا فرآیندهای مهم بدن شما به‌طور منظم در جریان باشد. منیزیم همچنین کمک می‌کند تا استخوان‌ها قوی، قلب سالم و قندخون به‌طور طبیعی تنظیم شده باشد. هر انسان می‌تواند منیزیم خود را از بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها دریافت کند.

28 گرم بادام يا بادام‌زميني، حاوي حدود 80 ميلي‌گرم منيزيم است. ديگر گزينه‌هاي حاوي منيزيم: شامل، دانه کدوتنبل، دانه‌هاي آفتابگردان، بادام‌زميني، و کتان است.

 

شما حدود 150 ميلي‌گرم منيزيم از اسفناج پخته شده دريافت مي‌کنيد. از ديگر منابع منيزيم در سبزيجات مي‌توان به برگ دلمه و کلم اشاره کرد.

دانه‌هاي غلات نه‌تنها فيبر زيادي دارند، بلکه حاوي منيزيم نيز هستند. دو تکه نان حاوي گندم 45 ميلي‌گرم منيزيم، نصف فنجان برنج قهوه‌اي حدود 40 ميلي‌گرم و نصف فنجان جو حدود 30 ميلي گرم منيزيم دارد.

 

سويا يکي از اصلي‌ترين منابع حاوي منيزيم است. يک فنجان شيرسويا به ميزان 60 ميلي‌گرم و نيم فنجان پنير توفو حاوي 50 ميلي‌گرم منيزيم است.

 

نيم فنجان لوبياسياه حاوي 60 ميلي‌گرم و نيم فنجان لوبياسفيد حاوي35 ميلي‌گرم منيزيم است. ساير حبوبات حاوي منيزيم شامل: نخود، لوبياي سفيد و عدس است.

 

آووکادو يک منبع عالي از منيزيم است. يک عدد آوکادو حاوي 44 ميلي‌گرم منيزيم است.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه